Skip to main content

Ik ben nu in Belgiƫ en heb een voicemail die ik wil afluisteren. Zodra ik voicemail ben wordt gevraagd om een '1' in te toetsen om door te gaan. Doe ik dat, dan gebeurt er niets.

Hoe kan ik dit opgelost krijgen?

Hoi @RonMulderijĀ 

Welkom op de community van KPN.

Vervelend dat je geen voicemail kunt afluisteren in Belgiƫ.
Maar heb je wel een toegangscode voor je voicemail ingesteld? zodat je vanuit het buitenland naar je voicemailberichten kunt luisteren als die er zijn.
Die heb je daar namelijk bij nodig, en werkt dus iets anders dan in Nederland.

Voicemailberichten beluisteren in het buitenland? Doe je zo:

  1. BelĀ 1233Ā ofĀ +316 1200 1233

  2. Toets jeĀ toegangscodeĀ in

  3. Beluister je voicemailberichten

Toegangscode kwijt? Dan vraag je 'm makkelijk op. Je krijgt dan een sms'je met je code. Doe je zo:

  1. Bel naar 1233 of +316 1200 1233

  2. Er wordt om je toegangscode gevraagd

  3. Toets alleenĀ #

  4. Je krijgt een sms met je toegangscode

Heb je nog geen toegangscode ingesteld, doe dan het volgende:

  1. Bel 1233 of +316 1200 1233

  2. Toets 2 om naar je instellingen te gaan

  3. Toets 1 voor je toegangscode

  4. Toets 1 om je toegangscode aan te passen

  5. Kies je toegangscode van tussen de 4 en 10 cijfers en sluit af met #

  6. Je kan je toegangscode meteen gebruiken

Ā 

Hopelijk kun je hiermee vooruit, en kun je snel de ingesproken voicemail afluisteren.
En natuurlijk nog een mooi verblijf in Belgiƫ.


Helaas, zowel een '2' intoetsen als een '#' intoetsen heeft geen effect


Hoi @RonMulderijĀ 

Dank voor je antwoord terug.

Als mijn adviezen hierin niet helpen, dan adviseer ik je even te bellen met de klantenservice van KPN.
Vanuit Belgiƫ bel je dan +31612001200 (de gesprekskosten vallen gewoon binnen je belbundel of onbeperkt bellen).

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Ik heb een storing, en je wordt doorverbonden met de juiste medewerker.
Deze kan dan op je mobiele aansluiting kijken of alles wel goed staat, en of dat jouw voicemail wel goed staat ingesteld om vanuit het buitenland je voicemail berichten af te kunnen luisteren.

De storingsdienst van KPN (bij storingen of problemen) is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar.


Inmiddels heb ik een nieuwe voicemail ontvangen en die kon ik gewoon afluisteren. Probleem lijkt dus niet (meer) te bestaan.

Kwam er ook achter dat het verzoek om een '1' in te toetsen waarschijnlijk het voicemail bericht is.Ā 

Alles werkt dus zoals zou moeten, topic kan gesloten worden.

Ā 


Hoi @RonMulderijĀ 

Fijn om te horen dat het probleem met je voicemail is opgelost.

Zelf kun je jouw topic ook afsluiten, door een reactie te betitelen als beste antwoord.
Dat kun je bij elke reactie linksonder aangeven, anders zal een moderator het voor je doen.


Reageer