Skip to main content
Vraag

Villa mobiele telefoon maakt geen verbinding met KPN netwerk

• February 18, 2026
  • 9 reacties
  • 96 keer bekeken

Het lukt mij niet om mijn Villa mobiele telefoon te verbinden met het KPN netwerk. De sim-kaart zit in de telefoon en hij herkent m ook als een KPN sim. Alleen maakt geen verbinding met het netwerk. 
Wat kan ik hier aan doen?

9 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 18, 2026

Ik ken dat merk niet en ik kan er ook niks over vinden. Of is dat nog een heel oud model? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 19, 2026

Een tiktok filmpje. Spaans? gesproken. ​@AriënC 

https://www.tiktok.com/@mwas719/video/7380631715116535045

Villa 1V20, The cheapest phone. 

En ik geloof de website gevonden te hebben. Maar die werkt nota bene niet op een smartphone!

https://villaon.com/

Hij zal niet voldoen aan de meest simpele eisen voor het kpn netwerk. En misschien niet eens voor Nederland en dus ook niet voor het Nederlandse Vodafone of Odido Netwerk. De gebruikte frequenties zijn hier anders dan de V.S.

Waar heb je 'm vandaan?

Ik vind Villa nergens bij verkopers voor de Nederlandse markt!

Zelfs belsimpel.nl heeft het niet. 

Dus zeer zorgelijk qua gebruik in Nederland. En zeker het kpn netwerk dat extra eisen stelt. 

Deze goedkoop is, vrees ik, duurkoop!

Als je toch goedkoop wilt: Samsung A16. Maar €114,--. Echt een koopje. En geschikt voor gebruik in Nederland / kpn.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 19, 2026

@PeterG Goed gevonden. Ik zit overigens niet op TikTok, dus dat filmpje had ik ook niet zo snel gevonden denk ik. Maar ik denk inderdaad dat de telefoon niet aan de (hier standaard) eisen voldoet die KPN van telefoons eist. Dat het al een goedkoop Spaans (?) dingetje is, zegt al genoeg. 

Ik raad ​@PeterS1wv aan om de simkaart eens te proberen in een de andere telefoon van hier zoals een Samsung, iPhone o.i.d, en als dat wel werkt, dan ligt er dus aan de Villa telefoon. Dan is het dus beter om de support van Villa te benaderen. Wie weet kunnen ze misschien wel een software update doorvoeren? 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@PeterG 

Ik ben even gekeken op de zeer eenvoudige website van VillaON, en kan daarom zeggen dat je helemaal niets hebt aan deze website.

Er is heel weinig informatie over de twee smartphones (de Villa V200 en Villa V2160) te vinden op deze website, zo ontbreken er de uitgebreide specificaties van beide toestelen en wordt er heel weinig over deze twee smartphones vermeld.

Daarnaast is er géén helpdesk of support afdeling die je als klant kunt bereiken, alles verloopt dus via de verkopende partij.

Ook op de bekende website GSMArena.com wordt dit merk niet vermeld.

Ik denk dat het een beginend bedrijf is, die via TikTok reclame maakt voor zijn bestaan, maar niet aanslaat wegens de zeer weinige en slechte informatie over beide toestelen.

Dus aan TS ​@PeterS1wv koop een ander toestel, bijvoorbeeld een Samsung (waar ​@PeterG naar verwijst) of een Apple iPhone.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

@PeterG Goed gevonden. Ik zit overigens niet op TikTok, dus dat filmpje had ik ook niet zo snel gevonden denk ik. Maar ik denk inderdaad dat de telefoon niet aan de (hier standaard) eisen voldoet die KPN van telefoons eist. Dat het al een goedkoop Spaans (?) dingetje is, zegt al genoeg. 

Ik raad ​@PeterS1wv aan om de simkaart eens te proberen in een de andere telefoon van hier zoals een Samsung, iPhone o.i.d, en als dat wel werkt, dan ligt er dus aan de Villa telefoon. Dan is het dus beter om de support van Villa te benaderen. Wie weet kunnen ze misschien wel een software update doorvoeren? 

Hoi ​@AriënC 

VillaON heeft geen helpdesk of een support afdeling die je als klant kunt benaderen, alles verloopt via de verkopende partij alwaar je het toestel hebt gekocht.

Ik acht de kans ook klein dat deze onbekende toestellen überhaupt een update krijgen, aangezien er op het filmpje van TikTok duidelijk een verouderde Android versie te zien is.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hallo ​@PeterS1wv, welkom bij de community en leuk dat je ons hebt gevonden!

Vervelend dat je Villa-toestel geen verbinding maakt, terwijl de simkaart wél als KPN wordt herkend. Dat betekent in elk geval dat de sim wordt gelezen, maar dat de telefoon geen netwerkverbinding tot stand kan brengen. Je kunt nog controleren of het toestel niet handmatig op een verkeerd netwerk staat:

• Ga naar Instellingen
  • Mobiel netwerk / Netwerkoperators
  • Kies handmatig KPN (als deze in de lijst verschijnt)

Ook wel handig wat ​@AriënC ook al zei: plaats je simkaart voor de zekerheid in een andere telefoon.

• Werkt de sim daar wel? Dan ligt het probleem bij het Villa-toestel.
  • Werkt de sim daar ook niet? Dan kan er iets met de simkaart zelf zijn.

Omdat dit een onbekend toestel is zonder duidelijke specificaties of officiële ondersteuning voor de Nederlandse markt, kan KPN niet garanderen dat het apparaat geschikt is voor gebruik op het KPN-netwerk.

Wat ik daarnaast echt aanraad:
Ga even langs bij een KPN winkel. Daar kunnen ze de combinatie van jouw simkaart en toestel fysiek bekijken en testen. Ze kunnen direct controleren of de sim goed werkt, of het toestel verbinding probeert te maken en of er netwerkdetectie plaatsvindt. Dat geeft veel sneller duidelijkheid dan op afstand.

Laat vooral even weten wat er uit de simkaarttest of het bezoek aan de winkel komt, dan denken we graag verder met je mee.

• February 20, 2026

Ik dacht even werkelijk dat deze meneer geen mobiel bereik had in zijn villa. Goed dat ik even doorlas…

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hoi ​@Edu2020, haha hier moest ik echt goed om lachen!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 20, 2026

Tja. Het merk is VILLAON. 

Wel prut. 

Op de site staan alleen 2 GSM 4G modellen.

Die (ene?) smartphone staat er niet op.

En… nergens te vinden hoe te kopen. Dus wel knap dat Peters1wv er een heeft.

Al ben ik er inmiddels achter dat ie (o.a.?) in Kenia te koop is. Het smartphone model V30 is daar, omgerekend. € 62,63.