Skip to main content

Op de afrekening van mijn vrouw staat dat ze het nummer 09060815 op 23 mei om 21.25 gebeld zou hebben met haar mobiele telefoon. Dat is niet het geval. Op internet kom ik soortgelijke klachten tegen over dit nummer, in een aantal gevallen ook bevestigd door KPN. Kunnen jullie dit voor mij nagaan en corrigeren? Mvg

Hi en welkom in onze community @WillyPi.

Goed dat jullie de factuur in de gaten houden. Bel even met onze klantenservice op 0800-0402. Mijn collega's daar kunnen de juiste verificatie doen en helpen jullie meteen verder om dit uit te zoeken.


Dankjewel voor je reactie, Alexandra. Ik heb gisteren geruime tijd gebeld met de klantenservice maar de medewerker vertelde me dat KPN niets voor me kon doen. Dat betekent dus dat je als klant van KPN weerloos bent tegenover deze vorm van fraude en dat KPN dat laat gebeuren. Geen prettig gevoel.


Waaruit blijkt dat ze dat nummer niet gebeld heeft? Zo te zien is dit een duur doorverbind nummer.

Het zou ook zou kunnen zijn dat je op een bepaalde website verwacht een normaal telefoonnummer te zien, die uiteindelijk naar dit dure nummer verwijst in de link. Deze misleiding heb ik wel eens vaker gezien. 

Dit is zeker geen fraude. KPN voegt echt niet zomaar telefoonnummers toe aan je factuur die je nooit gebeld hebt. 

Je kan bij KPN ook een blokkade aanvragen voor 0906/0909 nummers.


Op de opgegeven tijd sliep mijn vrouw en ik acht de kans gering dat ze in haar slaap een voor haar onbekend nummer van 8 cijfers heeft ingetoetst.

Omdat het nummer niet voorkwam in de historie kon ik alleen via een omweg dit nummer blokkeren. Ik weet niet of dit afdoende is.

Als de KPN dit voor mij kan regelen, hoor ik graag hoe ik dat moet aanpakken. De medewerker gisteren zei dat KPN dat niet kon doen en dat ik dat zelf moest doen.

 

 


Je hoeft in ook gevallen niks in te toetsen, maar enkel nietsvermoedend een linkje aan te klikken. 

Ik zeg niet dat dit zo gebeurd is, maar er moet naar mijn idee wel gebeld zijn op een op andere manier. Als er spontaan onbekende telefoonnummers op een rekening verschijnen, had KPN al lang een onderzoek ingesteld. 

Als het goed is kan je via de KPN app, of via de website een 0906 / 0909 blokkade instellen. 

https://www.kpn.com/service/ugs/telefonische-overlast


Voor mobiel kun je bellen met 09xy nummers alleen laten blokkeren via kpn 0800-0402. 

Laat dan alleen 0906 en 0909 blokkeren. Niet 0900, want politie, sommige huisartsen en ziekenhuizen gebruiken die ook.

Als het staat bij de specificatie.op de factuur kan en gaat kpn het niet crediteren. 

Een klacht bij de ACM over het nummer heeft zin. Dit mag die dienst namelijk niet meer doen. De kosten krijg je daarmee echter helaas niet terug. 


Inmiddels heb ik via de klantenservice van KPN alle 0906 en 0909 nummers laten blokkeren. Hopelijk blijven we voortaan verschoond van de acties, zoals door mij beschreven. Daar is het me om te doen.

Het gaat me nu niet om de kosten, want er is deze keer een klein bedrag afgeschreven, maar dat kan bij een eventuele volgende keer zomaar anders zijn.

Dank voor alle reacties.


Er zijn meer klachten over dit nummer, link


Er zijn meer klachten over dit nummer, link

Bijzonder dat niemand gebeld heeft? Blijkbaar was het een 'vermomd' linkje met bel nu naar bijv. het onschuldig lijkende 020-12345678 die uiteindelijk als link verwees naar het achterlijke dure 0906/0909 nummer.

Als je later op de rekening kijkt, dan zie je opeens dat dure nummer staan. 


Reageer