Skip to main content

Hallo, 

Ik weet niet precies wat het bovenstaande probleem is, maar ik krijg, zodra ik in Duitsland ben(en dat is ongeveer wekelijks) meteen een hele rits vreemde sms'jes, met alleen een telefoonnummer uit de meest vreemde landen, hoewel de laatste week voornamelijk België en Frankrijk...het zijn er dan een stuk of 15!!!

Ik heb het geprobeerd om ze te blokkeren, maar ik kan het niet onthouden…

Als ik in België of Oostenrijk ben, heb ik er geen last van, hoe kan dat?

Ligt dat aan het Duitse netwerk of wat?

 

Groetjes Tine

 

admin: eigen topic aangemaakt

 Hoi @Tunnes

Wat gek dat je vreemde sms-berichten ontvangt. Ik heb daar eigenlijk geen verklaring voor. De berichten zullen in ieder geval niet van ons afkomstig zijn. Als tekst staat er alleen een buitenlands telefoonnummer in? En wat staat er als afzender? Komen de berichten van één afzender/nummer, of van verschillende? Waarom lukt het niet om de afzender via je toestel te blokkeren? 


Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!


Sorry voor mijn late reactie,  ik ben teveel met die Netflixfraude bezig. 

Maar om op je vraag te antwoorden: nee, er staat geen tekst bij die sms'jes, alleen maar een telefoonnummer.

Het gekke is dat het alleen via het Duitse netwerk verzonden wordt, in elk ander buitenland binnen Europa heb ik er geen last van. 


Het trouwens verschillende telefoonnummers uit verschillende landen, varieërend vanuit België tot Zambia. Soms op 1 dag wel 33 stuks, die kan ik niet tegelijk blokkeren...dwz, ik weet niet hoe. 


Heel apart, inkomende berichten kunnen wij niet voor je blokkeren. Je kan het beste je toestelhandleiding raadplegen hoe je dit via je toestel kan blokkeren, vraag eventueel de fabrikant van je toestel om hulp. De enige resterende optie die ik nog zie, is het wijzigen van je 06-nummer. Dat is een vrij ingrijpende optie, maar zal er wel voor zorgen dat deze vorm van overlast stopt. Wil je definitief een nieuw, willekeurig 06-nummer, dan kan je ons het beste even bellen via 0800-0402 (gratis). 


Het veranderen van mijn 06-nummer gaat me inderdaad wel te ver, ik blokkeer nu zoveel mogelijk handmatig de inkomende nummers.

Bedankt voor de moeite in ieder geval. 


Reageer