Skip to main content

Ik zie op het forum dat dit meer mensen niet duidelijk is

kunnen jullie niet gewoon een totaal aantal mb's tegoed weer geven

Dit is erg onduidelijk

Hallo @Andy van Batavia ,

Elke maand vervallen aan het eind van de maand de niet verbruikte MB’s. Op de eerste dag van de maand begint dan de nieuwe periode met jouw afgesproken MB’s. 
 

Je kunt in Mijn KPN het verbruik bijhouden. Ook krijg je soms een bericht als het tegoed voor een gedeelte is opgebruikt. 
 

Het antwoord hierboven is van toepassing als jij hebt verlengt en een KPN-Hussel-abonnement bent aangegaan. En gezien jouw vraag lijkt dit van toepassing. 
 

Sommige klanten hebben nog een oud Telfort abonnement lopen, waarop dan de Telfort voorwaarden nog geldig zijn. 
 

Zodra je verlengt, dan vervallen die specifieke Telfort-voorwaarden.


Heel raar dat ik ze wel mee kreeg toen het nog telfort was en nu in een keer niet meer dat het KPN is

Ik hoop op een betere oplossing want ik was al voornemens over te stappen met de complete overeenkomst met KPN


Hoi @Andy van Batavia. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat @Noordzee al het juiste antwoord geeft gegeven, waarvoor dank! De voordelen van het “oud Telfort” abonnement komen te vervallen wanneer je het abonnement wijzigt naar een Hussel abonnement. Hiervoor komen de Hussel voordelen in de plaats. Als je hier nog vragen over hebt, dan horen we dat graag!


Aha dat is het dus  mijn telfort abonnement is stilzwijgend over gegaan op iets waar ik niets aan heb

Ik kan namelijk niet met familieleden uitruilen van mb's en husselen heeft dus ook geen zin

Ben dus niet blij met het antwoord of eigenlijk de uitkomst :slight_frown:


@Andy van Batavia : Zodra jouw huisgenoten ook over zijn op KPN Hussel, dan kun je wel met hun MB's delen. 


@Andy van Batavia Als jijzelf niks gewijzigd heb zouden de oude Telfort voorwaarden gelden 

Ben jijzelf over gestapt naar KPN dan vervalt dat.

@Vikash Als deze klant niet zelf is overgestapt gelden toch de Telfort voorwaarden?

 


Hallo @Andy van Batavia ,

Het antwoord hierboven is van toepassing als jij hebt verlengt en een KPN-Hussel-abonnement bent aangegaan. En gezien jouw vraag lijkt dit van toepassing. 
 

Zodra je verlengt, dan vervallen die specifieke Telfort-voorwaarden.

@Roos79

Uiteraard gelden de Telfort-voorwaarden nog zolang er niet is overgestapt naar KPN Hussel. Dat is aangegeven in mijn antwoord en ook in de reactie van Vikash. 

 De voordelen van het “oud Telfort” abonnement komen te vervallen wanneer je het abonnement wijzigt naar een Hussel abonnement. Hiervoor komen de Hussel voordelen in de plaats. A

Bij de oude Telfort abonnementen vervallen de MB's niet aan het eind van de maand. 


@Noordzee Maar ik lees dat de klant door kpn is overgezet en niet dat de klant zelf verlengd heeft?

Dat bedoel met zolang de klant niks doet wijzigt er niks en klant geeft aan niks te hebben gewijzigd 

Klant was van plan naar KPN over te stappen maar nog niet gedaan dat lees ik


Laat @Andy van Batavia dan maar 100% duidelijkheid geven: 

@Andy van Batavia 

Heb jij in de afgelopen periode jouw oude Telfort-abonnement verlengd? En ben je daardoor overgegaan op een KPN-Hussel-abonnement? 

 

Achtergrondinfo voor klanten die nog niet verlengd hebben naar KPN-Hussel : 

Kort samengevat, wat betekent het voor jouw abonnement:

  • Je voorwaarden, prijs en mogelijkheden blijven gelijk
  • Ongebruikte MB's en belminuten kan je nog steeds meenemen naar de volgende maand
  • Telfort CombiVoordeel of Compleet blijft actief
  • Als je Lekker Lang bellen had, heb je dit nog steeds

 


Dank jullie voor de reacties  geweldig vooral die van Roos79 heb wat aan

Ik heb zelf niets veranderd en ben dus onvrijwillig over genomen door KPN

Mijn telfort abonnement zou door lopen tot medio februari 2022

Dus zouden de oude telfort voorwaarden dus gelden tot die tijd 


Tsja, dat verandert de zaak. Dan zou je inderdaad nog de oude Telfort-voorwaarden moeten hebben. 

