Skip to main content
Vraag

Via iPhone 16+ is specifiek telefoonnummer niet te bereiken

• August 18, 2026
  • 12 reacties
  • 138 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Mijn vader kan één belangrijk nummer niet bellen. Hij had een iPhone X, die gisteren is overgezet op een iPhone 16+. Het probleem is er nog steeds bij dezelfde persoon. Degene die gebeld moet worden heeft een Samsung.

Heeft iemand een idee wat ik kan proberen? Het nummer is niet geblokkeerd, de iPhone is up to date en even op vliegtuigmodus zetten maakt ook geen verschil. 

Als iemand me verder kan helpen: heel graag!

12 reacties

• August 18, 2026

Is het nummer wat je belt onlangs van aanbieder veranderd ? Dat heet porteren.
Zoek het nummer hier eens op :
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken

Is kopie van hier :

Gezocht op “incomplete portering”
https://community.kpn.com/search?q=incomplete+portering

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 18, 2026

Is die ander een particulier?

Dan eventueel bellen met WhatsApp. Kan ook audio only. 

Of sms of app met de vraag terug te bellen. Andersom kan vaak wel. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 18, 2026

Hartelijk dank voor de reacties. De ander gebruikt geen Whatsapp en heeft al heel lang Ziggo, mijn vader al heel lang KPN met glasvezel

Het lijkt dus niet aan de portering te liggen

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 18, 2026

Je kunt geen Ziggo hebben met een mobiel van Samsung. Die ander zal Vodafone hebben. 

En kpn glasvezel heeft ook niets van doen met de mobiel. Je vader zal KPN Mobiel abonnement hebben. 

Dit is een connectie-probleem tussen de 2 netwerken. 

Een bekende van mij kan al 15 jaar zijn eigen vaste nummer niet bereiken als ie onderweg is. Zijn vrouw heeft maar een prepaid erbij genomen opdat ie haar kan bellen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 18, 2026

Ach, natuurlijk, daar dacht ik even niet bij na. 
Bedankt voor het meedenken!
Mijn vader heeft dan zeker KPN mobiel en de ander vraag ik even na

• August 18, 2026

Mijn vader kan één belangrijk nummer niet bellen.

Werkte het eerder wel ?

[..] en de ander vraag ik even na

Kun je hier zelf opzoeken :

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 18, 2026

Volgens mijn broer is het mogelijk dat het probleem zit in het 2g netwerk van de ander. Heel oude telefoon die alleen gebruikt wordt om mee te bellen

Voor zover ik weet ging het eerder gewoon goed

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 18, 2026

Volgens mijn broer is het mogelijk dat het probleem zit in het 2g netwerk van de ander. 

Dat zou wel eens heel goed kunnen zijn.

Het zou eens getest kunnen worden of je vader die ander wel kan bereiken als die ander zijn simkaart eens in een 4G toestel stopt.

Dat hoeft niet per se een smartphone te zijn. Bijvoorbeeld de Nokia 110 (4G). Nokia 105 4G. 

Volgens Google AI heeft Vodafone nog 2G (vh. GSM). Wanneer zij dat stoppen is niet bekend. KPN stopt er 1 december 2027 mee. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 19, 2026

De ander krijgt binnenkort een nieuwe telefoon, (een seniorentoestel) dus ik verwacht dat het probleem zichzelf zal oplossen 

Kees van Kooten heeft het in één van zijn boeken over bejaardenpaniek, je ontzettend druk maken om iets heel kleins als oudere. Op mijn vader is dat zeker van toepassing. De nieuwe telefoon kwam nu pas uit de hoge hoed. Gelukkig heeft mijn vader weer rust

Bedankt voor de hulp, ik heb er in elk geval veel van opgestoken!

• August 19, 2026

De ander krijgt binnenkort een nieuwe telefoon, (een seniorentoestel) dus ik verwacht dat het probleem zichzelf zal oplossen 

Dat verwacht ik niet.
Kun je hier nog naar kijken ayb ?

Kun je hier zelf opzoeken :

( of weet je het nummer niet ? ? ?  )

En : 

Werkte het eerder wel ?

Kees van Kooten heeft het in één van zijn boeken over bejaardenpaniek, je ontzettend druk maken om iets heel kleins als oudere.

Dat herken ik zeker, maar een mens moet iets hebben om zich druk over te maken, al is het maar dat de buurman de vuilnisbak aan de verkeerde kant van de lantaarnpaal zet ( praktijkvoorbeeld )

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 19, 2026

Nee, dat nummer heb ik niet, dus dat heb ik niet kunnen doen. Het werkte eerder wel, eergisteren lukte het opeens niet meer. Voor nu laten we het zo, als het bij de nieuwe telefoon weer mis is, dan meld ik me hier. Ik zal dan sowieso even een update geven

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Okergeel, wat lief dat je je vader hiermee helpt en wat fijn dat je zoveel reacties hebt gekregen hier! 

Hopelijk lost het nieuwe toestel bij de ander dit op en kan je vader weer met een gerust hart bellen. 🙂
Ik wacht de update af! Hopelijk is er dan goed nieuws.