Skip to main content

Mijn man is een europese staatsburger. We hebben hier net een huisje gekocht. Hypotheek ging er zo doorheen. ik woonde 15 jaar in het buitenland en natuurlijk hebben we daarom geen registraties bij de BKR.

 

Ik had alles met de KPN medewerkster telefonish besproken en alles bedragen waren al bevestigd tot dat ik aan gaf dat mijn man uit de EU komt en niet uit Nederland. Dan moesten we het maar via de winkel regelen want het systeem kent zijn paspoort niet. Het was geen discriminatie gaf ze nog aan.  Alles maar op mijn naam gezet en als hij Nederlander wordt kon ik het omzetten of hij moest zijn rijbewijs omzetten. Maar zijn rijbewijs omzetten was niet nodig volgens de gemeente wat deze is nog jaren geldig. En hij wil geen Nederlqnder worden. Hij is een expat die hier 5 of 10 jaar blijft en het zelfde recht heeft als een Nederlander. Hoe lossen we dit telefonish op? Hij heeft gewoon een BSN nummer, bankrekening, verzekering en een huis in Nederland.  We willen graag mijn overeenkomst overzetten naar zijn naam en via dezelfde weg als ik dat kan. Graag advies. Dus niet met een omweg. Want het advies hierboven is dat er aan gewerkt wordt is een jaar oud. Elke EU burger heeft dezelfde rechten als elke Nederlander. Waarom bij de KPN niet?