Skip to main content
Beantwoord

Waarom geen Sim Only voor senior bij KPN?

• August 29, 2025
  • 30 reacties
  • 411 keer bekeken

Ik ben aan het rond neuzen voor mijn moeder en ik kom toch voordeliger uit bij simyo. Waarom hebben jullie geen simonly met bellen en 2 gb internet alszijnde senior. Wel kids en teen simonly maar geen senior. Dus met andere woorden ik moet dus overstappen van KPN naar simyo voor voordeliger simonly

Admin: In verband met dubbel account gaat Thomasamsterdam nu verder onder ​@Fantomas 

Beste antwoord door Fantomas73

Even een gekke gedachte als er zo weinig data wordt gebruikt hoeveel wordt er mobiel getelefoneerd is prepaid geen optie? Ik heb me daar verder niet in verdiept betreffende kosten en andere zaken. 

Nee daar wil ik niet aan beginnen zij moet zo veel mogelijk GEEN hinder ondervinden geen moeilijke dingen. Alzheimer dus zo simpel mogelijk en geen gezeur.

@Fantomas Is het een optie om een extra telefoonnummer op jouw abonnement erbij te nemen en die jouw moeder laten gebruiken?
Zo heb ik dat ook gedaan en deel ik MB’s.

Ik heb wel gekozen voor onbeperkt bellen & sms’s-en (en een 2 jarig abonnement) zodat er altijd onbeperkt telefonisch bereik is zonder extra kosten en zorgen. 

Zij heeft thuis kpn compleet en als ik haar mb weg haal vervalt die korting. Bedankt voor het mee denken. Optie is mijn mb naar haar overhevelen en dan alleen mb bel en sms en van mij steeds mbs delen! Of toch simyo en denk toch dat die keuze het word 

30 reacties

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 29, 2025

Hoi ​@thomasamsterdam, dit forum is met name voor klanten door klanten maar wel moderatie door KPN.

Misschien kun je beter bellen naar de klantenservice van KPN? (0800) 0402

Aangeven tegen de stemcomputer dat je een medewerker wil spreken.  

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 29, 2025

Beste ​@thomasamsterdam Simyo is ook 100% KPN en als je een thuisabo hebt bij KPN krijg je bij een 2GB simonly abo 2GB extra, dus 4GB plus 400 belminuten voor slechts 7 euro per maand.

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • August 29, 2025

Qua Sim Only is KPN simpelweg niet de goedkoopste optie op de markt. Wel heeft KPN het meest stabiele/beste netwerk volgens de test van Umlaut.

Als je moeder thuis ook KPN internet en TV heeft krijgt ze natuurlijk ook de combivoordelen.

Zoals ​@JanD goed aangeeft is Simyo ook van KPN en een goedkoper alternatief qua Sim Only.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 29, 2025

Tja, heb je wel genoeg aan maar 2 GB per maand? 

En Senior??? De bundel heeft toch niks met leeftijd te maken?

Mijn moeder van 87 gebruikt wel meer dan 2 GB per maand buiten de deur.

Ik zou dan als ik jou was toch wel voor 6 GB gaan, dat is maar 50 cent per maand meer dan 2 GB.

En met Simyo moet je ook niet buiten de EU komen. 

Denk je er wel aan dat je buiten-bundel gebruik ook blokkeert bij Simyo? Met het “data plafond” ben je beschermd tegen hoge kosten als je over die 2 GB in de maand komt. Dat is die 50 eurocent voor het data plafond wel waard. 

Mijn tip: staar niet te veel alleen naar het maandbedrag, maar denk ook aan gemak van 'zorgeloos’ internet buiten de deur.

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • August 29, 2025

Heb het nooit eerder bekeken maar vind het eigenlijk wel bizar dat een vergelijkbaar KPN SIM Only abonnement bij Simyo ongeveer de helft van de KPN prijs kost terwijl het van hetzelfde netwerk gebruik maakt.

Volgens mijn berekening ligt mijn mobiel 99,99977 % van de tijd gewoon thuis. 🙂

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 29, 2025

Dan ben je wel héél weinig uit huis ​@Dicksooo . Zelfs boodschappen doen kost al meer dan 0,00023 % van je tijd.😁

Een nadeel van Simyo is o.a. geen noodbundel bij storing van je vaste kpn internet.

Maar niets 'verplicht’ je tot kpn voor je mobiel volgens mij.

