Skip to main content
Antwoord

Voicemail verschijnt pas na herstart (iPhone 13 en iPhone 14)

• November 4, 2025
  • 5 reacties
  • 38 keer bekeken

Melanzane
Deelnemer

Hallo,

Ik heb twee KPN-abonnementen met twee verschillende iPhones (iPhone 13 en iPhone 14). Beide toestellen draaien op de nieuwste versie van iOS.

Op beide toestellen ervaar ik hetzelfde probleem: wanneer iemand een voicemail inspreekt, verschijnt deze niet automatisch in de lijst met voicemails op de iPhone. Ook wordt de gemiste oproep niet weergegeven.

Pas na het herstarten van de telefoon wordt de voicemail zichtbaar.

Omdat dit op beide telefoons gebeurt, lijkt het niet aan één toestel te liggen. Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn en vooral: hoe dit op te lossen is?

Alvast bedankt!

Beste antwoord door Maja van KPN

Ah, dan is het in ieder geval niet enkel gelinkt aan de iOS 26 versie ​@Melanzane!
Waarschijnlijk heb ik wel de verklaring voor je: vanuit de technische dienst heb ik vernomen dat er iets niet helemaal lekker liep met de Visual Voicemail app, wat bij een deel van onze klanten voor problemen kon zorgen. Dit zou zojuist verholpen moeten zijn, dus ik ben erg benieuwd of alles bij jou ook weer naar behoren werkt nu! Zou je beide toestellen nog eens willen herstarten, en daarna testen of het weer goed gaat met de weergave van de gemiste oproepen en berichten?

5 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 5, 2025

Hmm, wat vreemd dat dit gebeurt ​@Melanzane, en dan ook bij beide toestellen 🤔 Heel goed dat je er even over aan de bel trekt hier!

Je geeft aan dat beide toestellen op de nieuwste software draaien, is dit wellicht ontstaan op het moment dat de nieuwste iOS versie geïnstalleerd is? Ik vraag dit even nadrukkelijk na, omdat ik eerder deze week een andere melding over problemen met de voicemail voorbij zag komen, en daarbij was dat precies vanaf de update naar iOS 26. Hoor graag van je of dit bij jou ook het geval is, of dat dit voor die update al speelde!

Melanzane
Deelnemer
  • Auteur
  • November 5, 2025

Hoi Maja, dank voor je reactie. Goed dat je nog even begint over de iOS-versie. Ik dacht namelijk dat beide op iOS 26 draaien, maar dat is niet zo. Op de ene telefoon is het de meest recente iOS 18 en op de andere de meest recente iOS 26:

• iPhone 13: 18.6.2
  • iPhone 14: 26.0.1 (sinds vandaag 26.1)

Dan ligt het kennelijk niet specifiek aan iOS 26. Maar wat het dan wel is?  

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 6, 2025

Ah, dan is het in ieder geval niet enkel gelinkt aan de iOS 26 versie ​@Melanzane!
Waarschijnlijk heb ik wel de verklaring voor je: vanuit de technische dienst heb ik vernomen dat er iets niet helemaal lekker liep met de Visual Voicemail app, wat bij een deel van onze klanten voor problemen kon zorgen. Dit zou zojuist verholpen moeten zijn, dus ik ben erg benieuwd of alles bij jou ook weer naar behoren werkt nu! Zou je beide toestellen nog eens willen herstarten, en daarna testen of het weer goed gaat met de weergave van de gemiste oproepen en berichten?

Melanzane
Deelnemer
  • Auteur
  • November 6, 2025

​@Maja van KPN Dank voor het uitzoeken. Vooralsnog gaat het weer goed, dus ik ga er vanuit dat het is opgelost. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 6, 2025

Heel fijn ​@Melanzane! Bedankt dat je nog even hebt laten weten dat het weer in orde is 😊