Skip to main content
Antwoord

Waarom betaal ik elke maand voor een kort gesprek naar het buitenland?

• September 3, 2025
  • 2 reacties
  • 58 keer bekeken

Beste lezer,

Vanaf 14 februari 2024 zie ik dat er elke maand belkosten worden gerekend voor het bellen naar het buitenland.

Het betreft telkens het zelfde nummer en de gespreksduur is 1 tot 2 seconden.

Kunt U mij vertellen wat dit kan zijn?

Met vriendelijke groet,

Arjan

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Arjan19781, welkom bij onze community allereerst. 

Goed dat je je vraag hier stelt, ik kan me voorstellen dat je benieuwd bent waar dit van komt. 

Hallo ​@Arjan19781 ,

Dat heeft mogelijk iets te maken met een app of met een bepaald abonnement. Je kunt bij de klantenservice vragen of ze het bellen naar buitenlandse nummers willen blokkeren. 
Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: Instagram, Facebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Een goed advies van Noordzee om bellen naar het buitenland uit te zetten. Ik adviseer echter ook om in je telefoon na te kijken of er apps zijn waarop je eventueel een abonnement hebt genomen, of dat je apps ziet die je überhaupt niet herkent. Dan pak je gelijk de oorzaak aan. 

Laat je ons nog weten of dit lukt? 

2 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 3, 2025

Hallo ​@Arjan19781 ,

Dat heeft mogelijk iets te maken met een app of met een bepaald abonnement. Je kunt bij de klantenservice vragen of ze het bellen naar buitenlandse nummers willen blokkeren. 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: Instagram, Facebook of X.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 8, 2025

Hi ​@Arjan19781, welkom bij onze community allereerst. 

Goed dat je je vraag hier stelt, ik kan me voorstellen dat je benieuwd bent waar dit van komt. 

Hallo ​@Arjan19781 ,

Een goed advies van Noordzee om bellen naar het buitenland uit te zetten. Ik adviseer echter ook om in je telefoon na te kijken of er apps zijn waarop je eventueel een abonnement hebt genomen, of dat je apps ziet die je überhaupt niet herkent. Dan pak je gelijk de oorzaak aan. 

Laat je ons nog weten of dit lukt? 

Â