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • August 29, 2025

Dan ben je wel héél weinig uit huis ​@Dicksooo . Zelfs boodschappen doen kost al meer dan 0,00023 % van je tijd.😁

De boodschappen worden wekelijks keurig thuis afgeleverd vanuit zo’n smal hoog karretje. 🙂

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 30, 2025

Tja, heb je wel genoeg aan maar 2 GB per maand? 

Beste ​@PeterG  als ​@thomasamsterdam ook KPN Thuis heeft, wordt de databundel bij Simyo 4GB

• Nieuwkomer
  • August 30, 2025

Bedankt voor jullie reacties ja ik weet simyo is van kpn zijn al vaker gehopt kpn simyo etca. Ja ze heeft kpn thuis.  Ik heb niets aan een grote bundel omdat zij maar 500 Mb of minder verbruikt ze doet meer op wifi thuis.  Op haar tablet. Maar vind 16 euro te veel voor wat ze nu verbruikt.  

• August 30, 2025

Bedankt voor jullie reacties ja ik weet simyo is van kpn zijn al vaker gehopt kpn simyo etca. Ja ze heeft kpn thuis.  Ik heb niets aan een grote bundel omdat zij maar 500 Mb of minder verbruikt ze doet meer op wifi thuis.  Op haar tablet. Maar vind 16 euro te veel voor wat ze nu verbruikt.  

En die € 16,00 is nota bene met de korting.  Dan krijg je wel 16 Gb na verdubbeling minder hebben ze niet. Ik mis bij KPN ook lagere bundels 4Mb met verdubbeling naar 8 is al genoeg voor de klein verbruiker. Ik houd van mijn 5 Gb maandelijks al 3 Gb over. 

KPN heeft Simyo en Youfone voor de kleinverbruikers helaas krijgt een nieuwe Youfone klant geen extra data meer in combinatie met KPN. Ik zie dat Youfone een 1 Gb abonnement voor € 5,00 heeft. Met 200 belmminuten.

Wel apart beide volledig KPN dochter waar de één een hoog bedrag rekent voor het internet doet de ander dit voor het bellen.

Er worden wel goede punten genoemd om rekening mee te houden, echter voor de echte klein verbruiker is een dataplafond niet nodig. En ligt het vaste internet er uit dat is dan maar zo. Die nood bundel is ook maar beperkt inzetbaar met Tv streamen vliegt de data er doorheen. Thuis werken is ook nagenoeg onmogelijk.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@thomasamsterdam, en volgens mij is ​@Fantomas ook een account van je, tenzij ik me vergist heb 😊

Goed om te zien dat je hier al zo op weg geholpen bent. En dankjewel voor het doorgeven van dit signaal! Ik kan geen toezeggingen doen over of de bundels op termijn gaan veranderen, maar ik vind het uitgangspunt mooi, ik zorg dat we dat signaal meenemen. Mogelijk kunnen we hier vanuit KPN in de toekomst ook (beter) op inspringen. 

Ik hoop dat je gauw de beste oplossing vindt voor een Sim Only abonnement en bundel voor je moeder.

• September 1, 2025

Hi ​@thomasamsterdam, en volgens mij is ​@Fantomas ook een account van je, tenzij ik me vergist heb 😊

Goed om te zien dat je hier al zo op weg geholpen bent. En dankjewel voor het doorgeven van dit signaal! Ik kan geen toezeggingen doen over of de bundels op termijn gaan veranderen, maar ik vind het uitgangspunt mooi, ik zorg dat we dat signaal meenemen. Mogelijk kunnen we hier vanuit KPN in de toekomst ook (beter) op inspringen. 

Ik hoop dat je gauw de beste oplossing vindt voor een Sim Only abonnement en bundel voor je moeder.

Ja klopt er is iets mis gegaan waardoor ik nu 2 accounts heb. Gebruik @gmail voor mams en @icloud voor mij en op een of andere manier is iets verkeerd gegaan hahaa

• September 1, 2025

Even een gekke gedachte als er zo weinig data wordt gebruikt hoeveel wordt er mobiel getelefoneerd is prepaid geen optie? Ik heb me daar verder niet in verdiept betreffende kosten en andere zaken. 

• September 1, 2025

Nee daar wil ik niet aan beginnen zij moet zo veel mogelijk GEEN hinder ondervinden geen moeilijke dingen. Alzheimer dus zo simpel mogelijk en geen gezeur.

