Skip to main content
Beantwoord

Voordeelbundel data 2000 werkt niet in Bosnië

• 26 mei 2025
  • 8 reacties
  • 258 keer bekeken

Vorige week Voordeel data 2000 bundel geactiveerd. Toen vond ik online ook dekking in Montenegro en Bosnië. In Montenegro werkte alles ook perfect. Nu aangekomen in Bosnië en geen internet.

Opnieuw opstarten, vliegtuigmodus en ander netwerk geprobeerd. Online vind ik de voorwaarden van de Voordeel data 2000 bundel ook niet meer? Lijkt niet meer aangeboden te worden?

Wie weet raad?

Belafspraak wordt een kostbaar grapje en erg lastig plannen op reis.

Beste antwoord door Shyrin van KPN

Hoi ​@Remcoopreis (wat een avontuurlijke gebruikersnaam),

Dank voor je bericht, en wat ontzettend vervelend dat je nu tijdens je reis ineens zonder internet zit. Dat is natuurlijk het laatste wat je wilt in het buitenland.

Gisteren, op 27 mei 2025 om precies te zijn, zijn er nieuwe roamingbundels geïntroduceerd. Daarmee zijn de oude voordeelbundels – zoals de Voordeel Data 2000 – per direct komen te vervallen, ook als ze nog tegoed hadden. Je ziet ze daarom ook niet meer terug op onze website en het resterende tegoed is helaas niet meer bruikbaar.

Wil je weer gebruikmaken van mobiel internet? Dan kun je zelf eenvoudig een nieuwe bundel activeren via de MijnKPN App of per SMS. Ik zie dat community lid Michel.uit.Arnhem de mogelijke opties al voor je opgezocht heeft. 

We begrijpen heel goed dat dit als klant erg vervelend is, zeker als je kort voor deze wijziging nog een bundel hebt gekocht. Daarom bieden we de mogelijkheid om de kosten van één nieuwe bundel te vergoeden.

• Neem hiervoor na terugkomst contact op met onze klantenservice en plan een belafspraak in: we helpen je graag verder.
  • Voor meer informatie over de nieuwe bundels en om per land te zien welke bundels beschikbaar zijn, kijk op: kpn.com/buitenland

Onze excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip. We hopen dat je verder geniet van je reis!

Bekijk origineel

8 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Remcoopreis 

Welkom op de community van KPN.

Bosnië heeft zijn eigen buitenlandbundels, dus de data bundel die je in Montenegro hebt geactiveerd is dus niet geldig in Bosnië.
Je zult dus een nieuwe data bundel moeten activeren speciaal voor Bosnië, je hebt dan de volgende keuze:

10000 MB (10 GB)
BOSNIE 10 AAN naar 1266 € 19,99

20000 MB (20 GB)
BOSNIE 20 AAN naar 1266 
€ 29,99

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
  • Superuser
  • 18203 reacties
  • 27 mei 2025

Hallo ​@Remcoopreis 

In aanvulling op het bericht van ​@Michel.uit.Arnhem het volgende:

Sinds gisteren zijn er een (flink) aantal nieuwe roamingbundels. Hierdoor zijn bij een aantal landen die bundels verhoogd en er zijn ook nieuwe bundels toegevoegd. Ook Bosnië en Herzegovina is gewijzigd. Dat land heeft nu eigen bundels en doet niet meer mee in de “Voordeel data 2000” bundel.

Echter zou een geactiveerde “oude” bundel geldig moeten blijven. Daarover heb ik nog een vraag uitstaan bij de KPN moderators.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 7386 reacties
  • Antwoord
  • 27 mei 2025

Hoi ​@Remcoopreis (wat een avontuurlijke gebruikersnaam),

Dank voor je bericht, en wat ontzettend vervelend dat je nu tijdens je reis ineens zonder internet zit. Dat is natuurlijk het laatste wat je wilt in het buitenland.

Gisteren, op 27 mei 2025 om precies te zijn, zijn er nieuwe roamingbundels geïntroduceerd. Daarmee zijn de oude voordeelbundels – zoals de Voordeel Data 2000 – per direct komen te vervallen, ook als ze nog tegoed hadden. Je ziet ze daarom ook niet meer terug op onze website en het resterende tegoed is helaas niet meer bruikbaar.