Vul jouw forumprofiel aan met postcode, huisnummer. 06-nummer en je klantnummer. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

 Dan kan Vikash de KPN-administratie raadplegen. 


Dat dacht ik ook

Ik denk dat KPN maar ga benaderen om antwoord te krijgen op mijn vragen

Bedankt voor alle recties


Dank jullie voor de reacties  geweldig vooral die van Roos79 heb wat aan

Ik heb zelf niets veranderd en ben dus onvrijwillig over genomen door KPN

Mijn telfort abonnement zou door lopen tot medio februari 2022

Dus zouden de oude telfort voorwaarden dus gelden tot die tijd 

Bij nader inzien: 

Meestal loopt een abonnement 24 maanden. 

In januari 2020 is iedereen overgezet van Telfort naar KPN (op de oude Telfort-voorwaarden).

Als jouw contract loopt tot februari 2022, dan heb je in februari 2020 verlengd. En dan ben je dus overgestapt op KPN Hussel. En dan klopt het weer dat je jouw MB's niet meeneemt naar een volgende maand.  


Nee hoor bij mij was dat later 

Ik heb ook een 5gb abonnement en dat had KPN niet toen


Ik geef graag wat meer duidelijkheid door in onze systemen te kijken of je een KPN of oud Telfort abonnement afneemt. Wil je daarvoor jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobielnummer achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Ik zoek het graag voor je uit. 

 


Tsja, dat verandert de zaak. Dan zou je inderdaad nog de oude Telfort-voorwaarden moeten hebben. 

Vul jouw forumprofiel aan met postcode, huisnummer. 06-nummer en je klantnummer. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

 Dan kan Vikash de KPN-administratie raadplegen. 

@Andy van Batavia 

Vul jouw forumprofiel aan met postcode, huisnummer. 06-nummer en je klantnummer. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.


Ik zie dit nu ook tot mij  verrassing. Ik was zo tevreden met het maandelijks doorschuiven van het resterende aantal MB's bij Telfort. Nu zijn we intussen overgezet naar KPN, en blijkt dit addertje onder het gras te zitten. 

Heb ik in maart een nieuw toestel aangeschaft bij KPN, en nu blijken mijn MB's niet meer te worden doorgeschoven.  KPN, waarom hoor ik daar niks over?

 

 


Ik zie dit nu ook tot mij  verrassing. Ik was zo tevreden met het maandelijks doorschuiven van het resterende aantal MB's bij Telfort. Nu zijn we intussen overgezet naar KPN, en blijkt dit addertje onder het gras te zitten. 

Heb ik in maart een nieuw toestel aangeschaft bij KPN, en nu blijken mijn MB's niet meer te worden doorgeschoven.  KPN, waarom hoor ik daar niks over?

 

 

Hallo @smithje , de voorwaarden goed lezen. In plaats van data meenemen kun je nu data delen met huisgenoten.


Hallo @smithje
Bij de overgang van Telfort Mobiel naar KPN begin vorig jaar is dat gebeurd met behoud van de Telfort voorwaarden, inclusief het maandelijks doorschuiven van de resterende MB's.
Dat is dus ook gewoon doorgelopen bij KPN.
Als jij in maart een nieuw toestel hebt aangeschaft was dat waarschijnlijk in combinatie met een verlenging van het abonnement. Daarbij ga je nieuw contract aan met nieuwe (KPN) voorwaarden. En dan zijn de MB's maar één maand geldig.


Je zult best gelijk hebben Ruud, maar als ik hoor dat de voorwaarden gelijk blijven, dan ga ik dat allemaal niet steeds opnieuw uitpluizen. Maar goed zal wel een geval van helaas pindakaas zijn.

Aan delen met huisgenoten heb ik overigens niets, ik heb geen huisgenoten met KPN.