Skip to main content

Goedeavond,

Vraagje: vrijdag 30aug heeft mijn vrouw een kids sim aangevraagd voor ons dochter. Super snel geleverd en zaterdag geactiveerd. Nu zie ik dat de sim abonnementen zijn aangepast, kids sim en teen sim.

Nu heeft zij een kids abonnement voor €12,50 en ik zie dat kids sim vanaf vandaag €8,50 is. 

Hoe kan ik mijn net aangevraagd abonnement aanpassen voor de nieuwe prijs? Zo niet gaan wij gebruik maken van mijn 14dagen bedenktijd en opzeggen. Dan gewoon een nieuw aanvragen 

Mijn oudste heeft ook al een tijdje een kids sim maar wordt binnenkort 12j, hoe kunnen wij haar kids sim omzetten naar teen sim?

Alvast bedankt voor alle moeite,

 

Groetjes Sean

Je kunt je abonnement niet wijzigen. Wel zuur dat je dat (oude) abonnement op de laatste dag hebt aangevraagd. Enige oplossing is volgens mij ook annuleren en opnieuw aanvragen. Gevolg is wel: ander nummer.

Nota Bene. Kids sim is alleen 8,50 i.c.m. een kpn thuis abonnement.


Hoi @SeanG 

Een belangrijke toevoeging bij de reactie van mede community lid @PeterG , voordat je besluit om je huidige bestelling binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen te annuleren, en opnieuw een Kids Sim te bestellen.

Bij de vernieuwde Kids Sim zijn er namelijk meer blokkades en en beperkingen, waarmee je akkoord gaat als je voor de nieuwste Kids Sim wilt gaan.
 

Wat kan je kind niet met een Kids Sim?

 

Het is niet mogelijk om deze blokkades op te heffen.

  • Het is niet mogelijk om 0900-nummers te bellen.
  • Het is niet mogelijk om naar landen te bellen buiten de EU.
  • Data gebruiken buiten de EU is ook niet mogelijk.
  • Het is niet mogelijk om extra bundels of extra opties te bestellen (inclusief buitenlandbundels).
  • Het is niet mogelijk om aankopen te doen via de mobiele factuur. Dit betekent ook geen aankopen in onze app.
  • Multisim is niet mogelijk.
  • Het Kids Sim abonnement is niet te bestellen in combinatie met een telefoon.

(Heeft je kind een Kids Sim van vóór 19 augustus 2024?
Dan zijn aankopen via de mobiele factuur niet standaard geblokkeerd.
Is je Kids Sim van vóór 18 februari 2020? Dan kan je kind nog wel naar 0900-, 0906- en 0909-nummers bellen.)


Bedankt voor de reacties 💪. Ik heb inderdaad thuis abbonement KPN+iTV l, daarnaast heb ik onbeperkt data. Vrouw en oudste dochter hebben ook KPN. Ik maak standaard MB,s over naar de oudste. Aankopen doen we niet via KPN.

Nog een open vraag is hoe kan ik de oudste opzetten naar een teen sim? Want het bedrag blijft op €12,50 en ze heeft nu een kids sim.

Kan niet geloven dat KPN het abbonement bedrag van de kids sim niet kan aanpassen naar het nieuwe tarief. Anders gewoon opzeggen en nummer behoud aanvragen op een nieuwe contact?

 

Nogmaals thanks voor jullie reacties 


Hoi @SeanG 

Bij het aangaan van de nieuwste Kids Sim of Teen Sim ga je akkoord met de nieuwste voorwaarden en beperkingen van deze abonnementen.
Momenteel heb je nog de oude Kids Sim mijn zijn eigen prijzen en voorwaarden, binnen deze proportie kun je het niet aanpassen naar de nieuwste vorm.

De enige manier waarop dat zou kunnen, is door het huidige Kids Sim abonnement te verlengen naar de nieuwste Kids Sim abonnement, met de daarbij behorende prijzen.
Of door je bestelling te annuleren binnen de wettelijke 14 dagen bedenktijd (herroepingsrecht), en een nieuwe Kids Sim te bestellen.
De laatste optie is jouw geval de enige keuze, omdat je het abonnement nog niet kunt verlengen.

Maar het is niet mogelijk om de prijs van de oude Kids Sim (met zijn eigen voorwaarden) om te laten zetten naar de nieuwste prijs (nieuwste Kids Sim).

 


Hi @SeanG,

Kan niet geloven dat KPN het abbonement bedrag van de kids sim niet kan aanpassen naar het nieuwe tarief. Anders gewoon opzeggen en nummer behoud aanvragen op een nieuwe contact?

Het gaat hierbij niet om een nieuw tarief, maar om een ander type abonnement. Het Kids Sim abonnement dat jullie af hebben gesloten, is níét hetzelfde Kids Sim abonnement als we nu aanbieden. Als jullie wel graag gebruik willen maken van het vernieuwde abonnement wil ik jullie dus aanraden om inderdaad te annuleren en opnieuw te bestellen. Je kunt hiervoor met de opzegafdeling bellen via 0800 - 0402!

Nog een open vraag is hoe kan ik de oudste opzetten naar een teen sim? Want het bedrag blijft op €12,50 en ze heeft nu een kids sim.

Tijdens de looptijd van het Kids Sim contract blijft het abonnement actief en blijven de voorwaarden van het Kids Sim abonnement gelden. Als de looptijd van het contract voorbij is, dan kunnen jullie verlengen naar een Teens Sim abonnement. Mocht de looptijd nog niet voorbij zijn, dan zullen jullie dat dus nog even af moeten wachten. In MijnKPN kan je zien tot wanneer het contract precies loopt 😊


Hi,

Ik heb inmiddels telefonische contact gehad met KPN.

Het nieuwe abonnement is opgezegd. Aanvraag voor een nieuwe abonnement kids sim is gedaan. Mij werd verteld dat nummer behoud niet mogelijk is.

 

Oudste dochter kon abbonement verlengen. Deze is nu aangepast naar teens.

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Groetjes,

Sean


Heel fijn dat het zo geregeld is @SeanG en bedankt dat je het even laat weten 😊


Reageer