Skip to main content

Goedemiddag,

Mijn partner en ik zijn in Zweden en hebben gisteren een vreemd en alarmerend probleem gehad.
Als wij anderen belden kregen zij een Buitenlands vreemd nummer in hun scherm.
Dit nummer veranderde ook continu (dus de ene keer belden wij vanuit Cyprus, en dan weer vanuit Frankrijk etc., elke keer met andere nummers na het landnummer, dus niet onze eigen telefoonnummers).
Herkent iemand dit probleem, of heeft een idee hoe dit kan?
We waren eerst bang dat mijn partner gehackt was, maar dan zou ik net daarna ook gehackt moeten zijn, en dat lijkt me wel heel erg toevallig.
Alvast bedankt in ieder geval!

Groeten Esther 

Ben van Orange netwerk overgegaan op Vodafone en het probleem is er nu (wellicht tijdelijk ) niet meer . Toch graag een antwoord van de KPN . Ligt het aan Orange?


@Bob196 Ben jij ook verbonden met het Orange netwerk? Probeer dan eens handmatig een ander netwerk, bijv. Vodafone zoals hierboven genoemd wordt. Gaat het dan wel goed?


Het kan dan wel onschuldig zijn, maar door die flauwekul nemen mensen hun telefoon niet meer op. En las ook van iemand met een bedrijf die hierdoor aardig wat inkomsten kunnen mislopen.


 Ligt het aan Orange?

Dat ligt voor de hand, maar hierboven wordt ook de Yoigo provider genoemd. Dit zal eerst door onderzoek bevestigd moeten worden. Hopelijk kan KPN dat snel doen. 


Yoigo  maakt voor een gedeelte ook gebruik van 4 G netwerk van Orange. Dat zou kunnen verklaren waarom ook in sommige gevallen 4 G netwerk uitschakelen kan helpen. Ik zou op dit moment adviseren in Spanje handmatig naar Vodafone over te schakelen , want dat gaat nu al de hele ochtend prima


Hoi allemaal. Ik krijg van mijn collega's van de technische dienst het verzoek om wat voorbeelden te verzamelen zodat ze het probleem kunnen traceren. Zouden de mensen die van dit probleem last hebben een bericht kunnen plaatsen met daarin het tijdstip dat ze hebben gebeld en de provider waarmee ze op dat moment verbonden waren? Zouden jullie dan ook het betreffende nummer in jullie profiel kunnen invullen?


Mijn vrouw is er vandaag achter gekomen dat als ze me belt via contacten dan krijg ik wel haar nummer gewoon te zien. Maar reageert ze op mijn belletje via "recent"  dan begint de ellende.


Hierbij Schermafbeeldingen van de Belgeschiedenis van 5 en 6 augustus. Het zijn inkomende oproepen. De tijdstippen rond 22.00 uur zijn van 6 augustus.  De rest is van 5 augustus. Provider van de beller vanuit Spanje was Orange 

 

Admin: Dank ik heb de schermafbeelding even apart opgeslagen ivm de telefoonnummers. Ik geef het door! 


Mijn man en ik zijn inmiddels al lang en breed terug in Nederland, en gelukkig nooit meer problemen mee gehad en/of extra kosten gekregen


Mijn dochter zit op dit moment in Spanje met vriendinnen. Ze had me 3 keer gebeld en ik had 3 oproepen uit verschillende landen. Ze had/ heeft lichte paniek dat ze gehackt is. Ook is het vervelend dat als er echt wat aan de hand is, ik haar nummer niet zie. Uitzetten van bellen met 4G werkt niet… Hopelijk komt KPN snel met een oplossing… 


Ik heb KPN klantenservice gebeld maar zij behandelen dit als een individueel probleem. Daar was het probleem iig niet bekend. Wellicht als meerdere mensen met hetzelfde probleem dit melden bij KPN klantenservice dit opgepakt wordt als een algemeen probleem?


Hallo @Sjaantje11 , kijk of dit ook voor jouw dochter een oplossing is:

Ben van Orange netwerk overgegaan op Vodafone en het probleem is er nu (wellicht tijdelijk ) niet meer . Toch graag een antwoord van de KPN . Ligt het aan Orange?

 


Hoi allemaal. Ik krijg van mijn collega's van de technische dienst het verzoek om wat voorbeelden te verzamelen zodat ze het probleem kunnen traceren. Zouden de mensen die van dit probleem last hebben een bericht kunnen plaatsen met daarin het tijdstip dat ze hebben gebeld en de provider waarmee ze op dat moment verbonden waren? Zouden jullie dan ook het betreffende nummer in jullie profiel kunnen invullen?

Wat is nu de status?


Hoi allemaal. Ik krijg van mijn collega's van de technische dienst het verzoek om wat voorbeelden te verzamelen zodat ze het probleem kunnen traceren. Zouden de mensen die van dit probleem last hebben een bericht kunnen plaatsen met daarin het tijdstip dat ze hebben gebeld en de provider waarmee ze op dat moment verbonden waren? Zouden jullie dan ook het betreffende nummer in jullie profiel kunnen invullen?

Wat is nu de status?

 

@Josehiene Het is nog niet opgelost, er gaat wat mis in de internationale routering. Voor nu is het advies om, indien van toepassing, bellen over 4g uit te zetten of om handmatig een andere netwerkprovider te kiezen. Ik kan je verzekeren dat het niet als individueel probleem wordt benaderd maar als algemeen probleem. 


Bedankt voor de tip. Handmatig overschakelen naar Vodafone netwerk lijkt vooralsnog de oplossing.


Ik zie hier nog geen nader statusbericht. Van de moderators heb ik gehoord dat de technische dienst heeft aangegeven dat het probleem opgelost moet zijn. Er zijn ook geen nieuwe meldingen. Over de oorzaak van de storing is helaas niets gemeld.