Skip to main content
Vraag

VoLTE op mijn Google Pixel 9 pro werkt niet

Hallo,

Ik heb begin dit jaar een Google Pixel 9 Pro gekocht bij KPN, maar loop tegen een vervelend probleem aan:

Zodra ik gebeld word, valt mijn internetverbinding weg. Dit is vooral lastig bij het gebruik van navigatie of Flitsmeister.

Hetzelfde probleem had ik eerder met mijn Pixel 5, maar die werd niet officieel ondersteund door KPN. De Pixel 9 Pro wordt dat wel, dus ik had verwacht dat dit probleem niet zou optreden.

Wat ik al geprobeerd heb:

• Nieuwe simkaart aangevraagd (oude was van Telfort)
  • Netwerkinstellingen gereset
  • Pixel software is up-to-date

Ik vermoed dat het met VoLTE te maken heeft, maar die optie is greyed-out en kan ik niet inschakelen.

Zijn er meer mensen met dit probleem? En heeft iemand een oplossing?

Alvast bedankt!

10 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3446 reacties
  • 21 maart 2025

​@Tech Digger Automatisch mobiele data wissel moet je inschakelen

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 21 maart 2025
TDN schreef:

Bedankt voor je reactie. Die optie zie ik nergens staan. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 21 maart 2025

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3446 reacties
  • 21 maart 2025
Tech Digger schreef:
TDN schreef:

De optie is aanwezig bij Pixel 8. Waar in Pixel 9 staat, kan ik helaas niet zeggen. Maar volgens deze staat het op dezelfde plek

https://www.rogers.com/support/device-guides/en/mobile/tutorial/pixel-9-pro/15.0.0/feature_data_switch-automatically-switching-mobile-data-between-two-sims

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 21 maart 2025
TDN schreef:
Tech Digger schreef:
TDN schreef:

De optie is aanwezig bij Pixel 8. Waar in Pixel 9 staat, kan ik helaas niet zeggen. Maar volgens deze staat het op dezelfde plek

https://www.rogers.com/support/device-guides/en/mobile/tutorial/pixel-9-pro/15.0.0/feature_data_switch-automatically-switching-mobile-data-between-two-sims

Hi, bedankt voor je inzet. Maar dan kom ik uit bij de laatste foto die ik hierboven heb geplaatst. 

"Mobiele data- Datatoegang via mobiel netwerk- en die staat aangevinkt zoals je kunt zien.  De optie die jij laat zien lijkt wel een optie van een verouderd android systeem, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 21 maart 2025

Ik kom dit net tegen. Het lijkt me toch complete onzin dat ik een of andere vage software moet installeren om dit werkend te krijgen?

https://github.com/kyujin-cho/pixel-volte-patch/blob/main/README.en.md

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3446 reacties
  • 21 maart 2025

​@Tech Digger Het lijkt op dit probleem (4G bellen naar iPhone met Android 15)

https://issuetracker.google.com/issues/399387919

DOES NOT WORK
- Android 15 - THIS IS THE PROBLEM
- Pixel Handset
- 4G calling
- Sky network
- Calls to Android - OKAY
- Calls to iOS - FAIL

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 22 maart 2025

Dit lijkt weer een ander probleem. Ben benieuwd of KPN zelf nog reageert.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Hi ​@Tech Digger en welkom bij de KPN Community! Goed dat je je vraag hier stelt. Een paar jaar geleden toen dit op andere Pixels speelde moest dit met een update van Google opgelost worden. 

Ik betwijfel of dat nu het geval is, anders hadden we vast meer Pixel 9 meldingen gezien, dus ik raad je aan om hier een belafspraak voor te maken. 
Mijn collega kan de netwerkinstellingen dan controleren en, mocht dat het niet oplossen, een ticket aanmaken voor onze technische dienst.

Die kunnen dit dan verder met je oppakken en hopelijk is het dan snel opgelost. Laat je weten hoe het gaat?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 24 maart 2025
Sanne van KPN schreef:

Hi ​@Tech Digger en welkom bij de KPN Community! Goed dat je je vraag hier stelt. Een paar jaar geleden toen dit op andere Pixels speelde moest dit met een update van Google opgelost worden. 

Ik betwijfel of dat nu het geval is, anders hadden we vast meer Pixel 9 meldingen gezien, dus ik raad je aan om hier een belafspraak voor te maken. 
Mijn collega kan de netwerkinstellingen dan controleren en, mocht dat het niet oplossen, een ticket aanmaken voor onze technische dienst.

Die kunnen dit dan verder met je oppakken en hopelijk is het dan snel opgelost. Laat je weten hoe het gaat?

Goedemorgen Sanne,

Hartelijk dank voor je reactie. Ik zal je advies opvolgen.

Reageer