Wil je weer gebruikmaken van mobiel internet? Dan kun je zelf eenvoudig een nieuwe bundel activeren via de MijnKPN App of per SMS. Ik zie dat community lid Michel.uit.Arnhem de mogelijke opties al voor je opgezocht heeft. 

We begrijpen heel goed dat dit als klant erg vervelend is, zeker als je kort voor deze wijziging nog een bundel hebt gekocht. Daarom bieden we de mogelijkheid om de kosten van één nieuwe bundel te vergoeden.

• Neem hiervoor na terugkomst contact op met onze klantenservice en plan een belafspraak in: we helpen je graag verder.
  • Voor meer informatie over de nieuwe bundels en om per land te zien welke bundels beschikbaar zijn, kijk op: kpn.com/buitenland

Onze excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip. We hopen dat je verder geniet van je reis!

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 27 mei 2025

Hoi Shyrin,

Dank voor je uitgebreide uitleg. Mag ik zo vrij zijn om je te vragen om ook eens in het “Mijn buiten EU bundel werkt niet in Japan te kijken”? 

Zoals daar beschreven kan KPN waarschijnlijk aardig wat claims tegemoet zien. Is het dan niet voor iedereen een stuk handiger om de betalingen voor de bundels die de afgelopen twee weken besteld zijn, gewoon terug te storten? Scheelt ook wat imagoschade. 

• Helper
  • 69 reacties
  • 11 juni 2025

Deze nieuwe bundels zijn wel fijn, maar waarom laten jullie de oude 2000 MB bundels niet bestaan?

Ik heb binnenkort een overstap maar dat land valt niet onder de bundel en het land waar ik naartoe vlieg wel. Voor een paar uur ga ik geen nieuwe bundel nemen.

Kan me voorstellen dat dit vooral voor de VAE (Dubai) een rol speelt. Zou erg fijn zijn als die bundels weer terugkomen ook al worden ze niet actief gepromoot naar klanten. Bij de eSIM-aanbieders heb je ook regio-bundels die in meerdere landen werken, dus dat sluit daar mooi bij aan.

Of voeg ze ook toe aan Unlimited+, ook prima ;)

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 15440 reacties
  • 13 juni 2025

We hebben jouw suggestie intern doorgezet ​@EenRuud!

• Helper
  • 69 reacties
  • 13 juni 2025

Fijn, dankjewel! 😃

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 29 juni 2025

Ook ik had bij aankomst in Indonesië een data only 2000Mb bundel gekocht op 24-5 en na 26-5 had ik geen internet meer. Mijn vrouw die Odido heeft had wel gewoon internet. Ook medereizigers die KPN hadden zaten met hetzelfde probleem.  Op de KPN storingen pagina stond dat er op dat moment storingen met 4g en 5g waren dus wij dachten nog dat dit snel verholpen zou zijn. Helaas de gehele vakantie geen internet gehad en afhankelijk geweest van mijn vrouw met Odido abonnement. 
Bij thuiskomst kwam ik op het forum deze berichten tegen en ben gaan bellen met KPN. Na nu 3 verschillende helpdeskmedewerkers te hebben gesproken blijken die van niets te weten en snappen ze het probleem niet. Ondertussen wel gewoon een factuur ontvangen met de kosten van een databundel die ik 2 dagen heb kunnen gebruiken. Wat me nog het meest stoort is dat KPN niet op 26-5 even een berichtje stuurt met de melding dat de oude bundel is vervallen en de mogelijkheid voor de nieuwe bundel. Nu hebben ik en velen met mij 14 dagen lopen gissen wat er aan de hand was. En ook nu schijnbaar geen informatie in het systeem van de helpdeskmedewerker wat er aan de hand was. En maar steeds weer terugbel afspraken maken en dan weer iemand aan de lijn krijgen die van niets weet en je weer alles moet uitleggen. Zo’n slechte klantenservice heb ik nog nooit meegemaakt omdat wij klanten hun moeten uitleggen wat er is gebeurd. Wat me ook nog ontzettend stoort is dat bij een tussenstop in Maleisië ik meteen met €60,- aan roamingkosten werd geconfronteerd terwijl mijn vrouw van Odido netjes een sms krijgt met de mogelijkheid voor een datapakket. Gelukkig voordat ze €60,- kosten had gemaakt. Dus zeer slecht de gebrekkige of eigenlijk geen communicatie van KPN.

Het is dat mijn mobiele abonnement nog even doorloopt maar zodra ik kan gauw weer terug naar Odido  

Reageer