Skip to main content
Beantwoord

VoLTE en VoWiFi kunnen niet ingeschakeld worden

  • March 25, 2020
  • 10 reacties
  • 462 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik kom van een Telfort abonnement af, en wil graag gebruik maken van VoLTE en VoWiFi.
Dit omdat ik thuis heel erg slecht bereik heb.
Echter kan ik dat niet inschakelen, de opties tonen niet op mijn Huawei P30 Pro. 
Ik heb ook een zakelijke simkaart erin zitten, en daarbij tonen de opties wel. 
Moet ik soms iets aanzetten bij KPN? Of komt dit omdat ik nog een Telfort Simkaart heb misschien?

Met vriendelijke groet,

Niels

Beste antwoord door Anonymous

Hallo @Nielssr , via MijnKPN kun je een gratis KPN-simkaart aanvragen en dan werkt het wèl.

Ik heb er nog een in de winkel gehaald, maar dat lukt nu bijna niet meer, of je moet vlakbij een open KPN-winkel wonen, wel even ID meenemen.

 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

  • Antwoord
  • March 25, 2020

Hallo @Nielssr , via MijnKPN kun je een gratis KPN-simkaart aanvragen en dan werkt het wèl.

Ik heb er nog een in de winkel gehaald, maar dat lukt nu bijna niet meer, of je moet vlakbij een open KPN-winkel wonen, wel even ID meenemen.

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 25, 2020

@JanD ah super! Ga ik dat proberen, bedankt voor je hulp! 


Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hoi @Nielssr en welkom op het forum! Ik zie dat @JanD je al van antwoord heeft voorzien, top. :smile: Is het inmiddels gelukt om de nieuwe SIM-kaart aan te vragen? Mocht je deze al binnen hebben, werken VoLTE en VoWiFi dan ook? Ik ben benieuwd! 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 2, 2020

@Sanne_M Ja hij is binnen!
Ik krijg nu inderdaad de opties om ze aan te zetten. 
Bij mijn andere simkaart komt er dan een icoontje van VoWifi bovenin te staan, dat gebeurt bij deze niet. 
Dus ik kan niet verifiëren of het echt aanstaat eigenlijk. 
Maar de gesprekken bij mij binnenshuis lijken een stuk beter te verlopen, dus ik denk dat het probleem is opgelost! :D Nogmaals bedankt @JanD 


Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Super! Bedankt voor de terugkoppeling en fijn om te weten dat de kwaliteit van de gesprekken verbeterd is. Gek dat er geen icoontje in beeld verschijnt, maar als de opties nu in je instellingen staan is dat een goed teken. Je kunt het toestel nog herstarten, wellicht dat het icoontje daarna wel verschijnt als je VoWifi aanzet. 


  • April 3, 2020

Hallo @Nielssr , als je dat hoorntje met wifi streepjes wilt zien schakel dan de wifi op je telefoon in en bij instellingen bellen via wifi de voorkeur voor wifi instellen i.p.v. mobiel, dankrijg je jouw gevraagde icoontje bovenin te zien.

Succes.


  • April 7, 2020

Hallo @Nielssr , heb je nog iets aan mijn laatste reactie gehad?

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 7, 2020

@JanD Ik krijg het icoontje niet te zien, maar maakt ook niet uit. 
Ik heb nu meerdere gesprekken gevoerd thuis en merk duidelijk dat de verbinding niet meer weg valt. 


  • Nieuwkomer
  • April 8, 2020

Helaas kan ik nog steeds niet met 1 telefoon gesprek meerdere mensen toevoegen aan datzelfde gesprek. Dit zou te maken hebben met het bellen via VolTe.
Echter bij navraag bij KPN blijkt dat mijn abonnement nog bij Telfort zit en Telfort ondersteund dit nog niet.
Heb inmiddels wel een KPN-simkaart ontvangen. Maar moet nog wachten totdat KPN mijn abonnement bij Telfort heeft over genomen.
Best jammer nu in deze tijd.
Mijn dochter die bij Vodafone zit en hetzelfde toestel heeft als ik kan wel met meerdere mensen 1 gesprek voeren.

Helaas zal ik dus geduld moeten hebben.
Maakt het werken niet makkelijker.


  • April 8, 2020

Hallo @VolTe , dan zou je je Telfort-abo om moeten zetten naar een KPN-abo met de KPN-voorwaarden en KPN-prijzen.

Ik begrijp alleen niet wat dat met dit topic over VoLTE en VoWiFi te maken heeft.