Skip to main content

Nadat ik enkele maanden te kort kwam met mijn 6000 KB internet, en dus moest bijbetalen om op snelheid te blijven, had ik vorige maand zowat 3000 KB overschot. Dat wordt helaas niet meegenomen als ‘spaargeld’ naar de maand november. Waarom zo gierig KPN?

Hallo @Jobman 

 

Volgens mij heeft geen enkele provider dat meer, Telfort was denk ik een van de laatste waar dat nog mogelijk was.

KPN biedt geen 6GB abonnement meer aan, na 3GB is de volgende optie 12GB voor € 3,50 meer per maand (€ 18,50 met unlimited bellen en als je combikorting krijgt).

Dus als je kan verlengen is dat misschien wel voordeliger dan als je af en toe duur data moet bijkopen: https://www.kpn.com/shop/mobiel/sim-only/?data=12


Ik heb een 6gb abonnement bij KPN hoor. Maar dank voor het advies. Weet je toevallig ook welke internetservices de meeste mb’s slurpen? Ik merk dat de routeplanner stevig verbruikt, maar zeker ook de music streamers. Muziek vooraf downloaden kan duizenden mb’s per maand schelen.

 

 


Je kan ook nog een oud Telfort abonnement hebben of die databundel van 6GB maar ze bieden dat nu niet meer aan, tekst in mijn vorige post aangepast om dat te verduidelijken.

 

Vaak kan je in je telefoon zien welke apps het meeste mobiele data gebruiken.

De meeste apps die veel gebruiken is toch wel streaming, muziek (wat je zelf al noemt) maar video (online tv, youtube e.d.) slurpt pas echt veel data.

Route planner i.d.d. ook, je zou kunnen kijken of je de routes/kaarten ook van te voren kan downloaden, dan hoeft er alleen nog maar file informatie e.d. gedownload te worden.

Als je ook foto's en filmpjes automatisch laat uploaden naar de cloud dan zou je kunnen instellen dat uploaden alleen mag als er verbinding is via WiFi.
Dat zou je ook bij andere apps kunnen zo in kunnen stellen als die je onderweg niet nodig hebt.


Dank je GeSp, je bent heel behulpzaam. Ga ik allemaal doen, voor zo ver ik dat al niet deed -vooraf downloaden muziek Tidal. Van mij dus aan jou de tip: als KPN zich wil onderscheiden van de concurrentie, bied dat aan om niet geconsumeerde maar wel betaalde MB’s ‘mee te verhuizen’ naar de volgende maand. Voor als je toch eens zonder Wifi naar een film wil kijken.


Goedemorgen @Jobman en welkom hier op ons forum :)

Mooi om te zien dat je al zo goed bent geholpen door @GeSp. Ik heb zijn bericht daarom ook gemarkeerd als 'beste antwoord'. 

 

Dank je GeSp, je bent heel behulpzaam. Ga ik allemaal doen, voor zo ver ik dat al niet deed -vooraf downloaden muziek Tidal. Van mij dus aan jou de tip: als KPN zich wil onderscheiden van de concurrentie, bied dat aan om niet geconsumeerde maar wel betaalde MB’s ‘mee te verhuizen’ naar de volgende maand. Voor als je toch eens zonder Wifi naar een film wil kijken.

Het signaal zal ik uiteraard doorzetten alleen verwacht ik niet dat dit op korte termijn zal gaan veranderen. 


@JanZ_ JANZ_ Ik hoop de KPN mijn tip ter harte neemt, om niet gebruike MB’s mee te verhuizen naar de volgende maand van het abonnement.