Skip to main content
Beantwoord

Vraag over contractovername en nummerbehoud

• August 23, 2019
  • 2 reacties
  • 375 keer bekeken

Ik wil graag mijn huidige abonnement overzetten naar mijn zus. Ik snap alleen niet wat er precies gebeurt bij contract overname met mijn nummer. Wordt mijn abonnement in principe overgezet op nummer van mijn zus en behoud ik mijn eigen nummer of wordt mijn nummer ook meegenomen met het contract?

Ik wil graag mijn nummer nog behouden na het overzetten van contract.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Beste antwoord door Bart_

Hallo @Vithursan18 Hier kun je als eerste het één en ander lezen over hoe een contractovername werkt. Het komt er grof gezegd op neer dat het hele abonnement op naam van een nieuwe contractant komt. Als jouw zus het contract overneemt is dat inclusief het mobiele nummer. Je kunt dat dus niet behouden bij een overname.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Bart_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • August 27, 2019
Hallo @Vithursan18 Hier kun je als eerste het één en ander lezen over hoe een contractovername werkt. Het komt er grof gezegd op neer dat het hele abonnement op naam van een nieuwe contractant komt. Als jouw zus het contract overneemt is dat inclusief het mobiele nummer. Je kunt dat dus niet behouden bij een overname.

• Nieuwkomer
  • January 30, 2023

Je kunt dat dus niet behouden bij een overname.

Hallo @Vithursan18Hier kun je als eerste het één en ander lezen over hoe een contractovername werkt. Het komt er grof gezegd op neer dat het hele abonnement op naam van een nieuwe contractant komt. Als jouw zus het contract overneemt is dat inclusief het mobiele nummer. Je kunt dat dus niet behouden bij een overname.

De laatste zin is qruciaal . 

Je kunt dat dus niet behouden bij een overname!

Bij nummerbehoud is een contract overname niet mogelijk.

Dit was mij niet duidelijk en had een boel overbodig werk kunnen besparen.

Â