Skip to main content
Beantwoord

Via Samsung Galaxy S25+ werkt de optie "oproep in de wacht" niet

• June 26, 2025
  • 14 reacties
  • 105 keer bekeken

Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe telefoon (Samsung Galaxy S25+) en zit op jullie netwerk.
Op mijn vorige toestel kreeg ik bij het bellen van iemand die al in gesprek was de melding "oproep in de wacht".
Sinds ik mijn nieuwe toestel gebruik, krijg ik die melding niet meer te horen of te zien. Ik weet zeker dat die persoon op dat moment aan het bellen was.

Ik heb op mijn toestel:

Wi-Fi bellen uitgezet

Netwerkinstellingen gereset

De *43# code geprobeerd

Toch blijft de melding uit. Kunnen jullie controleren of:

De functie ‘oproep in de wacht tonen aan de beller’ geactiveerd is op mijn abonnement/nummer?

Er mogelijk een doorschakeling of netwerkinstelling actief is die dit verhindert?

Deze functie überhaupt nog ondersteund wordt voor mijn abonnement?

Ik hoor het graag. Bedankt alvast!

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Zwerfdier en welkom bij de KPN Community! Gek dat je het op dit toestel niet meer krijgt. Als je alleen van toestel gewisseld bent dan is de kans groot dat het met de toestelinstellingen te maken heeft. 
Wij veranderen immers niks aan je abonnement als een nieuw toestel neemt. 

Wat als je je simkaart in je oude toestel plaatst, of je e-sim activeert op je oude toestel (als dit kan). Krijg je de oproep dan wel weer?
Zo ja, kijk dan naar de instellingen op je oude toestel en leg de telefoons naast elkaar neer. Zo kun je vergelijken welke instellingen anders staan en hopelijk kun je op die manier vinden hoe je de melding terugkrijgt.

Ik heb online zitten zoeken of hier specifiek een instelling voor is, maar kon er niks over vinden, dus ik hoop dat het je op deze manier lukt!
Je kunt eventueel ook naar een KPN Winkel toe. Dan kan mijn collega alles met je doornemen. 🙂

14 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 29, 2025

Hi ​@Zwerfdier en welkom bij de KPN Community! Gek dat je het op dit toestel niet meer krijgt. Als je alleen van toestel gewisseld bent dan is de kans groot dat het met de toestelinstellingen te maken heeft. 
Wij veranderen immers niks aan je abonnement als een nieuw toestel neemt. 

Wat als je je simkaart in je oude toestel plaatst, of je e-sim activeert op je oude toestel (als dit kan). Krijg je de oproep dan wel weer?
Zo ja, kijk dan naar de instellingen op je oude toestel en leg de telefoons naast elkaar neer. Zo kun je vergelijken welke instellingen anders staan en hopelijk kun je op die manier vinden hoe je de melding terugkrijgt.

Ik heb online zitten zoeken of hier specifiek een instelling voor is, maar kon er niks over vinden, dus ik hoop dat het je op deze manier lukt!
Je kunt eventueel ook naar een KPN Winkel toe. Dan kan mijn collega alles met je doornemen. 🙂

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 30, 2025

Dank je voor de reactie. Ik ben van provider gewisseld.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dat kan natuurlijk ook. 😄 Hopelijk werkt het nu dan wel weer en veel plezier bij je nieuwe provider!

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 4, 2025

Nee helaas nog niet.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 4, 2025

​@Zwerfdier Staat deze optie wel aan?

Phone -> More options -> Settings -> Supplementary Services -> Call waiting

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 5, 2025

Beste ​@TDN Ik heb een Samsung A36 5G met Andoid15, wil je daar de instellingen ook eens van doorgeven in het Nederlands s.v.p.?

Bedankt vast.

Ik wil ook wel eens weten of dat bij mij ook ingesteld kan worden.

Meestal krijg je toch een ingesprektoon als degene die je belt in gesprek is? 

Of begrijp ik iets verkeerd?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 5, 2025

Beste ​@TDN Ik heb een Samsung A36 5G met Andoid15, wil je daar de instellingen ook eens van doorgeven in het Nederlands s.v.p.?

Ik heb geen zin om mijn telefoon van Engels naar Nederlands te omstellen, dus hier vertaling

Telefoon-App → Instelling → Meer instellingen → Aanvullende services →  Oproep in de wacht

Geen garantie of deze vertaling ook klopt met de teksten van de Nederlandse Samsung.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 5, 2025

Beste ​@TDN , bedankt, oproep in de wacht bestaat bij mij niet.

Maar ik heb de voicemail op de mobiel ook niet geactiveerd, dat kan ook een oorzaak zijn.

Ik ben er uit, ik heb ook even Gegoogled, het is gelijk aan wisselgesprek en dat onderdeel heb ik wel, maar alleen niet geactiveerd.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 5, 2025

Zoals ik het lees ​@Zwerfdier heeft degene die jij belt wisselgesprek niet aan staan en hoor je dus de ingesprektoon, of begrijp ik iets verkeerd?

Als jij op jouw telefoon wisselgesprek activeert en jij bent in gesprek en iemand anders belt jou, hoor je een pieple en kun je eventueel van gesprek wisselen.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik heb geen zin om mijn telefoon van Engels naar Nederlands te omstellen, dus hier vertaling

Ha, ook iets waar ik vaak tegenaanloop als ik zelf iets op moet zoeken op m'n telefoon. 😅

​Phone -> More options -> Settings -> Supplementary Services -> Call waiting

Of de vertaling:

Telefoon-App → Instelling → Meer instellingen → Aanvullende services →  Oproep in de wacht

​@Zwerfdier Lukt het hiermee wel?

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 6, 2025

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 6, 2025

Helaas is deze optie niet aanwezig daar.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 6, 2025

Ik heb de taal naar Engels gezet en de optie kwam te voorschijn. Echter werkt het nog steeds niet (ja herstart en netwerkinstellingen ook gereset).

Ik weet vrij zeker dat het probleem bij KPN ligt. Bij Odido werkte het gewoon.

Als ik de simkaart in mijn oude toestel doe werkt het ook niet.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hmmm, dan is de kans inderdaad klein dat het met je toestel te maken heeft. Zou je een belafspraak met ons willen maken hierover? Dan kan mijn collega dit verder met je oppakken en hopelijk is het dan snel opgelost!Â