Skip to main content
Antwoord

Vraag over afbetaling telefoon met W-document

• September 27, 2025
  • 3 reacties
  • 44 keer bekeken

Beste KPN klantenservice,

ik ben geïnteresseerd in het kopen van een mobiele telefoon via KPN in Utrecht.

Ik wil graag mijn situatie uitleggen:

Ik heb een W-document (vluchtelingendocument)

Ik heb een BSN (Burgerservicenummer)

Ik heb een ING-bankrekening

En ik heb een vast inkomen

Mijn vraag is of het mogelijk is om bij KPN een telefoon te kopen in termijnen / afbetaling met mijn huidige documenten. Kunt u mij informeren welke voorwaarden gelden, of mijn situatie geaccepteerd wordt, en of er mogelijkheden zijn zonder extra rente of kosten?

Alvast hartelijk dank voor uw hulp en antwoord.

Met vriendelijke groet,

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hallo ​@Lordinia, welkom op onze community, er zitten inderdaad wel wat beperkingen aan. Je kunt het beste even met je gegevens langs een van onze winkels, dan kijken we even mee naar je opties!

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 27, 2025

Beste ​@Lordinia gewoon aanvragen via de bestelsite, dan weet je het meteen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 27, 2025

@Lordinia Een W-document is geen verblijfsvergunning, dus je kan bij geen provider een abonnement met telefoonkrediet afsluiten. Bij sommige kleine providers (b.v. Hollandse Nieuwe) kan je een sim-only abonnement afsluiten. Anders blijft alleen prepaid mogelijk.

De grond voor de niet acceptatie van W-document is, dat je een asiel aanvraag deed en noch op beslissing van IND wacht. Als de beslissing negatief zou uitvallen, kan je op ieder moment gedeporteerd worden en de providers zouden hun geld kwijt raken. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 30, 2025

Hallo ​@Lordinia, welkom op onze community, er zitten inderdaad wel wat beperkingen aan. Je kunt het beste even met je gegevens langs een van onze winkels, dan kijken we even mee naar je opties!