Skip to main content

Goedendag,

Ik stuur deze vraag ook aan Odido, het is denk ik een gezamenlijk probleem. Ik leg kort de situatie uit. Bij mijn vorige werkgever had ik een telefoon. In deze Samsung konden 2 simkaarten. Daar zat mijn privé simkaart in van Odido met nummer 06xxxxxxx5. Daarnaast had ik een simkaart van mijn werk van KPN, met nummer: 06xxxxxxx6. 

Toen ik ruim 2 jaar geleden vertrok bij die werkgever, heb ik een nieuwe telefoon gekocht. De vorige telefoon inclusief de Simkaart van KPN heb ik daar achter gelaten en is naar een nieuwe medewerker gaan die mijn functie overnam. 

In mijn nieuwe telefoon zit dus mijn simkaart, met mijn eigen Odido nummer. Sinds dat moment gebeurt het vreemde fenomeen: sommige mensen bellen mijn privé nummer van Odido (06xxxxxxx5), maar krijgen dan die nieuwe medewerker aan de lijn van mijn oude werk. Ik heb hier zelfs een keer naast gestaan. Men toetst mijn privé nummer in, maar hij gaat niet bij mij over, maar bij mijn opvolger op mijn oude werk (er zit dus ergers een link, dat het nummer van KPN dus over gaat). Zij krijgen dus mijn opvolger aan de lijn.

Ik heb dit eerder besproken met Odido, zij hebben mij een nieuwe simkaart toegestuurd. Dit heeft het probleem niet verholpen. 

Twee vragen:

Hoe kan dit? En niet onbelangrijk; kan dit veranderd worden? Mensen die ik nog spreek van mijn vorige week en die mij bellen, bellen nu dus vaak standaard naar mijn nieuwe zakelijke nummer, zodat ze dit probleem omzeilen. 

Het blijft bizar. Iemand enig idee?

Groet

Hoi @Loes_2314 

Welkom op de community van KPN.

Het lijkt er sterk op dat jouw Odido 06-nummer (privé) staat doorgeschakeld naar jouw oude KPN 06-nummer van je werkgever waar je onlangs bent vertrokken.
Als mensen jouw dan bellen op je Odido privé 06-nummer worden deze automatisch doorgeschakeld naar het KPN 06-nummer van jouw vervanger.

Tik de volgende code in op jouw Odido 06-nummer:
Met deze code ##002# zet je alle zelfgemaakte doorschakelingen in 1 keer uit.

Als het goed is zouden dan alle eventuele doorschakelingen zijn opgeheven, en zouden alle inkomende gesprekken gewoon weer op jouw Odido 06-nummer binnen moeten komen.

Met het wisselen van een simkaart, zet je een doorschakeling niet uit, dus ik begrijp niet waarom je die hebt gekregen.

Laat even weten, of je het probleem met het intoetsen en verzenden van code ##002# via jouw Odido 06-nummer, hebt kunnen verhelpen.


Beste Michel,

Bijzonder! Maar het lijkt voor nu gewerkt te hebben. In ieder geval krijgt mijn partner mij nu weer aan de lijn en niet zijn nieuwe collega. We gaan het meemaken!

Bedankt.

Groet Loes


Hoi Loes - @Loes_2314 ,

Voor mij is het niet echt bijzonder, heb jaren in de telecomwereld mogen werken, waardoor ik al gelijk wist dat de kans groot was dat het om een doorschakeling ging.
Alleen zou je bij jezelf na moeten gaan, wanneer je deze doorschakeling erop heb gezet? en ook waarom? want een doorschakeling wordt niet automatisch geactiveerd.

Maar gelukkig heb je het met de code uit mijn vorige reactie, het probleem kunnen verhelpen, en dat vind ik fijn om te horen. 
Ook jouw partner kon jouw weer direct bereiken op je eigen 06-nummer.
Weet zeker dat de overige familieleden, kennissen en vrienden je nu ook gewoon weer direct aan de telefoon krijgen, als je jou bellen.

 


Reageer