Skip to main content

Op jullie site staat een overzicht met geschikte toestellen voor 4g-bellen en bellen via wifi.

https://www.kpn.com/beleef/blog/mobiel-bellen-via-wifi-met-kpn.htm

Vraag 1:

Nu wil ik een nieuwe telefoon aanschaffen die waarschijnlijk niet op deze lijst staat. Dit is bijvoorbeeld de Cat S62 pro, de Land Rover explore R, Samsumg Xcover 5 of een blackview telefoon. De Cat S62 en Land Rover explore Ren Xcover 5 beschikken over voLTE en voWIFI. Hoe kan ik nagaan of het gaat werken?

Vraag 2:

Werkt voWIFI ook bij gebruik van een 4g-modem (met aparte simkaart)?

Hoi @Martijn123456789, welkom op het forum! Helaas nog niet, de lijst met toestellen op die pagina wordt wel up-to-date gehouden.  Ikzelf zit ook met smart te wachten tot het op mijn toestel beschikbaar wordt.
V̶o̶w̶i̶f̶i̶ ̶z̶a̶l̶ ̶n̶i̶e̶t̶ ̶w̶e̶r̶k̶e̶n̶ ̶v̶i̶a̶ ̶e̶e̶n̶ ̶4̶G̶ ̶m̶o̶d̶e̶m̶ ̶e̶n̶ ̶á̶l̶s̶ ̶h̶e̶t̶ ̶z̶o̶u̶ ̶w̶e̶r̶k̶e̶n̶ ̶z̶o̶u̶ ̶h̶e̶t̶ ̶o̶o̶k̶ ̶m̶i̶n̶d̶e̶r̶ ̶g̶o̶e̶d̶ ̶w̶e̶r̶k̶e̶n̶ ̶d̶a̶n̶ ̶g̶e̶w̶o̶o̶n̶ ̶b̶e̶l̶l̶e̶n̶ ̶v̶i̶a̶ ̶4̶G̶.̶

*Correctie: Vowifi zou ook via een hotspot moeten werken
 


​​​​​​@Thomas

Ik begrijp niet waarom voWIFI niet zou werken over een 4g modem.

Het idee:

Op de locatie is beperkt 4g signaal (binnen slecht bereik, buiten redelijk). Vaste lijn van KPN is niet mogelijk. Nu dacht ik: buitenantenne met 4g router. Router geeft binnen wifi en bellen over wifi. Zo heb ik binnen goed bereik en kan ik gebruik maken van de buitenantenne voor een beter signaal. 

Als ik niet kan bellen over een 4g router dan zal ik wellicht een repeater op de buitenantenne moeten aansluiten om binnen een beter signaal te krijgen. Heb ik een vergunning nodig voor een repeater? Andere opties?

Groet, Martijn


@Martijn123456789 

Ik zat ook nog even aan mezelf te twijfelen en heb het nog even nagevraagd bij mijn collega's en het zou mogelijk wel kunnen werken met VoWifi! 

4G versterkers zijn helaas niet toegestaan in Nederland (zie ook https://www.agentschaptelecom.nl/onderwerpen/repeaters) 
 


Hoe vaak wordt de lijst met geschikte telefoons bijgewerkt?

ik heb met mijn huidige toestel problemen met VoLTE, maar dan met een andere provider.
Ik overweeg om over te stappen op KPN, omdat ik getest heb dat dit wel werkt op mijn toestel.
Dit is een Nokia 7.2, en deze staat niet in de lijst. ( die overigens een lijst is met VoWifi, is er wel een lijst voor VoLTE?). en waarom is dit zo lastig te vinden?

Omdat mijn abonnement nog 7 maanden loopt kan ik nog niet (zonder kosten) overstappen, en moet ik dus een ander toestel zoeken, ik heb nl dataverbinding nodig terwijl ik aan het bellen ben voor het werk.

Maar de keuze is wel heel beperkt, grofweg Iphone of Samsung…
tenzij er meer toestellen zoals de Nokia 7.2 wel werken maar niet op de lijst staan.

Ik moet nu voor 7 maanden een toestel dat geschikt is met mijn huidige provider, maar ook met KPN als ik wil overstappen en niet weer een nieuw toestel wil.


Hoe vaak wordt de lijst met geschikte telefoons bijgewerkt?

ik heb met mijn huidige toestel problemen met VoLTE, maar dan met een andere provider.
Ik overweeg om over te stappen op KPN, omdat ik getest heb dat dit wel werkt op mijn toestel.
Dit is een Nokia 7.2, en deze staat niet in de lijst. ( die overigens een lijst is met VoWifi, is er wel een lijst voor VoLTE?). en waarom is dit zo lastig te vinden?

Omdat mijn abonnement nog 7 maanden loopt kan ik nog niet (zonder kosten) overstappen, en moet ik dus een ander toestel zoeken, ik heb nl dataverbinding nodig terwijl ik aan het bellen ben voor het werk.

Maar de keuze is wel heel beperkt, grofweg Iphone of Samsung…
tenzij er meer toestellen zoals de Nokia 7.2 wel werken maar niet op de lijst staan.

Ik moet nu voor 7 maanden een toestel dat geschikt is met mijn huidige provider, maar ook met KPN als ik wil overstappen en niet weer een nieuw toestel wil.

Hallo @JelleP , mijn  Motorola g 5G staat ook niet op de lijst en werkt al een 1/2 jaar perfect.


@JanD dank voor je reactie, dat is nu net een van de weinige toestellen die het volgens T-Mobile ook doen, en behoorlijk aan mijn wensen voldoen. :relaxed:


Ik heb een motorola One Zoom.

Met een tijdelijke T-mobile werkte bij dit toestel de VoWifi ook.

Maar bij kpn nog steeds niet….


Hoi @JelleP, de lijst wordt in principe bijgewerkt als er nieuwe toestellen bij komen


@Thomas, daar durf ik vraagtekens bij te zetten, mijn huidige Nokia 7.2 staat niet in de lijst maar werkt prima met VoLTE van KPN, ook wordt hier al genoemd de Moto G 5G die werkt en deze staat ook niet in de lijst.
Het is wel een belangrijke feature, maar er is weinig duidelijkheid over. De lijst zelf is ook niet eenvoudig te vinden.


Kleine correctie inderdaad,

Wat betreft Vowifi hebben we inderdaad nog de lijst op deze pagina. 
Volte moet op ieder toestel werken dat het ondersteunt. Meer informatie daarover kun je hier vinden.

Â