Skip to main content

Bij het bellen naar de GGD vandaag voor het maken van een nieuwe afspraak voor een Coronaprik belde ik het nummer: 0800 7070

Vervolgens verscheen in het beeldscherm van mijn mobieltje “Loodgietersbedrijf Benz” terwijl dat bedrijf toch echt een ander telefoonnummer heeft (zo op te zoeken: 0800 4445020)

Hoe kan dat zo gebeuren?

En dit in niet de eerste keer: op 29 juni heb ik 0800 0402 gebeld en toen stond/staat in mijn scherm: 

“KPN winkel Amsterdam Rokin” (het staat nog in de geschiedenis van mijn mobieltje)

Hallo @hcwwch ,

Dat moet een instelling zijn in jouw telefoon. Kijk anders of er een contact is (in jouw adresboek) van dat loodgietersbedrijf en zet daar het juiste nummer in. En maak een nieuw contact aan "GGD Corona" en koppel daar het nummer 0800 7070 aan. 

Overigens kun je ook via internet die afspraak maken: 

https://ggdafspraak.nl

Maar dat terzijde…. 


Uw kunt wel beweren dat dit in mijn adresboek moet staan maar dat is niet zo (“Loodgietersbedrijf Benz”)

En dat geldt ook voor de naam gekoppeld aan 0800 0402 (“KPN winkel Amsterdam Rokin”)

Ik stelde deze vraag nadat ik dit uiteraard al had uitgesloten.

(KPN-er na ruim 40 jaar dienstverband al lang met pensioen 😉 )


Heeft u een Samsung? Samsung heeft een eigen systeem genaamd Hiya om namen aan nummers te koppelen. En uit ervaring weet ik dat Hiya nog weleens de fout in gaat. 


Wij programmeren zakelijk namelijk ook namen aan nummers en op iPhones werkt dat perfect maar bij Samsung laat hij nog weleens een verkeerde naam zien.


Nee, ik heb een MOTO G54 5G maar met de Remi Note 10 5G van mijn vrouw krijg ik ook de Loodgieter te zien 😉  

Even voor de duidelijkheid: wij hebben nooit 'zaken’ gedaan met deze loodgieter.


Is ook Hiya. Is Android ding, al ondersteunen niet alle Android merken het.

Hiya geeft soms de verkeerde naam inderdaad. 

Sla het nummer op, met 'naam' in je toestel contacten. Dat heeft voorrang op Hiya.

Kan ook voor 0800-0402, al zou dat al met 'KPN Klantenservice' op je kpn simkaart moeten staan. En zo in je contacten. 


Reageer