Skip to main content

Beste KPN,

Ik ben sinds 23/12/2024 in Kaapstad en heb direct een voordeellanden buiten EU 100 bundel aangeschaft middels een SMS. Deze werkte niet, dus heb ik het nogmaals geprobeerd via de KPN app. Helaas ook zonder resultaat; mijn bundel werkt niet. Ik heb verschillende dingen geprobeerd om hem aan de praat te krijgen, maar tot nu toe zonder succes. Hopelijk kunnen jullie me helpen met een oplossing?

Groetjes, Cato

Eerst even dit:

Als u GEEN niet-EU data bundel van KPN actief heeft (of dit niet zeker weet), zet dan in ieder geval mobiele data en data roaming van de KPN sim uit.

Anders wordt er, wanneer u contact met KPN krijgt, binnen luttele seconden EUR 60,50 aan dataverkeer in rekening gebracht.

Bij wel contact met KPN, sms BESCHERMING AAN naar 1266 om buiten de bundel niet-EU dataverkeer te blokkeren.

Zowiezo zal een KPN 100 MB/min/sms bundel wel snel op zijn als data van de KPN sim aan staat.

En verder:

Zet/houd automatische mobiele netwerkselectie UIT en probeer met de hand alle Zuid-Afrikaanse netwerken uit en probeer ook te wisselen tussen 5G, 4G, 3G, 2G.

Als u merk en type van uw mobiele telefoon noemt, hebben andere lezers misschien nog tips.

Waarschijnlijk is een Zuid-Afrikaanse sim-kaart voordeliger en betrouwbaarder voor bellen (via ZA-tel.nr.) en voor internetten, waaronder ook bellen met WhatsApp valt.

Eerst even dit:

Als u GEEN niet-EU data bundel van KPN actief heeft (of dit niet zeker weet), zet dan in ieder geval mobiele data en data roaming van de KPN sim uit.

Anders wordt er, wanneer u contact met KPN krijgt, binnen luttele seconden EUR 60,50 aan dataverkeer in rekening gebracht.

Bij wel contact met KPN, sms BESCHERMING AAN naar 1266 om buiten de bundel niet-EU dataverkeer te blokkeren.

Zowiezo zal een KPN 100 MB/min/sms bundel wel snel op zijn als data van de KPN sim aan staat.

En verder:

Zet/houd automatische mobiele netwerkselectie UIT en probeer met de hand alle Zuid-Afrikaanse netwerken uit en probeer ook te wisselen tussen 5G, 4G, 3G, 2G.

Als u merk en type van uw mobiele telefoon noemt, hebben andere lezers misschien nog tips.

Waarschijnlijk is een Zuid-Afrikaanse sim-kaart voordeliger en betrouwbaarder voor bellen (via ZA-tel.nr.) en voor internetten, waaronder ook bellen met WhatsApp valt

Hoi Pieter, 

Hartelijk dank voor de tips! Ik heb de bundel inmiddels aan de praat gekregen door een ander netwerk te selecteren en 4G i.p.v. 5G te gebruiken. Daarnaast een hele goede tip om de bescherming aan te zetten.

Nogmaals dank!

Groetjes, Cato

Hallo ​@Cato1234, blij om te lezen dat het met behulp van de gegeven tips gelukt is! Nog een heel mooi en fijn verblijf in Zuid-Afrika. 

Reageer