Goedendag,
Ik stuur deze vraag ook aan Odido, het is denk ik een gezamenlijk probleem. Ik leg kort de situatie uit. Bij mijn vorige werkgever had ik een telefoon. In deze Samsung konden 2 simkaarten. Daar zat mijn privé simkaart in van Odido met nummer 06xxxxxxx5. Daarnaast had ik een simkaart van mijn werk van KPN, met nummer: 06xxxxxxx6.
Toen ik ruim 2 jaar geleden vertrok bij die werkgever, heb ik een nieuwe telefoon gekocht. De vorige telefoon inclusief de Simkaart van KPN heb ik daar achter gelaten en is naar een nieuwe medewerker gaan die mijn functie overnam.
In mijn nieuwe telefoon zit dus mijn simkaart, met mijn eigen Odido nummer. Sinds dat moment gebeurt het vreemde fenomeen: sommige mensen bellen mijn privé nummer van Odido (06xxxxxxx5), maar krijgen dan die nieuwe medewerker aan de lijn van mijn oude werk. Ik heb hier zelfs een keer naast gestaan. Men toetst mijn privé nummer in, maar hij gaat niet bij mij over, maar bij mijn opvolger op mijn oude werk (er zit dus ergers een link, dat het nummer van KPN dus over gaat). Zij krijgen dus mijn opvolger aan de lijn.
Ik heb dit eerder besproken met Odido, zij hebben mij een nieuwe simkaart toegestuurd. Dit heeft het probleem niet verholpen.
Twee vragen:
Hoe kan dit? En niet onbelangrijk; kan dit veranderd worden? Mensen die ik nog spreek van mijn vorige week en die mij bellen, bellen nu dus vaak standaard naar mijn nieuwe zakelijke nummer, zodat ze dit probleem omzeilen.
Het blijft bizar. Iemand enig idee?
Groet