Skip to main content

Waarom faciliteert kpn SMS oplichting door rdwdata? Men weet dat dat gebeurt maar kennelijk interesseert het kpn niets. Wellicht pikt men een graantje mee?? Kennelijk heerst deze lakse houding bij meer providers. Zie Trustpilot sms fraude

Waarom vind/denk je dat het oplichting is @Viudo ?

Ze vermelden het tarief in de voorwaarden waar ze naar verwijzen, dat er een hoop mensen zijn die dat niet lezen maakt het nog geen oplichting.

Ook op de 1ste pagina na invullen van je kenteken staat het gewoon vermeld:

 


Omdat men vermeld dat het een gratis dienst is en je vetvolgens minimaal 3 betaalde sms stuurt met info waar je niet om gevraagd hebt.


Het is toch gratis op de website, vrijwel alle data die je bij de RDW ook gratis kan vinden staat op 1 pagina vermeld, handiger dan via de RDW zelf, via die SMS vraag je juist betaalde extra info op.

Dus waarom stuur je een SMS als je de data al hebt?

 


Je moet een sms sturen om het kenteken waarover je info wilt hebben en de mmstsnd doot te geven. Dan hebben ze je nummer en beginnen ze ongevraagd betaalde sms te sturen met info waar je niet om gevraagd hebt. Kijk maar erns op trustpilot, die oplichting gebeurt op grote schaal.


Providers kunnen natuurlijk niet zomaar iemand of een bedrijf uitsluiten.  Dan zal er waarschijnlijk eerst een gerechtelijk onderzoek moeten komen. U kunt aangifte doen van oplichting als u dat zo ervaart. 


Je moet een sms sturen om het kenteken waarover je info wilt hebben en de mmstsnd doot te geven. Dan hebben ze je nummer en beginnen ze ongevraagd betaalde sms te sturen met info waar je niet om gevraagd hebt. Kijk maar erns op trustpilot, die oplichting gebeurt op grote schaal.

 

Waar staat dat dan, ik zie het niet, alleen dat je een kenteken kan SMS’en om de laatst bekende kilometerstand op te vragen en dat is dus betaalde info.
Ik zie nergens dat je een kilometerstand kan doorgeven via SMS.

 


Nee, na de eerste sms moet je het kenteken geven, dan krijg je weer een sms waarin ze je om de kmstsnd vragen, daarna krijg je minimaal 3 betaalde sms-en met non-info waarin men je andere diensten probeert aan te smeren.


Dat JA heb ik dus niet meer gedaan


Vervolgens krijg je dus de volgende sms en waar je niet om vraagt maar wel moet betalen. De km-stand hoefde ik niet te hebben ean diecwist ik al, was allern op zoek naar de handelswaarde

 

 


Denkt u echt dat u een reële waarde krijgt zomaar ongezien? Dit zijn slimme mensen die op legale manier geld binnenharken van mensen die dit geloven.  Ga naar een handelaar. Dan krijgt u een prijs. Wees toch voorzichtig met dit soort dingen. 


Het ging niet om mijn auto, maar om een auto die bij een dealer te koop stond in een nogal zeldzame uitvoering waarvan ik wilde weten of de vraagprijs een beetje reëel was en hoeveel ruimte er tussen de vraagprijs en de handelswaarde zat. Van mijn eigen auto bepaal ik zelf de waarde waRvoor ik hem wel of niet weg doe. Maar we dwLen af , het ging om de oplichterspraktijken van RDWdata.


Dat LET OP: GRATIS! is een beetje vreemde tekst, wat is gratis, de SMS die je stuurt of de SMS die je daarna ontvangt.

 

Volgens hun eigen site voldoen ze aan de regels:

RDWdata voldoet aan de SMS gedragscode en Reclame Code SMS-dienstverlening.

Je zou bij de laatste een klacht kunnen indienen: https://www.reclamecode.nl/klacht-indienen/


Bedankt, ga ik zeker doen. Ook al gaat het maar om een klein bedrag. Het gaat mij om het principe dat men mensen misleidt


Bij mij hetzelfde. 9,90. Kan me niet herinneren dat ik sms heb verstuurd. Hoe kom ik hier van af want er wordt over een abonnement gesproken.


@wim1520 Waar zie je dat staan, kan je een link of foto plaatsen?

 

Op hun website staat nog steeds dat het geen abonnementsdienst is:

Tarief

We halen de data voor u op en stellen deze samen in 4 SMS-berichten, waarvan 1 bericht van € 0,90 en 3 berichten van € 3,00 (de totale kosten 9,90 plus de kosten voor het gebruik van je mobiele telefoon). 2020 is geen abonnementsdienst. Ben je jonger dan 16 jaar vraag je ouders of voogd om toestemming.


Alstu. Opgehaald bij payinfo.nl

 


Rare tekst maar als het gestopt is dan heb je toch geen abonnement (meer).

Ik vermoed dat het zo weergegeven door payinfo wordt zodat je weet dat je juist geen abonnement (meer) hebt.

Wat staat er als je op de Details button drukt?


Dat stoppen heb ik gedaan op die website.

Onderstaand zie je als je op details klikt.

 


Stond er voordat je dat deed ook dat het een abonnement was?


Ja, en op die site van hun staat eenmalig.


Volgens hun eigen site voldoen ze aan de regels:

RDWdata voldoet aan de SMS gedragscode en Reclame Code SMS-dienstverlening.

Je zou bij de laatste een klacht kunnen indienen: https://www.reclamecode.nl/klacht-indienen/

 

Dan zou je ook een klacht kunnen indienen want als het wel een abonnement is dan wordt je misleid.

Ik vraag me wel af op wat voor informatie je dan geabonneerd zou moeten zijn, van een bepaalde auto vraag je toch maar 1 keer informatie op.


Ik snap het ook niet. Heb geen actieve herinnering daar aan. Een paar jaar terug wel dacht ik maar dit jaar niet