Ik kan nergens terug zien wat voor mobiele abonnement ik heb. Ook niet bij mijnkpn.
Als het goed is heb ik mijn abonnement sinds een paar maanden bij jullie met onbeperkt data.
Maar ik kan dat nergens terug zien en weet dus ook niet of ik goed ga met mijn data.
ik ben nu in buitenland (Scandinavie). Heb ik daar ook onbeperkt data?
Bladzijde 1 / 2
Hallo @Dirkschalkwijk
Heb je jouw mobiele abonnement nog niet gekoppeld in MijnKPN? Lees dan het volgende Kennisbank Artikel
Dan kan je daar alle informatie zoals bundels, data verbruik en facturen zien.
Met een abonnement met onbeperkte data kan je in Scandinavië 40GB, 50GB of 75GB per maand gebruiken (afhankelijk of je Unlimited50, Unlimited 300 of SuperUnlimited hebt).
Je kunt het op de facturen zien. En die staan in MijnKPN.
Onbeperkt is alleen in Nederland. Zodra je de grens over gaat is het niet onbeperkt meer. Dan heb je een bundel waarvan de grote afhankelijk is van het abonnement.
Bedankt voor jullie reacties.
Helaas wil het koppelen niet lukken en heb ik dus nu geen inzage in mijn verbruik.
Dat is wel echt een probleem, want ik zit op het moment op de Noordkaap en probeer ook wat werk te doen tussendoor.
Hoe kan ik dit voor nu oplossen?
Ik ben nog onderweg tot begin november!
Wat/hoe wil het koppelen niet lukken @Dirkschalkwijk . Krijg je een foutmelding?
Kan je een screenshot plaatsen? Poets wel privégegevens weg.
Je abonnementen koppelen in MijnKPN kun je alleen doen als je verbinding hebt met het kpn netwerk. Dat is er in het buitenland niet. Dat had je voor vertrek, of beter direct na activering van het abonnement, “moeten” doen.
Nu in het buitenland kun je dus je verbruik en wat je nog hebt niet inzien.
Afhankelijk van WELK onbeperkt abonnnement heb je 40 GB, 50 GB of 75 GB per MAAND in het buitenland (EER). Je weet toch wel wat je hebt afgesloten? Je factuurperiode begint vaak ergens tussen 1 en 15-de van een maand. Dus kan van 15 tot en met 14 zijn.
Het is nu ook te laat om het in de telefoon zelf in te stellen. Want dan klopt het verbruik ook niet als dat vanaf een andere datum telt. Of ook vanaf vandaag, want je weet niet wat er verbruikt is vanaf de factuurdatum tot nu.
Totdat je weer in Nederland bent is het Flying in the blind helaas.
In Nederland je administratie snel in orde brengen. Weten welk abonnement en koppelen in MijnKPN.
Dat koppelen is nieuw voor mij. Daar ben ik ook nooit op gewezen. Dus ik dacht dat alles in orde was.
Dat is wel jammer natuurlijk. Ik had daar ook zelf beter op moeten letten.
Maar er is dus geen manier om te monitoren?
Ik dacht dat het koppelen van een mobiel abonnement via een code ging die je via SMS krijgt toegestuurd. Werkt dat niet in het buitenland?
Hallo @Dirkschalkwijk , heb je het koppelen wel geprobeerd?
Geef dan aub antwoord op mijn eerdere vraag.
Wat/hoe wil het koppelen niet lukken @Dirkschalkwijk . Krijg je een foutmelding?
Kan je een screenshot plaatsen? Poets wel privégegevens weg.
@Marlon92 ik heb volgens mij geen code ontvangen.
@RBxx ja heb ik geprobeerd maar hij lijkt mijn klantnummer niet te herkennen.
@Marlon92 ik heb volgens mij geen code ontvangen.
@RBxx ja heb ik geprobeerd maar hij lijkt mijn klantnummer niet te herkennen.
