Skip to main content

Ik ben in de vs met een vs bundel, toch moet ik roamingkosten betalen als ik mobiel internet, why?

Hallo @elsware 

 

Welke bundel heb je precies besteld en heb je ook de bevestiging ontvangen dat de bundel actief is?

Ze zijn een tijd gelden veranderd, voor de VS en Canada zijn nu de volgende data bundels beschikbaar:

 

Bron: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm


Hallo @elsware ,

Hou er wel rekening mee dat bellen geen onderdeel meer is van jouw bundel. Bellen via jouw KPN-kaartje is behoorlijk duur in de VS. 


VSCAN 15  AAN. Bericht gekregen dat het is verwerkt. Het saat ook in mijn overzicht. Heb ook al wat ervan gebruikt maar niet zoveel, want schrik van de roamingkosten 


Ik heb het dus over internetten, niet bellen, waar dat het alleen data is.


Er horen helemaal geen kosten in rekening gebracht teworden als die bundel actief is.

Kan je eens screenshots plaatsen waaruit blijkt dat er roamingkosten in rekening gebracht worden nadat die bundel geactiveerd is?


Ik zag dat er extra kosten waren gemaakt, dacht dat het voor roaming was omdat als ik roaming aanzet de waarschuwing krijg dat de provider kosten in rekening zal brengen. Nu zie ik dat die extra kosten voor bellen en sms-en is. Ik hoef me dus nergens zorgen over te maken? 


Maar waarom: "de provider zal extra kosten in rekening brengen"? Ik schrik van de berichten op internet over extra data kosten in de VS!


Maar waarom: "de provider zal extra kosten in rekening brengen"? Ik schrik van de berichten op internet over extra data kosten in de VS!

Als jij geen databundel zou hebben dan zijn die datakosten inderdaad exorbitant hoog (€2,50 per MB), maar jij hebt een 15GB databundel en zolang die bundel niet op is zal je zonder extra kosten kunnen Internetten. Als de bundel op is wordt Internet automatisch geblokkeerd.


Ik zag dat er extra kosten waren gemaakt, dacht dat het voor roaming was omdat als ik roaming aanzet de waarschuwing krijg dat de provider kosten in rekening zal brengen. Nu zie ik dat die extra kosten voor bellen en sms-en is. Ik hoef me dus nergens zorgen over te maken? 

 

Nee, dan hoef je je daar geen zorgen over te maken.

Zoals wjb al schreef, als je een bundel hebt gaan de data kosten daaruit, zodra de bundel op is stopt internet.
De bel/SMS kosten worden wel apart in rekening gebracht, daar zal die “extra kosten” melding voor zijn.

Welke berichten lees je over extra datakosten? Alleen als iemand geen bundel heeft aangeschaft worden er hoge kosten gemaakt met een standaard maximum van € 60,50 en daar zit je heel snel aan.

Als je de beschermingslimiet aanzet dan zet je dat maximum op € 0 en voorkom je altijd extra kosten voor mobiel internet buiten de bundel:

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

Let op: er is een issue bekend met bescherming aan/ uit naar 1266 voor de Unlimited abonnementen. Er wordt aan gewerkt om dit zo snel mogelijk op te lossen.

 

Bron:

 

Misschien kan een moderator nog even nagaan of het Unlimited bescherming aan/uit issue bij de Let op: tekst nog steeds bestaat, na 6 maanden mag dat toch wel een keer opgelost zijn lijkt mij.