Skip to main content

Met een oude IPhone zou ik mijn oma graag laten video bellen. Ze heeft geen internetverbinding. Wat zou een oplossing kunnen zijn? 

Goedemorgen @Grytsje 87, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Helaas kan je zonder internetverbinding niet zo heel veel ben ik bang.. Videobellen gaat altijd via internet, omdat je beeld erbij nodig hebt. Via WhatsApp, via Skype of een andere app. Allemaal gebruiken ze internet.. Heeft ze oma ook geen WiFi in huis? Ik weet niet of zij nog thuis is of niet, maar veel verzorgingstehuizen hebben wel een internetverbinding waar misschien gebruik van gemaakt kan worden..

Wat misschien wel een oplossing is, is om een prepaid kaart aan te schaffen. Hier zitten geen abonnementskosten aan vast, en kan je gewoon online bestellen. Hier kan je dan (eenmalig) een prepaid bundel voor aanschaffen, bijvoorbeeld 1GB internet of een maandbundel (onbeperkt online raad ik af, dat is trager). Prepaid moet je 1 keer in de 6 maanden gebruiken (mee bellen, sms’en of opwaarderen) om het actief te houden. 

Dat is het enige wat ik nu zo kan bedenken hiervoor.. Ik hoor graag of dit je heeft geholpen, of als je al een andere oplossing hebt gevonden!


In tijden van carona, willen buren misschien hun verbinding tijdelijk delen tegen een kleine vergoeding? Op sommige routers kan namelijk een gasten netwerk worden aangemaakt.


Ook zeker een optie inderdaad, we moeten het samen doen! Thanks voor de aanvulling @Jeroen Ruiter  :smile:


Misschien kunt u de situatie concreter maken. Woont u oma bijvoorbeeld op zichzelf, in een aanleunwoning, ga zo maar door.


@Grytsje 87, ik heb geen reactie meer gehad. Heb je inmiddels een antwoord gevonden, of misschien zelfs al iets geprobeerd met je oma?


Dank voor jullie reacties!

ze woont op zichzelf, in een bejaardenwijkje, dus ik verwacht geen WiFi bij de buren. 
een pre-pair abonnement is misschien wel een optie. Zou 1 GB genoeg zijn voor een paar gesprekjes per maand? En is dat dan wel te doen qua snelheid denken jullie? 


Hoi @Grtz ,

Met 1GB kun je wel een tijdje vooruit. Maar het is uiteraard wel afhankelijk van de duur van de gesprekken. Maar als het tegoed op is, kun je natuurlijk gewoon weer een nieuw tegoed bestellen. 

Het zou leuk zijn als jijzelf ook een iPhone hebt of een ander apparaat van Apple. Want dan kunnen jullie contact met elkaar leggen via de app FaceTime. Deze app zit standaard op de verschillende IPhones.


Via 3G wordt videobellen nog ondersteund. Daar is geen internet voor nodig. De ontvanger moet ook 3G aan hebben.
Alleen KPN heeft 3G nog in de lucht tot aan 31 december 2021.

Overige providers bieden geen 3G meer.

Het heeft dus inmiddels z'n beperkingen.


Met 1Gb zou je toch minimaal 2 uurtjes moeten kunnen bellen, Facetime verbruikt iets van 4 á 5 Mb per minuut. Vergeet dan niet om updaten op de achtergrond uit te zetten op de iPhone. 


Dank voor jullie reacties!

ze woont op zichzelf, in een bejaardenwijkje, dus ik verwacht geen WiFi bij de buren. 
een pre-pair abonnement is misschien wel een optie. Zou 1 GB genoeg zijn voor een paar gesprekjes per maand? En is dat dan wel te doen qua snelheid denken jullie? 

@Grytsje 87 @Grtz 

Heb je al een besluit genomen? Met een bundel van 1GB kunnen jullie aardig wat FaceTimen. FaceTime is ook best makkelijk in gebruik. 


Reageer