Skip to main content

Ik krijg te weinig MB s maar weet niet hoe ik dit moet oplossen.

 

We hebben al jaren 3 x mobiel en TV en Intern van KPN

De mobiel was Telfort (overgenomen door KPN) en sindsdien zijnde MB s te laag.

1 x 12.000 

1 x 12.000

1 x 9.223

Alle 3 abonnementen zijn 2GB, dat is toch 20.000 ?!

Ook de 4G is een drama…..

 

Help!

 

Je maakt een rekenfout van een factor 10 ben ik bang (afgerond)
Jouw 20000 is 2000.


Welkom bij ons op het forum @FamilieH. 2GB is inderdaad 2000MB zoals Macabeus al zegt. Bij de oud-Telfort abonnementen kan je de overgebleven data van de vorige 2 maanden meenemen naar de huidige maand, net zoals het bij Telfort was. Als de bovenste 2 mobiele abonnementen 2GB hebben, en dat verdubbeld wordt met Telfort Compleet/CombiVoordeel kom je met 3 maanden precies op die 12GB/12000MB uit. Of dat rekensommetje ook echt klopt bij jullie abonnementen weet ik niet, op je forumprofiel staan nog geen 06-nummers om dat te kunnen nakijken. Je kunt ze daar aan toevoegen, net zoals de laatste 3 cijfers van de bijbehorende IBAN (bij "Persoonlijke opmerkingen”).

Kan je ook vertellen wat er drama is aan 4G? Heb je het dan over de snelheid, het bereik, iets anders? 


Ok dat is duidelijk dat ik te MBs niet goed bereken en snap jullie uitleg.

Ik zal de nummers even toevoegen.

Wellicht moet ik eens beoordelen of de abonnementen niet anders kunnen.

Het abonnement van 1 nummer, eindigend op 634 staat dus op 9223Mb? en haar 4G werkt niet zegt ze, terwijl die van de zus goed werkt.


Je hebt 1 nummer toegevoegd zo te zien, dat is het nummer wat op die cijfers eindigt. De reden dat dat nummer minder MB's kreeg, is dat er meer gebruikt is van de vorige periodes. Je kunt alleen de ongebruikte data meenemen, dus in die 3 maanden is er zo'n 2800MB gebruikt, waardoor er nu nog zo'n 9200 over was. Voor 4G kan zij haar simkaart vervangen, daarmee wordt het een nieuwer model met meer mogelijkheden. Er waren bij Telfort nog simkaarten die geen 4G hadden, dus dat kan het voor haar verbeteren.

 

Als je gaat kijken naar het wijzigen van het abonnement, is het aan te raden om goed te kijken naar wat je hebt en wat je krijgt. Je hebt nu nog de Telfort voorwaarden en voordelen, zoals de verdubbeling van de data en het meenemen. Als je het wijzigt naar een KPN Hussel abonnement vervallen beide voordelen. Een abonnement van 2GB, is dan ook echt 2GB en niet tot 12 zoals nu.
Bij een KPN Hussel mobiel abonnement is 5 euro korting mogelijk en kunnen MB's gedeeld worden met andere Hussel abonnementen (ook het ontvangende abonnement moet Hussel zijn, een TFT abonnement kan geen MB's ontvangen).
Het zijn andere voordelen zoals je ziet, kijk goed welke voor jou het meest gunstig is zodat je een abonnement hebt wat het beste bij je past.