Skip to main content
Vraag

Verzoek om coulance wegens onbewust dataverbruik in Montenegro

• September 8, 2026
  • 2 reacties
  • 70 keer bekeken

Onderwerp: Verzoek om coulance wegens onbewuste data- en belkosten in MontenegroBeste KPN,Met deze brief/dit bericht wil ik een verzoek tot coulance indienen met betrekking tot de onverwacht hoge buitenlandkosten op mijn recente factuur.Tijdens mijn recente reis bevond ik mij in Montenegro. Omdat dit land geografisch gezien midden in Europa ligt, was ik er in de veronderstelling dat dit land (net als bijvoorbeeld het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland) onder de KPN EU-bundel zou vallen. Mijn partner, die een Pools mobiel abonnement heeft, kreeg in Montenegro bovendien direct een gratis databundel van 10 GB toegewezen via haar provider. Hierdoor had ik er geen seconde bij stilgestaan dat Montenegro door KPN als een 'buiten de EU'-zone met extreem hoge tarieven wordt berekend.Helaas kwam ik er pas achter dat Montenegro niet in de bundel zit toen de kosten al flink waren opgelopen. Dit is volledig onbewust gebeurd; ik heb de data en oproepen niet opzettelijk buiten een bundel om gebruikt.Omdat ik een trouwe klant ben van KPN en dit mij nog nooit eerder is overkomen, hoop ik dat jullie mijn situatie begrijpen. Ik wil KPN vragen om deze situatie uit coulance te beoordelen en te kijken of er een (gedeeltelijke) tegemoetkoming of kwijtschelding van deze specifieke buitenlandkosten mogelijk is.Ik hoor heel graag wat jullie hierin voor mij kunnen betekenen.Met vriendelijke groet,

2 reacties

JanD
Wijsgeer
  • September 8, 2026

Beste ​@Rogier75 , je kosten zullen maximaal €60,50 zijn.

SMS bescherming aan naar 1266 om dat soort kosten in de toekomst te voorkomen.

KPN gaat dat niet vergoeden, hekaas.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Rogier75. Welkom op de community! Wat vervelend dat je tijdens je reis in Montenegro onverwacht hoge kosten hebt gemaakt. Ik begrijp dat je hiervan schrikt, zeker omdat je dacht dat Montenegro bij de EU bundel hoorde.

Ik snap dat je vraagt of we deze kosten uit coulance kunnen vergoeden. Helaas kunnen we deze kosten niet vergoeden of kwijtschelden. Montenegro valt bij KPN niet onder de EU bundel. De kosten zijn ontstaan door het gebruik van data en bellen in Montenegro. Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waarop je had gehoopt, maar ik kan er helaas niets anders van maken.Â