Gebruik je wel het klantnummer van je mobiele abonnement? Dat is anders dan het klantnummer van je thuisabonnement.
Heb je toegang met je bank app tot de afschrijvingen? In de omschrijving van de afschrijving van KPN staat je klantnummer.
Volg je wel de juiste procedure @Dirkschalkwijk ? De eerste vraag bij product koppelen is mobiel of thuis. Nadat je mobiel kiest moet je het 06-nummer invoeren, waarna je een sms met een code gaat ontvangen op je telefoon. Die code vul je in in de MijnKPN app en daarmee zou de koppeling voltooid moeten zijn.
Hallo @Dirkschalkwijk, voor het koppelen van een mobiel nummer aan de MijnKPN omgeving is geen klantnummer nodig. Het is zoals @RBxx aangeeft een kwestie van het mobiele nummer invullen. De stappen staan ook uitgelegd in onze kennisbank:
Er wordt gezegd, dat ik meerdere nummers heb, naar dat is niet het geval.
Maar daarom moet ik een klantnummer invullen
De melding van meerdere nummers herken ik zo niet @Dirkschalkwijk.
Kun je eens een screenshot plaatsen van de melding? Poets wel privégegevens weg.
Klantnummer kun je volgens mij zien bij de bankafschriften van de facturen.
Ik heb een nummer ingevuld wat ik bij de hand had, maar dit bleek niet te kloppem
Hallo @Dirkschalkwijk , als je niet meerdere abonnementen op je contract hebt staan, is dan klein zakelijk contract wellicht van toepassing?
Kan je de maandelijkse incasso van de abonnementskosten op je bankrekening bekijken? In de betalingsomschrijving staat het benodigde klantnummer vermeld.
Je moet wel het klantnummer van het mobiele contract gebruiken. Als je ook Internet Thuis hebt is dat een ander klantnummer en dat kan je hiervoor niet gebruiken.
Het is gelukt hoor. Ik kon in mijn mails het nummer vinden.
Ik kreeg nu alleen een nieuwe melding:
Door een technische fout kan het verbruik niet worden geladen
Dus heb ik er nog niks aan.
Over 24 uur zal het vast werken. Vanuit het buitenland is het al helemaal niet real time.
Ja, het werkt nu wel.
Maar waar kan ik nu zien wat ik verbruikt heb?
Ik heb kpn SuperUnlimited trouwens.
Staat er niet iets als 'extra bundels'?
Ik kan het mis hebben maar volgens mij kan je bij unlimited abonnementen helemaal niet zien hoeveel je verbruikt hebt.
Ik kan me herinneren dat dit lang geleden ook al eens ter sprake is geweest maar ik heb nooit ergens gelezen dat dit issue verholpen is.
Hallo @Dirkschalkwijk
Het verbruik van de bundels kan je (ook bij unlimited) terugvinden in de MijnKPN app.
Kies voor Producten en dan jouw Mobiel abonnement. Daarna Mijn bundels.
Dan zie je de beschikbare data en verbruik in jouw bundels, zowel in Nederland als in de EU.
Ik kan het mis hebben maar volgens mij kan je bij unlimited abonnementen helemaal niet zien hoeveel je verbruikt hebt.
Ik kan me herinneren dat dit lang geleden ook al eens ter sprake is geweest maar ik heb nooit ergens gelezen dat dit issue verholpen is.
Dat was inderdaad het geval, maar het is al meer dan een jaar geleden mogelijk gemaakt. Zie de 10GB dagbundel, daaraan kan je zien dat dit screenshot al wat ouder is.
Dat was inderdaad het geval, maar het is al meer dan een jaar geleden mogelijk gemaakt. Zie de 10GB dagbundel, daaraan kan je zien dat dit screenshot al wat ouder is.
Maar het gaat niet om het verbruik van de dagbundel maar om het verbruik van de bundel voor binnen de EU?
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.