Skip to main content

Beste KPN,

 

Ik heb een supervoordeel bundel aangeschaft omdat we op vakantie zijn in de VS. Data werkt prima. Helaas werkt bellen niet: welk nummer ik ook kies (binnen of buiten USA) er staat onmiddelijk "oproep beëindigd" 

 

De standaard instellingen geprobeerd en dan wordt er verbinding gemaakt met AT&T. Als ik andere providers probeer, kon ik even verbinding maken met T-mobile en kon ik 1x  bellen. Daarna wordt ik steeds van het netwerk gegooid, en kan ik daarna niet meer registreren op het T Mobile netwerk.

 

Is dit een probleem met Android? Mijn vrouw (iPhone) kan wel gewoon bellen. Ik heb een Samsung Galaxy S21.

 

Ik heb ook geprobeert alleen 3G te gebruiken, maar dan was alleen T Mobile beschikbaar en lukte registreren dus niet.

 

Dus: Data prima met AT&T. Bellen is #^#%@^&

 

Graag een oplossing. Ik zie veel meer gebruikers van jullie voordeel bundel vergelijkbare issues melden, zonder dat KPN een oplossing geeft voor deze falende bundel.

 

Groet,

 

WJK

Hallo @WJKa 

 

Zet je telefoon eens op Bellen via 2G, dat is soms het enige wat wel werkt, misschien gebruikt de iPhone van je vrouw dat al automatisch als 4G of 3G niet werkt?


Hoi @WJKa, welkom bij ons op het forum. Dat je de bundel niet kunt gebruiken in Amerika is niet fijn! Je hebt zowel AT&T als andere providers geprobeerd begrijp ik, maar ook dat mocht niet baten dus. Bij mijn weten is er geen specifiek probleem met Android toestellen, maar je kunt jouw simkaart in haar iPhone doen en haar simkaart in jouw Samsung. Als het probleem dan mee gaat met jouw simkaart weet je dat het niet aan Android ligt.

Heb je de tip van GeSp ook al kunnen proberen? En heb je deze simkaart en toestel in andere landen wel kunnen gebruiken of merkte je daar iets soortgelijks?


Jasper, ja dat heb ik geprobeerd en dat werkt niet. Gezien de hoeveelheid opmerkingen hier in het forum met precies dit probleem, ligt het voor de hand dat KPN algemene instructies geeft die werken, en voor de verkoop van de bundel ook aangeeft dat je er qua bellen dan, mogelijk niets aan hebt in de USA.

 

Ik heb alle G's geprobeerd en dat maakt niets uit. De optie Volte kan ik op mijn tel niet vinden, dus dat heb ik niet geprobeerd. Ook suggesties in  andere topics over niet kunnen bellen met KPN in de USA (en dat zijn er nogal wat) in dit forum werken voor mij niet, en zoals ik het lees, werkt het voor de meeste niet.

 

Overigens ook interessant: Onze dochter gaat hier studeren, dus gingen we een Simkaart kopen bij AT&T. Het eerste wat de verkoper zei: "European android phones can't be used on our network, go to Verizon or T-Mobile".

 

Wellicht toch een issue? Lijkt me KPNs taak dat uit te zoeken en een werkende bundel te verkopen.

 

Dus graag een oplossing


Er was een aantal weken geleden een issue met het verbinden met het AT&T netwerk, dat zou inmiddels verholpen moeten zijn. Jouw ervaringen zijn duidelijk anders. Ik wil met je meekijken, maar we kunnen er nog niet zoveel aan uitzoeken aangezien we op het forum nog geen gegevens van je hebben.

Als je jouw forumprofiel volledig (postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contractant, het bewuste 06-nummer en de laatste 3 cijfers van de IBAN) invult en daarna een seintje geeft kunnen we met je meekijken.

Kan je ook aangeven welke andere suggesties je precies hebt gedaan? Dan kunnen we daar rekening mee houden en vragen we je geen dingen die je al hebt gedaan.


Ik heb hetzelfde probleem bij beide nummers. Voor het ene nummer heb ik een bundel gekocht.


Dus internet werkt wel maar bellen via AT&T niet. T-Mobile lukt soms, maar meestal heb ik geen ontvangst.


Probleem opgelost: 4G uitgeschakeld en dan lukt het via T-Mobile :)