Skip to main content

Sinds 1 April (no joke) ben ik bezig mijn nummer te behouden van Vodafone naar KPN. Na eindeloos met de junior medewerkers van KPN te hebben gebeld is het nummer, na vrijgave van Vodafone vrijgegeevn op 16-04-2020.

 

Vodafone heeft per email bevestigd dat het akkoord was en KPN heeft bevestigd dat het nummer op 24-04-2020 geporteerd zou worden. Vorige week kreeg ik de email dat het op 29-04-2020 ging gebeuren en vandaag kreeg ik de mede deling dat het op 06-05-2020 gaat plaats vinden.

Na contact te hebben gehad met een junior medewerker kreeg ik de melding dat er helemaal geen aanvraag van mij bekend is. Hierop ben ik met spoed naar het KPN business center gereden. Het business center wist mij te melden dat Vodafone het nummer niet heeft vrijgegeven, waardoor ik vandaag weer ruim 45 minuten met Vodafone aan de lijn heb gehangen om te moeten horen dat dit WEL is vrijgegeven en dat KPN kan starten met porteren. Zie de bevestiging in als foto.

Inmiddels ben ik een maand verder en iets wat ogenschijnlijk makkelijk te doen is blijkt een onmogenlijke taak voor een organisatie die miljioenen klanten heeft. Telkens gaat het weer verkeerd en elke medewerker die ik spreek heeft een ander verhaal of een andere overtuiging. Waarom kan dit nummerbehoud nu gewoon niet op een normale manier plaats vinden zonder tal van ingewikkelde goedkeuringen waarbij deze partijen naar elkaar wijzen en de consument er van de dupe is.

 

Vodafone beweert nu dat de bal bij KPN ligt en KPN zegt weer op haar beurt dat de bal bij Vodafone ligt. Ondertussen doet KPN er alles aan om de eerste facturen te kunnen sturen door mij te wijzen op de activatie van de sim kaart, daar waar het onduidelijk is of ik deze wel heb ontvangen.

 

Ik ben onderdeel van een bedrijfsovername waarvan 8 medewerkers hun nummer hebben willen mee nemen naar KPN en allemaal hebben problemen gehad waarvan zelfs de CEO besloten heeft om op een ander nummer over te gaan omdat de portering van Vodafone Zakelijk naar KPN prive of zakelijk nagenoeg onmogelijk gemaakt wordt…

 

Heeft iemand een advies hoe ik dit nu verder moet aanpakken? Ik sta helemaal vast en de medewerkers van KPN weten het zelf ook niet meer en wijzen naar Vodafone en ik heb het maar op te lossen...

 

Hi, welkom op het forum. 

Als Vodafone het nummer vrij heeft gegeven hoeft dit inderdaad niet zo moeilijk te zijn. Eerst even iets duidelijk krijgen, gaat dit om een aanvraag als consument of zakelijk? Je zit nu namelijk op het consumentenforum, zakelijk is hier

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook meekijken. 

Ik hoor graag van je. 


Ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.