• September 1, 2025

Geen gezeur en simpel, dat begrijp ik, in algemene zin, maar in dit geval, ik heb juist prepaid om geen gezeur te hebben over onverwachte hoge rekeningen door een bijdehante dienst of “service” oid.

• September 1, 2025

Helder, het gebruik van de telefoon veranderd niet. Alleen indien nodig opwaarderen zal een ander moeten doen.

Dan kom ik nog op een andere gedachte een 0Gb sim only en daar indien mogelijk data mee delen vanuit je eigen bundel. Anders blijft een andere provider die beter bij het verbruik aansluit over. Ik ben ook geen KPN mobiel klant want de laagste bundels zijn ook voor mij te groot. De Combivoordelen hebben voor mij geen echte meerwaarde.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 2, 2025

Beste ​@Rowi. data delen kan alléén als moeder en zoon ​@thomasamsterdam op 1 adres wonen en dat vermoed ik van niet.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 2, 2025

Beste ​@Rowi. data delen kan alléén als moeder en zoon ​@thomasamsterdam op 1 adres wonen en dat vermoed ik van niet.

Data delen kan wanneer telefoonnummers op 1 adres staan. 

• September 2, 2025

Precies. Je hoeft niet op hetzelfde adres te wonen. De topicstarter zal het abonnement/ nummer aan zijn MijnKPN/adres moeten koppelen. Echter beantwoord dat nog niet de vraag kan er data worden gedeeld met een  O Gb abonnement.

Het makkelijkste lijkt nog steeds het abonnement elders onder te brengen.

Ps JanD stop eens met dat vervelende nutteloos mentionen. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 2, 2025

Beste ​@Rowi. ik heb geen idee wat je bedoelt, leg dat eens uit, ik ben me van geen kwaad bewust.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 2, 2025

Precies. Je hoeft niet op hetzelfde adres te wonen. De topicstarter zal het abonnement/ nummer aan zijn MijnKPN/adres moeten koppelen. Echter beantwoord dat nog niet de vraag kan er data worden gedeeld met een  O Gb abonnement.

Het makkelijkste lijkt nog steeds het abonnement elders onder te brengen.

Zeker, ik heb verschillende abonnementen op mijn adres gehad waarmee ik heb gedeeld. Ook mijn oma haar abonnement staat op mijn adres om precies deze reden. 0gb onbp bellen abonnement en dan deel ik 5GB van mijn unlimited bundel. 

• September 2, 2025

Beste ​@Rowi. ik heb geen idee wat je bedoelt, leg dat eens uit, ik ben me van geen kwaad bewust.

Precies wat ik schrijf gaarne niet elke keer de @ gebruiken zeker niet in een topic waar ik actief ben. Die reacties lees ik toch wel.

On topic.

Ik_Combineer bevestigd de vraag, kortom mischien is dat een  optie voor de topicstarter. Want eerlijk gezegd zie ik bij KPN zelf geen kleine bundels terugkomen. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 2, 2025

Geen gezeur en simpel, dat begrijp ik, in algemene zin, maar in dit geval, ik heb juist prepaid om geen gezeur te hebben over onverwachte hoge rekeningen door een bijdehante dienst of “service” oid.

Precies dat! 

Ik heb al 30 jaar prepaid en daarnaast Vast Bellen (momenteel 3,00). Tot op heden veel goedkoper dan het goedkoopste mobiele abonnement. En ook geen last van de jaarlijkse prijsindexatie…..

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 2, 2025

Beste Rowi, het is me duidelijk,  bedankt voor de uitleg. 

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • September 3, 2025

Beste ​@thomasamsterdam 

Volgens mij wordt er in dit topic nog iets vergeten van wat bij Simyo ook kan. Je moeder heeft als ik het goed begrijp eigenlijk genoeg aan bellen/SMS en amper, weinig data.

Bij Simyo kun je als extra beveiliging internet uitzetten op Mijn Simyo. Internet is dan op netwerkbasis geblokkeerd. 

Misschien is dat ook de moeite waard om aan te denken.

En ja KPN  is duurder dan Simyo en Youfone maar KPN is zoals wel bekend een premium provider. Qua service (ondersteuning, klantenportal) zie ik Simyo als middenklasse en Youfone eerder als basis.