Skip to main content
Vraag

Waarom is de iphone pro 17 duurder geworden in drie maanden?

• February 6, 2026
  • 6 reacties
  • 62 keer bekeken

Met tevredenheid een iPhone 17 pro bij u gekoch in 3e week jan van dit jaar, toestel netjes geleverd en betaald.  De advertentie / website nog steeds met dezelfde aanbieding, ik wil er nog een bestellen voor mijn wederhelft, wat blijkt dat dit toestel opeens met 65,- euro duurder is geworden, dit kan toch niet. Natuurlijk zijn er aanbiedingen, maar pas het goed aan op de website.  Team KPN, kan u dit a.u.b. aanpassen?!

En mocht het kunnen voor dezelfde prijs, ben ik uw koopman😁

6 reacties

JanD
Superuser
  • February 6, 2026

Beste  ​@Volgdeskodarijder voor mobiele telefoons gelden dagprijzen, dus kan vandaag X kosten, morgen Y en overmorgen Z, dus goedkoper of duurder, net als de goud- en koffieprijs.

Dat geldt bij alle winkels die telefoons verkopen is mijn persoonlijke ervaring voor een paar jaar terug

Bij Simyo een soortgelijk geval, wel voor een ander merk telefoon,

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • February 6, 2026

'’dit kan toch niet.'’

Dit kan én mag zeker wel. Prijzen/tarieven veranderen en staan niet vast. 

Koptekst klopt niet, weet waar dit vandaan komt, ik heb het over een advertentie KPN op de site januari 2026.  Dagprijzen is niet logisch, de dollar is aan het zakken, zou ideaal zijn nu als men dit gebruikt. 

De advertentie is niet verandert, de prijs wel !

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 6, 2026

De prijzen van electronica zal in de toekomst nog verder oplopen i.v.m. schaarste onderdelen, bijvoorbeeld chips. 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 6, 2026

Ik vermoed dat de prijsstijging (deels) te maken heeft met een dreigend tekort: 

https://tweakers.net/nieuws/244202/apple-kan-niet-voldoen-aan-vraag-naar-iphones-door-gebrek-aan-3nm-chips.html

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 7, 2026

Prijzen variëren in de loop van het jaar. In de tweede helft van januari waren de prijzen van Apple-producten overal tijdelijk lager I.v.m. Apple-dagen, sale en andere acties. Winkels volgen vaak ook elkaar met prijsaanpassingen. 

Zelf heb ik eind januari ook een Apple-product gekocht. Dat product is nu ook weer een stuk duurder in de winkels. 

Kortom: Hou de prijzen in de gaten en sla toe op het juiste moment.