Skip to main content

Goede avond 

Als ik mijn abonnoment niet verleng dan loopt mijn abbonnoment gewoon door totdat ik het opzeg

maar ik kan hem dan daarna toch ook gewoon weer verlengen als ik dat wil

en dan ook een nieuwe telefoon uitzoeken als ik het goed begrijp 

 

Gr LesTwins

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Het is precies zoals je het zegt @LesTwins 


Dankje voor snelle reageren 

Ik.vond de New samsung fold super gaaf maar dan moet ik 940 bij betalen dus dat wil ik eerst effen bij elkaar sparen voor ik mijn abonnement ga verlengen 


Dat is best veel geld. Goed dat je er voor gaat sparen en niet op afbetaling koopt. Verstandige keuze.


Mag ik je vragen wat het inhoud om op afbetaling koopt wat moet ik me daar voor bij voorstellen hoe gaat dat in Zn werk 

 

Gr les twins


de betaling die je meteen zou moeten doen, dus bijvoorbeeld € 900,-, verspreid wordt over de looptijd van het contract. Met andere woorden: de telecomprovider, bijvoorbeeld KPN, Vodafone of T-mobile, schiet het bedrag voor. Zij verwachten dat het toestel terug betaald wordt binnen jouw abonnementsperiode. Dit is bijvoorbeeld 24 maanden. In principe sluit je met een smartphone op afbetaling dus een lening af bij de telecomprovider.

 

Voordelen

  • Je betaalt niet een enorm bedrag op het moment van aankoop;
  • Soms is een abonnement goedkoper dan losse aanschaf van een toestel. Bij een speciale actie bijvoorbeeld. Informeer goed en vergelijk de prijzen op onafhankelijke sites of bij winkelketens die meerdere providers aanbieden. 

 

Nadelen

  • Je zit iedere maand vast aan een redelijk hoog bedrag, waarbij de betalingen voor het toestel niet aangepast kunnen worden gedurende het contract. Zou je het geld bijvoorbeeld iedere maand sparen, en het losse toestel aankopen? Dan zou je dit geld in geval van nood ook kunnen gebruiken voor iets anders.
  • Bij duurdere telefoons heb je dus altijd een lening op je naam staan en de vraag is of je dit ook wilt. Problemen met betalingen kunnen enorme effecten hebben op je kredietwaardigheid en zou ook voor moeilijkheden kunnen zorgen op moment dat er een lening aangevraagd wordt. Denk aan als je een huis wilt kopen, bijvoorbeeld. (Lees ook het blog over BKR-registratie)

Conclusie

De kosten van het kopen van een smartphone op afbetaling worden steeds lager, omdat er veel concurrentie is. Ik kan dus niet meteen zeggen dat het altijd goedkoper is om een los toestel aan te schaffen samen met een sim-only abonnement. (Een sim-only betekent een telefoonabonnement waarbij je alleen moet betalen voor belminuten/smsjes en internet). Reken door wat je in totaal kwijt bent na 24 maanden, en vergelijk dit met 24 maanden sim-only en een los toestel bijvoorbeeld. Ben je daar niet goed in? Laat je daarom goed informeren door een onafhankelijke partij (een vriend, familielid of een professional). Voor je een nieuwe telefoon aanschaft: denk na over de voor- en nadelen van het kopen van een smartphone op afbetaling.

 


Zo fijn al die info zo thnx 

 

Ik ga nu slapen spreek je snel weer als ik vragen heb 

 

Fijne nacht nog 

 

Gr LesTwins 


Graag gedaan, welterusten


Hoi @LesTwins. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat @Joep1965 en @Tycha jouw vragen inmiddels al hebben beantwoord, waarvoor dank! Als je verder nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je. 


Reageer