Skip to main content

Kan iemand mij alsjeblieft uitleggen waarom mijn ping 756 op dit moment is?

heb nog nooit zo een hoge ping gehad op mobiel internet. 
wie kan mij helpen?

Hi @Flo32 en welkom op het forum! 

Een hoge ping kan enorm veel redenen hebben.

  • Het mobiele signaal dat niet goed op je toestel aankomt doordat het door muren heen moet
  • veel apparaten die op dat moment met de zendmast verbonden zijn
  • er kunnen achtergrondprocessen op je telefoon/PC/laptop draaien

Voor de meest stabiele verbinding, zeker als het om gamen gaat, raad ik je aan om dit via een laptop of PC te doen die rechtstreeks bekabeld op je router aan is gesloten. Dan zou je wel verschil moeten merken. 🙂


Zoals @sanne al aangeeft: Ping is de vertraging/connectietijd in de verbinding, de verbinding gaat binnen huis vaak al over 2 tot 5 devices, en buiten je netwerk ook, afhankelijk waar de server ligt, 3-10 servers.. Je bovenstaande vraag is dus niet te beantwoorden. Zeker niet als het een mobiele verbinding is.

 

je zou je vraag opnieuw kunnen stellen na het draaien van een programma zoals pingplotter, vanaf het device waar je de vertraging tegenkomt, naar de server waar je heen moet. Deel het scherm nadat je je eigen ip hebt verborgen, dan kunnen we kijken.

Dan ga je normaliter zien dat die server ergens in USA staat, en de vertraging ergens tussen de kpn server en USA ligt. Niets waar we hier iets aan kunnen doen, anders dan misschien een andere dns server instellen.

In een zeldzaam geval ligt de vertraging in je eigen netwerk, mocht dat zo zijn, daar is hier wel expertise.