Skip to main content
Beste KPN,

Mijn nieuwe sim only abonnement bij KPN heb ik online geregeld. Keurig alles digitaal ontvangen van jullie, ook het contract. Nu heb ik het contract (digitaal) ondertekend en wil ik dit graag terug mailen naar jullie. Antwoord van de klantenservice: dat kan niet, u moet het getekende contract langs brengen bij een KPN winkel.

Ik snap dit beleid niet om de volgende redenen:


  1. niet milieuvriendelijk: ik heb alles paperless en ik moet nu een document uitprinten
  2. niet milieuvriendelijk: ik moet omrijden om het document bij een KPN winkel af te leveren
  3. niet milieuvriendelijk: vanuit de KPN winkel moet het document via de post naar het hoofdkantoor gebracht worden
  4. niet klantvriendelijk: ik moet er extra handelingen voor verrichten
  5. niet kostenvriendelijk: jullie moeten onnodige kosten maken voor vervoer van het document en voor de mensen die het document moeten verplaatsen
  6. niet kostenvriendelijk: het document wordt op het hoofdkantoor hoogst waarschijnlijk weer ingescand om digitaal opgeslagen te worden
  7. niet kostenvriendelijk: iemand moet dit bericht lezen en hier (hopelijk) antwoord op geven 🙂
Hoeveel getekende contracten worden op deze manier door jullie behandeld? Ik wil jullie zeker niks verkopen, lijkt mij echter een mooie business case.

Met vriendelijke groet,

Sander van Kesteren
Hi Sander, welkom op het forum.



Ik moet toegeven dat dit mij totaal niet bekend in de oren klinkt, dat jij iets uit moet printen om het daarna in te leveren. Laat staan in een winkel. Het zou inderdaad te gek voor woorden als we dit op grote schaal zouden doen. Het terugsturen van een contract is niet nodig, op het moment dat je het online hebt bevestigd is dit in principe voldoende.



Zou ik even mogen spieken hoe het er nu staat met je contract? Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?





Ik hoor graag van je.
@Alex_P gegevens heb ik aangevuld in mijn profiel.

Ik heb toch echt de beschreven instructie gekregen van de KPN collega die de chat functie bediende...

als het gaat om het contract, daar wordt onderaan een handtekening gevraagd. Misschien ben ik erg ‘blauw’...
@Alex_P gegevens heb ik aangevuld in mijn profiel.

Ik heb toch echt de beschreven instructie gekregen van de KPN collega die de chat functie bediende...

als het gaat om het contract, daar wordt onderaan een handtekening gevraagd. Misschien ben ik erg ‘blauw’...




Ik val niet graag mijn collega af, maar hij/zij zat in dit geval wel fout, daar ga ik werk van maken om het te voorkomen in de toekomst bij deze medewerker. Hiervoor bied ik je mijn oprechte excuses aan.



Je aanvraag verloopt netjes, het nummer wordt op 30 oktober overgenomen van je huidige provider. Daar hoef je verder niets meer voor te doen. Dat vakje voor de handtekening staat standaard in het contract en geldt voor aanvragen in de winkel, daar zet je wél je handtekening. Online is dat niet nodig, uiteraard heb je ook dan rechten om de overeenkomst te ontbinden na je bedenktermijn.
@Alex_P dank je wel voor deze service! Ik kijk ernaar uit om KPN mobiel te gaan bellen 🙂
@Alex_P dank je wel voor deze service! Ik kijk ernaar uit om KPN mobiel te gaan bellen :-)



Graag gedaan en fijn om te lezen. Welkom bij ons. 🙂