Skip to main content

Ik wordt sinds een week ongeveer dagelijks gebeld door een spam nummer (0202111278).

Zouden namens een energie maatschappij bellen om contract aan te smeren. Slechte ervaringen gemeld op internet, dus niet opgenomen en nummer geblokkeerd.

Echter krijg ik ondanks de nummer blokkering dagelijks van hun een voicemail bericht.

Als ik 1233 bel dan krijg ik als bericht een bandje met een mannenstem die zegt: "druk 1 om verder te gaan" en dat blijft zich herhalen.

Uiteraard doe ik dat natuurlijk niet.

Ik vind het vervelend dat als ik een nummerblokkade instel ik desondanks toch voicemail krijg van het betreffende nummer.

Kan dat niet gewoon ook geblokkeerd worden??

En zo Ja hoe doe ik dit dan?

Ik snap ook wel dat ik mijn voicemail kan uitzetten, maar dan blokkeer ik iedereen om een bericht in te spreken

Balen dat je wordt lastig gevallen, @MCBH. Ik kan me heel goed voorstellen dat je dit graag wilt stoppen. Het nummer heb je inmiddels geblokkeerd op jouw toestel, maar je ontvangt nog wel voicemail berichten. Dit klopt: je hebt voicemail aanstaan en omdat het nummer jou niet meer kan bereiken, wordt het doorgestuurd naar de voicemail. Dit komt doordat het nummer niet op netwerkniveau is geblokkeerd. Vervelend, want dit kan ook niet ingesteld worden. Wat je wel kan doen, is een melding van telefonische overlast maken.


@Denise_ 

 

Bedankt voor je reactie!

Ik heb melding gemaakt van telefonische overlast.