Skip to main content

Beste KPN,

Het probleem

Xiaomi heeft een probleem "al ruim 3 jaar”, op meerdere modellen van Xiaomi. VOLTE & VoWiFi wordt niet automatisch geadopteerd ingesteld op het KPN Netwerk. Dit betreft al de:

  • Poco X3
  • Xiaomi Mi 9t Pro 
  • Xiaomi Mi 10 Pro
  • Xiaomi 11T Pro 

Mocht je zelf de optie aan doen”*#*#86583#*#* dan werkt het wel maar zijn Alle bellers onbekend.

 

Waarom wil je dit aan hebben?

Internet data tijdens een telefoongesprek en betere gesprekskwaliteit. Omdat bellen/ internet wel separaat werkt denk ik dat veel mensen het niet door hebben dat dit probleem zich voordoet. 

Ik heb het gevoel dat het in het verleden wel even werkte op mijn 9t pro en X3 en dat dit probleem een halfjaar geleden weer terug is gekomen. Iets met een MIUI update?

 

3 jaar geleden stuurde KPN dit:

Hey Harry! Goeie vraag, momenteel ondersteunen we niet alle toestellen die geschikt zijn voor VoLTE. Ik zal de vraag aan de ontwikkelaars stellen of we Xiaiomi (binnenkort) ook gaan toevoegen aan het lijstje. Ik kom er nog op terug!

Fix it please

We zijn nu 3 jaar verder KPN please tackle dit probleem het internet staat er vol mee. Vanuit mijn kennis is dit een carrier probleem, niet een xiaomi probleem..

 

Hoi @JFDeleeuw, Ik snap je punt je wilt graag bellen over LTE en wifi. VoLTE en VoWifi genaamd. Helaas is het niet zo simpel en het is geen carrier probleem.

Het is namelijk zo dat elke provider hier andere instellingen voor heeft. Die van ons zijn naar alle fabrikanten gestuurd. Zij zijn dus op de hoogte. Het is nu aan de fabrikant om ze goed te verwerken in de toestellen om er goed gebruik van te kunnen maken. Meer kan ik er niet van maken.