Skip to main content

Waar komen de onderstaande sms kosten vandaan?

Er zouden 2 smsjes verstuurd zijn.

Ik ben benieuwd naar welke nummers deze smsjes verstuurd zijn en wanneer deze verstuurd zijn.

Ik vraag me ook af hoe er überhaupt smsjes verstuurd kunnen zijn immers het simslot waar het kaartje in zit is gedefinieerd als data only.

De sms historie op het toestel toont ook geen enkel smsje en de gebruiker van het toestel (mijn zoon) geeft aan al jaren geen smsjes verstuurd te hebben.

 

Ik heb ook payinfo.nl even bekeken maar dat ziet er allemaal goed uit.

Geen kosten voor sms diensten en deze zijn ook geblokkeerd.

 

Heel begrijpelijk dat je hier graag meer duidelijkheid over wilt, @wjb! Ik heb het gelijk voor je uitgezocht. Ik zie inderdaad ook twee sms’jes staan:

  1. 15-04-2021 00:25:59 naar 0635210005
  2. 16-04-2021 22:45:45 naar 0635210006

Omdat beide nummers erg op elkaar lijken, heb ik op Google gezocht of ik kon vinden bij wie of wat dit nummer hoort. Ik vind daar verschillende antwoorden. Sommigen zeggen dat dit een Google verificatie sms is, anderen zeggen dat het hier gaat om hackers (bijvoorbeeld na het klikken op een link). Herkennen jullie dit?


@Denise_, Dank je voor het uitzoeken, ik zal mijn zoon vragen of hij dit herkent.

Is het mogelijk om smsen (en bellen) op een data-only (0970) abonnement te blokkeren?

 

Edit: Het lijkt om een Google verificatie te gaan. Op de andere simkaart (T-Mobile) is op 15 april om 00:25 ook een sms verstuurd naar 06-35210002. 


@Denise_, Dank je voor het uitzoeken, ik zal mijn zoon vragen of hij dit herkent.

Is het mogelijk om smsen (en bellen) op een data-only (0970) abonnement te blokkeren?

 

Edit: Het lijkt om een Google verificatie te gaan. Op de andere simkaart (T-Mobile) is op 15 april om 00:25 ook een sms verstuurd naar 06-35210002. 

@wjb Fijn dat dat in ieder geval lijkt te kloppen! Nu je dit weet, wil je dan nog steeds de optie om te kunnen sms’en blokkeren? Want dit is mogelijk. Ik kan het versturen en/of ontvangen van sms’jes blokkeren voor 097-nummers.


@Denise_, Dank je voor het uitzoeken, ik zal mijn zoon vragen of hij dit herkent.

Is het mogelijk om smsen (en bellen) op een data-only (0970) abonnement te blokkeren?

 

Edit: Het lijkt om een Google verificatie te gaan. Op de andere simkaart (T-Mobile) is op 15 april om 00:25 ook een sms verstuurd naar 06-35210002. 

@wjb Fijn dat dat in ieder geval lijkt te kloppen! Nu je dit weet, wil je dan nog steeds de optie om te kunnen sms’en blokkeren? Want dit is mogelijk. Ik kan het versturen en/of ontvangen van sms’jes blokkeren voor 097-nummers.

@Denise_, Ook (juist) nu ik weet dat die kosten voor Google verificaties lijken te zijn wil ik graag het verzenden van smsjes via het betreffende 0970 nummer blokkeren.


@wjb Geregeld! Vanaf nu kan je met het 097-nummer geen sms’jes meer versturen. Het kan zijn dat je het toestel wel even moet herstarten.


@Denise_, Dank je.