Skip to main content

ik heb een nieuw toestel en 15gb permaand 

maar ik heb me 5g omgezet naar 4g maar ik raak heel snel me mb's kwijt 

 

op wifi nergens last van dat staat allemaal goed 

 

op werk en buiten geen wifi en zit denk ik hooguit een uurtje totaal op me telefoon en raak heel snel me mb's kwijt 

 

wat kan ik hier aan doen 

moet nog een anderhalfe week met 3gb doen en net als vandaag heb ik 20 min op me telefoon gezetten (ochtend) ben ik 1.1 gb kwijt 

 

vanaf juli heb ik onbeperkt internet met me nieuwe contract maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik ik steeds bij moet gaan kopen terwijl ik normaal makkelijk me maand door kwam en altijd overhield 

 

heb all meedere apps uit gezet van het internet maar het blijft snel gaan 

 

 

Wat doet u op uw telefoon? Als u filmpjes kijkt is het niet zo vreemd. Dan gaat het heel hard.


goedemorgen 

 

ik zit denk ik 5 tot 20 min op tiktok en veder eigelijk niks 

jaa in de ochtend en middag spotify 10 tot 15 min per keer 

 

maar ik had met het zelfde gebruik hier van eerst totaal geen problemen met me vorige toestel en ging het niet snel en zat ik zelfs nog soms op youtube een keer in de week en soms nog een spelletje 

 

ik heb me gebruik niet veranderd omdat ik het altijd redde met alles en nu opeens gaat alles echt snel 


Nieuwere toestellen hebben een groter scherm met een hogere resolutie. De filmpjes in de diverse app worden dan ook in een hogere kwaliteit vanaf internet geladen. Dit kost extra data.


Hallo @tmy ,

Nieuwere toestellen hebben een groter scherm met een hogere resolutie. De filmpjes in de diverse app worden dan ook in een hogere kwaliteit vanaf internet geladen. Dit kost extra data.

 

Daarnaast hebben veel smartphones de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is “slimme netwerk wissel”. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is.
 

Bij de iPhone heet dat Wifi Assistentie zie https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/

 


Hallo @tmy ,

Veel smartphones hebben de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is “slimme netwerk wissel”. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is.
 

Bij de iPhone heet dat Wifi Assistentie zie https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/

 

@tmy 

Heeft het aanpassen van deze instelling geholpen?  


Welkom @tmy! Ik zie dat je al aardig wat tips hebt gekregen waar je hopelijk wat aan hebt.

Daarnaast kan je in je toestel kijken waar je data precies naartoe gaat. Zie je er apps tussen staan met video's dan kan je er vanuit gaan dat daar meer data naartoe gaat, zoals @Nick83 hierboven aangeeft. Het geeft je in elk geval wat meer inzicht.