Skip to main content

Hallo, Voordat ik op vakantie naar Amerika ging heb ik een buitenlandbundel gekocht (zie deze ook staan in mijn account). Echter het werkt niet. Volgens mij alles gedaan wat ik moet doen:

  • roaming aangezet
  • automatisch netwerk selecteren aan
  • telefoon meerdere malen opnieuw opgestart

De telefoon maar helemaal geen contact met een netwerk (zie wel verschillende netwerken bij automatisch verbinden). 

Het betreft een motorola g72

Hopelijk heeft iemand een suggestie wat het is zeer onhandig

Hoi @Catherine1774 

Welkom op het forum van KPN.

Vervelend dat het niet wilt lukken om je aan te melden op een mobiel netwerk in Amerika.

Heb je één van de volgende buitenlandbundels voor Amerika en Canada geactiveerd:

Data only bundel
 

10 GB voor 24,99, sms VSCAN 10 AAN naar 1266.

15 GB voor 34,99, sms VSCAN 15 AAN naar 1266.

  • De bundels zijn 31 dagen geldig
  • Je kunt de bundels stapelen
  • De bundels kunnen alleen gebruikt worden voor data
  • Je krijgt bericht als je 50%, 75% en 100% van je bundel hebt gebruikt
  • Je kunt geen data delen

Let op: dit is een data only bundel. Voor dit land hebben we geen bel & sms bundel.
Zijn je MB's uit je Extra Bundel op? Dan wordt je internet gestopt, je kunt weer een nieuwe bundel aanvragen.

 

Zo ja, ga dan in het menu van je Motorola naar netwerkinstellingen of mobiel netwerk, en zet automatisch naar een netwerk zoeken op handmatig netwerk zoeken.
Je ziet dan een lijst verschijnen uit de beschikbare mobiele netwerken op jouw locatie.
Kies dan voor T-Mobile of AT&T als mobiel netwerk, aangezien deze in de meeste gevallen de beste dekking aanbieden met hun 4G netwerk.
Maar je kunt uiteraard ook voor een ander mobiel netwerk kiezen, mits je daar toegang tot krijgt.

Laat vervolgens even weten, of het je is gelukt en je weer kunt internetten via het 4G netwerk.


Hoi Michel,

Helaas heeft handmatig netwerk zoeken ook geen oplossing gebracht. Wat  raar is dat volgens mijn data verbruik er wel 6 mb verbruikt is (kennelijk toen ik net mijn telefoon van vliegtuigstand haalde). 

Vakantie is niet bedoeld om uren te puzzelen waarom het niet werkt maar onhandig is het zeker.

 


Hi @Catherine1774 en welkom op het forum! 

Jammer dat het nog niet werkt zoals het moet, dus ik kijk mee. Welke providers heb je getest daar toen je handmatig een netwerk zocht? 

Kies dan voor T-Mobile of AT&T als mobiel netwerk, aangezien deze in de meeste gevallen de beste dekking aanbieden met hun 4G netwerk.

Ik ben namelijk benieuwd of deze er tussen stonden en of je hiermee helemaal geen verschil merkte. 
Roaming staat aan, mobiele data gebruiken staat ook aan bij de instellingen?


Nou gaat lekker met kpn, op een of andere manier kunnen zij mij wel bellen (kosten die ik ook in rekening gebracht krijg!!!!). Verhaal dat ik een oude sim kaart heb????? Omdat ik in de auto zat kon ik niet met ze praten en zouden ze mij terug bellen om alle settings te doorlopen. 

Je raad het al; niemand meer gesproken van kpn. 

Ik ben ook helemaal klaar met kpn, geen oplossing en wel geld in rekening brengen. 

Kpn ik ga er vanuit dat ik mijn geld terug krijg en ook het geld van het gesprek dat jullie mij in rekening brengen van jullie help desk. 

 

 


Ik snap dat je daar niet vrolijk van wordt. 😕 In de afgelopen paar dagen ben je ook niet weer gebeld? Zo niet, dan kun je het beste, als je weer terug bent, met ons bellen via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00.
Dan kan mijn collega dit met je doornemen en hopelijk is het dan snel en goed afgehandeld. 

Excuses voor het ongemak en alvast een veilige reis terug, mocht je nog niet terug zijn!