Skip to main content

Sinds een aantal weken komen voicemailberichten minimaal 24 uur later binnen dan ingesproken. Ik ontvang van deze nummers dan ook geen ‘oproep gemist’. Dit is heel vervelend want mijn mobiel is mijn enige telefoon en ik moet voor mijn werk bereikbaar zijn. Ook raakt mijn 84-jarige moeder echt een beetje van slag wanneer ze me belt en ik niet binnen een aantal uren terugbel. Ik heb dan geen idee dat ze me heeft gebeld. Ook andere dringende berichten bereiken mij zo niet! 

Ik heb een iPhone 6s en iOS 13.3.1 Ik gebruik geen visual voicemail (niet dat ik weet tenminste). Ik heb de sms notificatie ingesteld maar dat vind ik niet de juiste oplossing.

Dag @Pamp. Van harte welkom hier en goed dat je dit meldt. Dat lijkt me bijzonder onhandig. Komen de voicemailberichten zelf vertraagd binnen of bedoel je de melding dat je een voicemailbericht hebt? Je geeft aan dat je de sms-notificatie niet de juiste oplossing vindt. Wat zijn je bezwaren hiertegen? Want in principe is dit een duidelijke melding van een voicemailbericht. 

Ik wil je sowieso aanraden om dit topic eens door te nemen. Daar staat veel handige informatie in. Verder heb ik in dit topic ook nog iets gevonden dat je zou kunnen helpen. Wil je dit eens proberen: 

1. Voicemail berichten kunnen wel gewoon worden afgeluisterd door te bellen naar 1233;
2. Als je via het menu van 1233 de faciliteit Visual Voicemail hebt uitgezet, kan je Visual Voicemail weer activeren door een SMS te sturen naar 121 met de tekst STATE in hoofdletters.


Hallo @Pamp. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat dit betekent dat de problemen met voicemail zijn verholpen. Laat het gerust weten als ik nog iets voor je kan doen. 


Hallo @Natasja dank voor je antwoord en sorry dat mijn reactie even op zich liet wachten. Ja in principe is de sms wel afdoende, maar je zou verwachten dat je een “oproep gemist”-notificatie ontvangt wanneer je wordt gebeld en niet oppakt. Ik moet ook nog checken na hoeveel tijd de sms binnenkomt, ik weet niet zeker of dat meteen is nadat het bericht is ingesproken.


Dag @Pamp. Bedankt voor je reactie. Geen probleem dat die wat later kwam. Het is me nog niet helemaal duidelijk of je de Visual Voicemail functie al hebt gecontroleerd. Staat die aan of uit? En wil je je voicemail eens helemaal uitzetten door “UIT” te sms’en naar 1233 of te bellen naar 12339. Zet je voicemail vervolgens na enkele minuten weer aan. Levert dat verbetering op?


De visual voicemail heeft nooit aangestaan en dat vind ik prima zo. Ik heb de voicemail net aangezet en weer uit. Zal in de gaten houden of dat werkt. Kom er nog op terug!


De visual voicemail heeft nooit aangestaan en dat vind ik prima zo. Ik heb de voicemail net aangezet en weer uit. Zal in de gaten houden of dat werkt. Kom er nog op terug!

Oké, duidelijk @Pamp. Ik ben benieuwd of het volledig uit en weer aan zetten van je voicemail heeft geholpen. Ik lees het graag. 


Hallo @Natasja, blijkbaar had ik toch visual voicemail aan staan. Ik heb die uit en weer aan gezet. Ook de voicemail heb ik aan en uit gezet, maar toen ontving ik helemaal geen ‘oproep gemist’ meer, ook niet als er geen voicemailbericht is ingesproken. Als ik naar het bellen-menu ging, zag ik de gemiste oproepen wel staan. Via de notificatie-instellingen heb ik die weer aan gezet en dat werkt nu. De sms-notificatie bij een voicemailbericht ontvang ik nu weer wel. Pfff …


Hallo @Pamp. Ik lees dat visual voicemail toch aan stond en je dit nu hebt uitgezet. Verder geef je aan dat het wel werkt na het aanpassen van je notificatie-instellingen. Het is mij nu niet helemaal duidelijk of het daarmee nu is opgelost en je nu ook daadwerkelijk weer notificaties krijgt bij gemiste oproepen. Kun je dat nog laten weten? 


Hallo @Natasja, ja ik krijg weer "gemiste oproep"-notificaties, alleen niet wanneer de voicemail wordt ingesproken. Er komt dan wel een sms dat er een voicemail-bericht is. Hoewel ik dan ook een “gemiste oproep"-notificatie zou verwachten, laat ik het hier maar bij. Dank voor je hulp!


Geen enkel probleem! Fijn dat je die notificaties in ieder geval weer krijgt. Als ik het goed begrijp krijg je dus geen melding in je telefoon op het moment dat de voicemail wél wordt ingesproken. Je ontvangt dan alleen een sms’je. De sms’jes worden verstuurd vanuit ons netwerk. Die notificaties worden geregeld door je telefoon zelf. Je zou die instellingen nog eens na kunnen lopen. :slight_smile:


Reageer