Skip to main content
Beantwoord

Vragen over opzegging mobiel abonnement i.v.m. emigratie en behoud telefoonnummer

• January 1, 2026
  • 1 reactie
  • 31 keer bekeken

Hallo,

Ik ben bezig met het beëindigen van mijn mobiele abonnement bij KPN in verband met mijn verhuizing naar het buitenland. Mij is duidelijk geworden dat ik eerst mijn toestelkrediet volledig moet aflossen voordat het abonnement kan worden opgezegd.

Via het formulier op de website heb ik geprobeerd mijn toestelkrediet vroegtijdig af te lossen, maar deze aanvraag is afgewezen omdat er nog een factuur openstaat.

Daarnaast wil ik mijn emigratie doorgeven én mijn abonnement laten omzetten naar een prepaid simkaart, zodat ik mijn huidige telefoonnummer kan behouden. Op de website zie ik dat ik mijn emigratie kan doorgeven via een formulier, maar het is mij niet helemaal duidelijk of mijn nummer in dat geval automatisch wordt omgezet naar prepaid.

Mijn vragen zijn daarom:

• Kan ik bij emigratie mijn mobiele abonnement omzetten naar prepaid met behoud van mijn nummer?

• Wordt dit automatisch geregeld als ik mijn emigratie doorgeef?

• En is het mogelijk om hierbij een fysieke simkaart te ontvangen? Ik gebruik nu een e-sim, maar wil mijn nummer graag op een andere telefoon gebruiken.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Beste antwoord door PeterG

• omzetten naar prepaid met behoud van mijn nummer?

Ja, dat kan

Nee, dat je prepaid wilt moet je aangeven bij opzeggen

• En is het mogelijk om hierbij een fysieke simkaart te ontvangen? Ik gebruik nu een e-sim, maar wil mijn nummer graag op een andere telefoon gebruiken

Dit moet je eerst regelen. Vóór de andere acties. Nou ja, ook het krediet natuurlijk. 

Handigst is een kpn winkel om het te regelen. Dat gaat veel sneller dan online. Zeker ook met de simkaart. 

Verder: denk je straks aan de regels voor het geldig houden van prepaid. Gebruik via 4G steeds binnen 6 maanden van het laatste gebruik. Bellen, sms, internet via mobiele netwerk. 

Via wifi telt niet mee voor geldig houden. Dus ook bellen via WhatsApp via wifi niet. 

1 reactie

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • January 1, 2026
  • omzetten naar prepaid met behoud van mijn nummer?

Ja, dat kan

Nee, dat je prepaid wilt moet je aangeven bij opzeggen

• En is het mogelijk om hierbij een fysieke simkaart te ontvangen? Ik gebruik nu een e-sim, maar wil mijn nummer graag op een andere telefoon gebruiken

Dit moet je eerst regelen. Vóór de andere acties. Nou ja, ook het krediet natuurlijk. 

Handigst is een kpn winkel om het te regelen. Dat gaat veel sneller dan online. Zeker ook met de simkaart. 

Verder: denk je straks aan de regels voor het geldig houden van prepaid. Gebruik via 4G steeds binnen 6 maanden van het laatste gebruik. Bellen, sms, internet via mobiele netwerk. 

Via wifi telt niet mee voor geldig houden. Dus ook bellen via WhatsApp via wifi niet.