Skip to main content
Ik heb kpn gebeld met de volgende vraag: als ik mijn abonnement nu afbetaal kan ik dan gelijk verlengen? De medewerker aan de telefoon zei ja dat kan zeker. Dus ik mijn mobiel afbetaald 100, - zodat ik kon verlengen. Volgende dag krijg ik een sms waarin staat dat alles is verwerkt. Ik blij! Nu kan ik verlengen. Dus ik naar de kpn site en naar de pagina verlengen. Ik vul mijn nummer in en doe de sms controle. Wat staat er... Verlengen niet mogelijk. Ik dacht zal wel een foutje zijn dus ik bel kpn. Nu word er ineens gezegd dat ik 3 maanden sim only moet zijn om te kunnen verlengen! Met andere woorden ik heb zojuist 100,- weggegooid!! En ik kan geen nieuw abbonement afsluiten tot februari 2020!

Er is dus gewoon tegen mij gelogen aan de telefoon!
Hoi @Jessevangog, Welkom op het forum. Wat jammer dat er zoveel onduidelijkheid is ontstaan rondom het verlengen van je abonnement. Ik denk niet dat je bent voorgelogen, maar dat er sprake is van een misverstand. In principe is het zo dat je 4 maanden voor het einde van je contract, je abonnement kan verlengen. Er is echter een uitzondering, wanneer je in aanmerking wilt komen voor en nieuw toestel. Is dit de reden waarom je jouw abonnement wou verlengen? Klanten met een Sim Only-abonnement kunnen namelijk overstappen naar een nieuw abonnement met een nieuwe toestel. Hier zitten natuurlijk wel wat voorwaarden aan verbonden. Het moet een Sim-only abonnement betreffen. Is er nog een toestelkrediet? Dan kan je ervoor kiezen om dit eerst af te lossen. Dat heb je in jouw geval gedaan. Het (sim-only) abonnement moet ouder dan 3 maanden zijn. Als je hier gebruik van kunt/wilt maken sluit je een nieuw contract af met een nieuwe looptijd en einddatum. Het oude abonnement wordt dan beëindigd. Als dit jouw bedoeling was, zou je dan jouw 06-nummer, postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan laat ik een melding achter onder jouw gegevens zodat mijn collega's van de verkoopafdeling hiervan op de hoogte zijn en jouw kunnen helpen wanneer je belt.
Ik heb geen toestelkrediet meer. Die heb ik inderdaad afbetaald! Nu ben ik dus officieel sim only en zou ik moeten kunnen verlengen is mij verteld. Maar dat kan dus niet want een andere medewerker van de klantenservice heeft pas NA mijn afbetaling verteld dat ik 3 maanden sim only moet zijn voordat ik eerder kan verlengen.. En ik wilde inderdaad een nieuw toestel. Ik heb al een aantal keer gebeld en het enige wat wij te horen krijgen is dien maar een klacht in wij kunnen er niks meer aan veranderen...
Jammer dat je onjuist bent ingelicht.

Je kunt alleen je toestelkrediet eerder afbetalen. Maar voor je abonnement ben je een contract aangegaan wat niet afgekocht of afgelost kan worden.

120 dagen voor de einddatum kun je nu verlengen. Dan kan je ook weer een toestellening nemen.

Die € 100 zijn niet weggegooid. Bespaart je de komende maanden wel kosten natuurlijk.



Er is natuurlijk niks op tegen als je gewoon nu een nieuwe telefoon koopt. Maar omdat je nu nog niet kunt verlengen kan dat niet met een lening. "Moet" het wel met een lening dan kun je je afvragen of het toestel wat je wilt niet net te duur is....



Alle merken en typen zijn gewoon zo te kopen. Zonder lening. Die is niet verplicht.



Een lening op een toestel kan alleen afgesloten worden bij verlengen (wat nu nog niet kan) of een nieuw abonnement afsluiten (wat natuurlijk ook niet van toepassing is).



Ohja nog even dit. Bij een toestellening van € 250 of hoger krijg je een check én registratie bij de BKR. Dat kan gevolgen hebben bij aankoop huis (hypotheek) of auto (lening).

Met een toestellening van € 250 scheelt dan namelijk al zo'n € 5000 bij hypotheek of autolening of andere lening.
Beste PeterG,



Ik kan de toestellen die ik wil gewoon betalen dat is niet het probleem. Mijn telefoon werkt niet meer zoals ik zou willen en ben toe aan een ander. Ik wil geen nieuwe kopen nu omdat ik over een paar maanden kan verlengen. Maar ik dacht dus mijn krediet af te kunnen betalen zodat ik nu een nieuw toestel kon nemen. Maar zoals in het bovenstaande bericht kan dat dus niet en ik ben 100,- lichter... Dus ik had liever mijn 100,- ergens anders aan uitgegeven en per maand willen blijven betalen zodat ik over een paar maanden kan verlegen.
Hoi @Jessevangog, Je contract moet langer dan 3 maanden lopen, dat is wel het geval voor zover ik begrijp. Het is niet zo dat je sim-only abonnement nu eerst nog 3 maanden moet lopen. Zou je jouw 06-nummer en klantnummer nog willen toevoegen in je forumprofiel? Dan neem ik het door met een collega van de verkoopafdeling en dan zorg ik ervoor dat er contact met je wordt opgenomen.



@PeterG, Ik snap dat je dit zegt, maar zoals ik aangeef in mijn eerste bericht zijn de regels aangepast en kun je toch nog eerder over op een (nieuw) abonnement i.c.m. handset. Ik stuur je daar vanavond(hooguit morgenvroeg) nog even een berichtje over.
Hoi Marina,



Bedankt alvast! Ik weet niet hoe ik mij 06 nummer kan toevoegen dat staat nergens. Mijn klant nummer zal ik wel even toevoegen. Dan kunt u mijn 06 nummer eruit lezen als het goed is in het systeem. Hij begint met 5370
Ik heb het klantnummer toegevoegd!

Dankzij PeterG ook mijn 06 nummer!
Je kunt je 06 nr. vermelden bij Persoonlijke opmerkingen. Ook dat is afgeschermde info en dus niet openbaar op internet.
Dankjewel Peter!
PeterG, Ik snap dat je dit zegt, maar zoals ik aangeef in mijn eerste bericht zijn de regels aangepast en kun je toch nog eerder over op een (nieuw) abonnement i.c.m. handset. Ik stuur je daar vanavond(hooguit morgenvroeg) nog even een berichtje over.

Thanks, @Marina_
Hoi @Jessevangog, Ik stuur je een privébericht met de mogelijkheden. Reageer je daar?



@PeterG, Ook jij hebt een bericht van mij ontvangen 🙂
Dat is prima!

Reageer