Skip to main content
Beantwoord

Volgens de MijnKPN app heb ik meer data gebruikt dan volgens mijn telefoon

• January 26, 2026
  • 14 reacties
  • 159 keer bekeken

Volgens de MijnKPN app heb ik 30 GB data verbruikt, volgens mijn telefoon (mobiel netwerk-gegevensverbruik) heb ik 580 MB verbruikt. Wat is nu juist?

Beste antwoord door Robas60

Hallo ​@Robas60 

Deel je misschien ook MB's met een huisgenoot? Die gaan ook ten laste van jouw databundel in de MijnKPN app maar die zie je niet terug in het datagebruik in jouw toestel. 

DAT is hem ​@RBxx , even facturen nagekeken en zie ik dat ik elke maand 30GB met mijn partner deel. Geen idee hoe ik dat voor mekaar gekregen heb….Probleem opgelost, dank voor meedenken👍

14 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 26, 2026

Is dat wel in het juiste tijdblok? Als je dit meet vanaf het begin van de maand, dan kan het verschil kloppen.

Op elke vierde donderdag van de maand worden alle bundels gereset.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 26, 2026

..,... Op elke vierde donderdag van de maand worden alle bundels gereset.

Huh? Waar haal je dat vandaan? Op het begin van de nieuwe factuurperiode worden de bundels 'ververst'. Dat moment is voor elke abonnee anders. Bij mij op de 16e van de maand.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 26, 2026

Dat maak ik op uit de sms'jes die ik krijg. Maar blijkbaar verschilt het per klant. Waarschijnlijk gaat het om het maandmoment wanneer een contract gestart is?

• January 26, 2026

Dat maak ik op uit de sms'jes die ik krijg. Maar blijkbaar verschilt het per klant. 

Dat is inderdaad bij elke klant anders.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 26, 2026

De factuurperiode wordt bij het begin van het abonnement vastgesteld. Op een willekeurig moment, en niet noodzakelijk overeenkomend met de start van het contract. Daarom is de eerste factuur ook vaak iets hoger/lager dan het maandbedrag. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 26, 2026

Vraag aan ​@Robas60 : heb je de meetperiode in jouw telefoon wel gelijk gezet met de factuurperiode?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 26, 2026

Vraag aan ​@Robas60 : heb je de meetperiode in jouw telefoon wel gelijk gezet met de factuurperiode?

Nee, dat heb ik niet gedaan maar ik kan nooit aan de 30GB data zitten. Volgens mijn mobiel heb ik 580 MB verbruikt vanaf 1 januari. De vorige factuurperiode heb ik 2GB verbruikt. De 30GB kan dus nooit kloppen.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 26, 2026

Kan je een screenshot van het verbruik in MijnKPN app laten zien? Poets wel privégegevens weg.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 26, 2026

Kan je een screenshot van het verbruik in MijnKPN app laten zien? Poets wel privégegevens weg.

• January 26, 2026

Nog 2 dagen geldig. Dan krijg je dus elke maand de 28ste nieuwe data.

Volgens mijn mobiel heb ik 580 MB verbruikt vanaf 1 januari. 

Het kan zo zijn dat je de laatste dagen van december veel gebruikt hebt.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 26, 2026

Hallo ​@Robas60 

Deel je misschien ook MB's met een huisgenoot? Die gaan ook ten laste van jouw databundel in de MijnKPN app maar die zie je niet terug in het datagebruik in jouw toestel. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • January 26, 2026

Hallo ​@Robas60 

DAT is hem ​@RBxx , even facturen nagekeken en zie ik dat ik elke maand 30GB met mijn partner deel. Geen idee hoe ik dat voor mekaar gekregen heb….Probleem opgelost, dank voor meedenken👍

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 26, 2026

Graag gedaan ​@Robas60 .

Geen idee hoe ik dat voor mekaar gekregen heb….

Dat doe je ook in de MijnKPN app. Klik in bovenstaande scherm op MB's delen. Dan zie je de huidige instelling en kan je het evt. aanpassen. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Robas60, dit was wel even een raadsel! Gelukkig was ​@RBxx scherp en is het raadsel ontrafeld. Onder het kopje "MB's delen" kun je ook weer eventueel het delen in zijn geheel uitzetten of besluiten om minder te delen op een vast moment. Het is tevens ook mogelijk om de vaste prik te verwijderen en om dan te kiezen voor eenmalig delen mocht het een keer nodig zijn.