Skip to main content
Beantwoord

Vraag over extra kosten buiten bundel in Turkije

• May 28, 2025
  • 1 reactie
  • 32 keer bekeken

Ronaldowv
Nieuwkomer

Goedemorgen,

Ik zit momenteel in Turkije maar kwam er achter nadat de telefoon van mijn dochter was uitgevallen en opnieuw opgestart dat haar mobiele data aanstond (roaming stond niet aan)

Nu ben ik benieuwd hoe snel je kan zien of ze kosten heeft gemaakt, of dat we een sms hadden moeten krijgen,

In de mijn kpn app zie ik geen extra kosten of meer mb verbuik

Beste antwoord door Anonymous

Hallo ​@Ronaldowv 

Als data roaming uitstaat dan kan er geen data verbruikt worden via andere netwerken, je zou de buiten de bundel kosten ook in de app moeten kunnen zien dus je mag er vanuit gaan dat er geen extra kosten zijn gemaakt.

Om ongewenst data verbruik bij voorbaat niet toe te staan kan je het beter helemaal blokkeren door de Beschermingslimiet aan te zetten:

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

Zie ook dit kennisbank artikel voor meer informatie:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

• Antwoord
  • May 28, 2025

Hallo ​@Ronaldowv 

Als data roaming uitstaat dan kan er geen data verbruikt worden via andere netwerken, je zou de buiten de bundel kosten ook in de app moeten kunnen zien dus je mag er vanuit gaan dat er geen extra kosten zijn gemaakt.

Om ongewenst data verbruik bij voorbaat niet toe te staan kan je het beter helemaal blokkeren door de Beschermingslimiet aan te zetten:

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

Zie ook dit kennisbank artikel voor meer informatie: