Skip to main content

Hallo, 

Ik heb een langdurig probleem sinds ik via de Kpn aansluiting via mijn werkgever op mijn 06 nummer met vol bereik vaak gemiste oproepen hebt. Soms na 1-3 uren daarna een voicemail cq gemiste oproepen van verschillende mensen. Er is zelfs een nieuwe simkaart ingegaan. 3x een splinternieuwe telefoon omgeruild, geen vliegtuigstand het is ongelooflijk.

Ik weet zeker dat het ook hierdoor niet aan mijn toestel ligt! Eigenlijk al 3x van fabrieksinstellingen en nog geen resultaat. Opnieuw opstarten heeft geregeld maar enkele keer wel zin, dan krijg je soms gelijk soms later alle gemiste oproepen binnen hoe kan dit?

Ik wordt er moedeloos van ook omdat ik storingsdiensten draai? Hoe is dit op te lossen?

Hoi @Sierras, welkom hier. 

Regelmatig gaat het dus niet goed met bellen. Dat is niet fijn. Dit ervaar je op 1 locatie of meerdere? Simkaart wel al in een ander merk en type toestel getest? En welk merk en type heb je zelf? Verder wil ik nog wel even meekijken naar de dekking en aansluiting. Zou je daarvoor jouw profiel willen voorzien van postcode + huisnummer, naam van de contractant en mobiele nummer. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan ga ik kijken of ik iets kan vinden dat het kan verkaren. 


Hoi Bart,

Ik heb in mijn profiel mijn werkadres gezet waar ik nagenoeg alle problemen heb. Thuis amper ( wordt daar minder gebeld en lijkt goed te gaan. Contract via mijn werkgever is naar kpn. Als het een specifiek bedrijf moet zijn moet ik fat even uitzoeken. De rest staat in mijn profiel en hopelijk kan je wat hiermee.


Hoi Bart,

Ook een andere telefoon hetzelfde geprobeerd met de simkaart, lijkt ook wel enigszins hetzelfde probleem.

3x een nieuwe telefoon van one plus nord 3x hetzelfde probleem, heel raar en 1 keer een nokia6.1


Bedankt voor de gegevens. Ik heb dan even meegekeken naar de dekking. Dat is enkel wat ik kan doen. Dit aangezien het contract op naam van de werkgever staat. Dus mocht er echt iets mis gaan, dan kan jouw werkgever melding bij ons maken. Maar als ik de dekking zo bekijk is deze goed, zowel binnenhuis al buitenshuis. Dan zou dat dus betekenen dat het verder onderzocht moet worden. 


Even wat navraag verder nog gedaan. Waarschijnlijk ligt het ook aan de netwerkkaart en dat mijn telefoon niet goed schakelt van 3 naar 4g en visa versa. Daar heeft een type iphone ook last van. Er is wat aan/uitgevinkt bij degene die bij de software van kpn kan en afwachten of dit voldoende soelaas biedt🙄


Ik ben heel benieuwd. Hopelijk werkt het. 


Ik hoop het ook Bart


Helaas, heeft nog niets geholpen met de aanpassing van het softwarematig gedeelte van kpn cq instelling van het toestel. Een raar iets. Soms gaat het toestel gelijk al in de voicemail als dat je nog een kiestoon hoort.

Heel vervelend dit!


Zeker vervelend, begrijp ik heel goed. Lijkt mij goed om jouw werkgever even contact met ons te laten opnemen om melding te maken. 


Ik zal het doorgeven 👍


Hallo, 

Mijn voorgaande vraag is nog steeds niet opgelost.

Chinese/ koreaanse telefoons zoals one us nord hebben met kpn schijnbaar geen geldig certificaat voor 4 g waardoor ik vaak gemiste oproepen hebt terwijl wel 2,3 en 4 g aangevinkt staat. Hoe kan dat en hoe krijg ik het opgelost?


Heeft je werkgever nog melding gemaakt? Daar is niets uitgekomen begrijp ik? En als je 4G eens uitschakelt? Dat is wat ik nog kan bedenken. Anders toch jouw werkgever weer vragen contact met ons te zoeken. 


Die gebruikt alleen samsung telefoons zonder problemen en kent dit probleem niet wat one plus wel heeft. Een telefoon die niet via de werkgever is gekocht.

4 g is uitgeschakeld geweest zonder resultaat.

Hoe zien jullie dat?


Maar dan zit het dus in het toestel. Dan kun je dat het beste melden bij OnePlus. daar kan ik niets mee helaas.  :(

Ik kan niet zien dat het uitgeschakeld was, dat was een idee van mij. Maar dat werkt dus ook niet. 


Nou ik denk meer in het certificaat uitgeven van kpn naar de toestellen van one plus en sndere chinese merken of kennen die dat probleem niet of niet?


Ik verwacht het niet, dan hadden wij veel meer berichten moeten zien. 


Het blijft een vreemd iets, omdat ik nu mijn 3e nieuwe one plus toestel heb met hetzelfde probleem.

Kan het ook aan het nummer liggen wat ik heb.

Dit omdat mijn vorige collega met dit nummer ook geregeld gemiste oproepen had met in dit geval een samsung??


Dan zou dat nagekeken moeten worden door mijn collega's van de Zakelijke markt. Wil ik je toch vragen om jouw werkgever hierover contact te laten opnemen. Ik kan dat niet inzien namelijk.