Skip to main content

Waarom adverteerd KPN met de arbuds 2 graphite actie bij een samsung A54 twv euro 149 terwijl ze maar euro 86 kosten, bijna de helft minder. Lijkt mij geval van misleiding en iets voor de onbudsman..?

@Dijks77 De ombudsman gaat jou eerst een cursus geven over het verschil tussen adviesprijs en verkoopprijs.

https://www.samsung.com/nl/audio-sound/galaxy-buds/galaxy-buds2-graphite-sm-r177nzkaeub/

 


Hallo @Dijks77 ,

Waarom vind je dit misleiding? Het gaat hier over een (gratis) cadeau. 
 

Daar gaat de ombudsman echt niets mee doen. Ik zou zeggen: geniet van die airbuds! 


Waarom adverteerd KPN met de arbuds 2 graphite actie bij een samsung A54 twv euro 149 terwijl ze maar euro 86 kosten, bijna de helft minder. Lijkt mij geval van misleiding en iets voor de onbudsman..?

Als men uitgaat van de verkoopprijs lijkt het voordeel een heel stuk minder.

Waarom dit zo wordt gedaan is natuurlijk heel simpel dat heet marketing. Laat het voordeel zo goed mogelijk lijken dan kiest iemand mischien een duurder product dan men oorspronkelijk zou kiezen. Als u dit model niet zou kiezen zonder deze 'gratis' Buds dan werkt het marketing model.

Er is zelfs kans dat u de A54 zelf elders voor een lagere prijs vind maar dan zonder deze buds.

De ombudsman zal hier weinig mee kunnen zoals al is geschreven.

 

kijk op de website van verschillende webshops en u zal overal een andere prijs vinden ik zag bij een winkel zelfs € 133,00 staan als verkoopprijs voor deze oordopjes.

 

​​​​​

 

​​​