Skip to main content

Hoi,

Ik zag in Mijn KPN ineens dat ik €21,99 aan extra kosten heb, die gemaakt zijn door een aankoop in de play/appstore. Voor zover ik weet koop ik daar nooit iets en ik kan ook niet terug vinden dat ik daar een aankoop zou hebben gedaan. 
Kunnen jullie mij misschien meer vertellen hierover?

 

Ik hoor het graag!

Groetjes,

Alien Broekman

 

Hallo @AlienBroekmam ,

Je bent mogelijk opgelicht. 

 

Als het een aankoop via een appstore betreft, zorg dan dat het betalen via jouw KPN factuur daar niet als optie opgenomen is.

Zie deze pagina.

Als het een zogenaamd SMS abonnement betreft, zet die dan stop en blokkeer jouw telefoonnummer voor dergelijke betaalde die sms diensten.

Dit kan je doen via https://payinfo.nl.

 

Ben je opgelicht via instagram? 

Zet de tweestapsverificatie in Instagram ook aan.
Te vinden onder instellingen-beveiliging 

 

 

Er zijn diverse andere klanten voor het schip in gegaan via b.v. Fortumo. 

Check dit topic maar eens:

 


Hoi Noordzee,

Bedankt voor je reactie! Ik kan nergens vinden waarvoor het bedrag is, alleen ‘een download via AppStore’. Maar daar download ik nooit wat. Ik heb het factureren via mijn KPN factuur uitgezet ondertussen. Maar daar helpt dit geval niet meer bij ga ik vanuit.

Wat kan ik nog doen om erachter te komen waar het extra bedrag vandaan komt en zo nodig ongedaan maken?

Bedankt alvast! 
 

Groetjes,

Alien Broekman


Ha @AlienBroekmam, wat balen dit zeg! Heb jij wellicht gereageerd op een sms’je of op een instagram bericht o.i.d.? In je iPhone zou je in de Apple store je transacties moeten kunnen zien. Op je Android toestel kan dat ook in de Play store. Via account kan je naar transacties. Staat daar bij jou iets vermeld?


Hoi @Marcia_ , Bedankt voor je berichtje! Voor zover ik weet heb ik niet op een smsje of instagram bericht gereageerd. Daarom snap ik ook niet waar de extra kosten vandaan komen en ik baal ervan dat ik het überhaupt niet in kan zien. Ook bij de aankoopgeschiedenis in mijn Appstore staat niets. 
misschien dat ik kpn maar moet bellen of kunnen zij ook niets meer zien dan ik?


Zij (wij) zien niet meer dan jij kunt zien helaas 😞. Vanwege privacy kunnen wij dat niet meer gespecificeerd zien dan wat er op jouw specificatie staat. Ik wil natuurlijk wel met je mee kijken, twee zien meer dan één 😉. Vul in dat geval even je forumprofiel aan met je postcode + huisnummer, 06-nummer en klantnummer en laat hier weten dat je dat gedaan hebt.


Hoi @Marcia_ , excuus, ik had even niet door dat ik iemand van KPN aan de lijn had haha. Ondertussen heb ik de gegevens die je vroeg aangevuld op mijn profiel.

Hopelijk kan jij wat vinden!

Ik hoor graag van je.

Groetjes,

Alien Broekman


Yes, ik stuur je een privébericht met informatie over de kosten.