Skip to main content

KPN liet op zondag een modem bezorgen door Reviva. De bezorgperiode werd netjes aangekondigd per sms en de bezorger was ook op tijd. Vervolgens ging nog al stroef:

 

  1. Ik pakte het pakje aan voor mijn nog slapende vriendin. Dat kon eigenlijk niet volgens de bezorger, maar goed hij wilde dat wel door de vingers zien.
  2. Hij wil de ID van mijn vriendin, als abonnee van KPN, zien. Ik liet hem die zien en vervolgens ging hij de voor-en de achterkant van de ID fotograferen. Toen ik protesteerde zei hij dat het moest, dat het in de verzendmail stond en dat ik anders het pakje niet kreeg.
  3. Volgende probleem: het oude modem moest mee in de doos waarin het nieuwe modem zat. Dat was niet van tevoren aangekondigd en dus moet ik ter plekke het pakje uitpakken, want hij moest en zou die doos hebben. Onder stress iets uitpakken en op juistheid controleren is niet handig.

Mijn opmerkingen zijn:

  1. Moet iemands ID in opdracht van KPN gefotografeerd worden?
  2. Moeten mee te geven spullen echt verpakt worden in de “nieuwe” doos?

 

 

Staat het niet in de mail die je hebt gehad?


Volgens mij niet, maar helaas heb ik die mail niet meer. Het stond zeker niet in de sms-jes van KPN en Reviva.


Hoe kan dat nu dat u die mail niet meer heeft? De oude modem moet uiteraard in een doos verpakt worden ja. De bezorger neemt hem zo niet mee. En er moet een adres op die doos staan. Als u zo'n doos niet klaar hebt staan, dan is het het makkelijks om de doos van de nieuwe modem te gebruiken. Als je bij een Postnl pakketpunt komt om hem te ruilen, dan nemen ze ook een foto van je id / rijbewijs.


Ik heb contact gezocht met Reviva. Zij schreven mij dat ze de ID-gegevens opslaan in opdracht van KPN. Na aflevering van een pakje stuurt Reviva de gegevens door aan KPN.

Wat doet KPN er vervolgens mee?


Hallo @brandaris54 Goed dat je even navraag hierover. Om kort te zijn: ja, dit is de juiste gang van zaken. Het gaat apparatuur die we in bruikleen geven aan onze contractanten. Ik denk dat het in ieders belang is dat we daar zorgvuldig mee om gaan. Daar hoort inderdaad bij dat we graag het identiteitsbewijs van de contractant willen zien én dat de apparatuur die wordt omgeruild meteen mee terugnemen. We benoemen het allemaal in de mail die we vooraf sturen. Je gegevens zijn vanzelfsprekend veilig bij ons; je leest er alles over in ons Privacy Statement


Beste Bart, mijn ID bekijken is prima, maar waarom is het nodig er ook een foto van te maken?


Reageer