Skip to main content

Na de overgang van Telfort naar KPN zie ik nergens meer de dubbele data terug die ik bij Telfort wel had. Ook krijg ik nu verlengen aangeboden maar dat wil ik eigenlijk niet omdat dan mijn Telfort voordelen allemaal komen te vervallen. Daarbij hebben wij een tijdje geleden een nieuw abonnement afgesloten voor  een nieuw mobiele aansluiting. Hier hebben we ook 2x data en 5 euro korting op gekregen omdat we Telfort compleet klant waren. Blijft dit ook na 2 jaar nog bestaan als dit abonnement aan verlenging toe is?  Blijven deze voordelen ook bestaan als Telfort thuis overgaat naar KPN. Wie helpt me verder.

Verleng aanbod krijg je standaard als je buiten contract bent staat er bij mij als sinds 26-10-2019 gewoon negeren. Een abonnement is alleen aan verlenging toe als je een nieuwe telefoon wil die te duur is om in één keer te betalen. Of als het om andere redenen gunstig is.

We houden in beide situaties alle voordelen en voorwaarden van Telfort zolang we niks wijzigen of verlengen waardoor je onder hussel voirwaarden komen te vallen.

De dubbele data wordt niet specifiek benoemt. Via producten het 06nummer kiezen daarna op wijzigen kiezen zie je het basis abonnement zoals bekend bij KPN.

De enige mij bekende methode om te controleren of alles klopt is kijken of de basisbundel keer 6 overeenkomt met de cijfers bij verbruik. Dat moet overeenkomen met de zwarte cijfers boven aan bij verbruik. De groene cijfers boven moeten dan samen met de cijfers onder de lijn ook op hetzelfde uitkomen.

Uiteraard moeten de cijfers ook overeenkomen met het abonnement zoals bij Telfort afgesloten.

 


Dank je voor je antwoord. Maakt weer een en nader duidelijk. Na de overgang klopt de verbuik periode nog niet. Het aantal mb wat ik tegoed heb lijkt wel te kloppen.

Ik zal deze de komende tijd goed controleren of het allemaal klopt. Ga er van uit dat dit wel goed gaat komen.

Nu is het voorlopig nog even wachten wanneer we van Telfort thuis overgaan op KPN. Hopelijk dat dit ook goed gaat verlopen.


De bundel periode bij KPN loopt van de eerste tot de laatste bij Telfort is/was dat gelijk met factuurperiode, dat blijft gelijk in Mijn KPN zie ik nu 0(nul) dagen terwijl dit er 14 of 15 moeten zijn.

Dat heeft met dat verschil te maken. 


Hoi @Keurmeister, welkom hier op het forum. Galdor heeft je al aardig op weg geholpen zo te zien, dat is fijn. Als je wilt kan ik voor de zekerheid ook even controleren of de verdubbeling van de data bij jouw abonnement actief is. Daarvoor kan je jou postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contracthouder, het bewuste 06-nummer en de laatste 3 cijfers van de IBAN aan je forumprofiel toevoegen.

De bundels worden nog niet helemaal goed weergegeven in de MijnKPN. De mobiele KPN abonnementen lopen altijd vanaf de eerste van de maand, waar de oud-Telfort abonnementen op andere momenten konden beginnen. In het geval van Galdor is het ongeveer halverwege de maand. Hier wordt aan gewerkt om dit in de MijnKPN goed zichtbaar te maken! 


Ik heb je privébericht ontvangen @Keurmeister, waarvoor dank. Daarmee heb ik de gegevens compleet. Ik ben voor je gaan kijken en bij het genoemde 06-nummer zie ik de verdubbeling actief staan, het kan zijn dat het eerder niet goed werd weergegeven zoals ik in mijn vorige bericht noemde. Het abonnement bij dit nummer is een  “TFT BelBundel 2018 2000/onbeperkt” abonnement, 2000MB en onbeperkte belminuten. Als ik bij de daadwerkelijke maandbundel kijk staat er 4000MB per maand. Wat je ziet is al de verdubbelde versie dus, zoals Galdor ook noemde. Als je gaat verlengen zal het een KPN Hussel abonnement worden, waarbij je niet meer onder je huidige Telfort voorwaarden zult vallen. Het meenemen van de MB's verlies je dan bijvoorbeeld.

In het privébericht vroeg je ook naar het abonnement van jouw zoon in combinatie met jouw KPN ID. Zijn nummer heeft zo te zien een eigen klantnummer, dat betekent dat hij zelf een KPN ID kan aanmaken en zijn nummer daaronder kan koppelen. Jij zult dan alleen jouw abonnement zien in jouw KPN ID, en hij alleen het zijne in zijn KPN ID.


Allen bedankt voor jullie antwoorden. Er is weer veel duidelijk geworden. Ik zal regelm,atig op het forum rondkijken als ik nog meer info nodig heb.

Mag van mij op slot.


Graag gedaan @Keurmeister! Als we nog iets voor je kunnen doen kan je altijd een nieuw topic aanmaken, we kijken graag met je mee zoals je merkt :slight_smile: